Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Km heffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
    Qua belasting op kapitaal zit België eveneens aan de top...
    https://nieuws.vtm.be/binnenland/dez...er-belastingen

    7,9% wow, wat een belastingen seg. En daar bovenop wetende dat bedrijven nog eens zoveel extra legale manieren hebben om minder belastingen te betalen, zoals het investeren in hun eigen onderneming. Als ik investeer in mijn huis, dan betaal ik daar gewoon de volle pot voor, betaal ik (een paar gesubsidieerde uitzonderingen achterwege gelaten) geen cent belastingen minder voor. Enkel winst wordt belast.

    Als ik een bedrijf was, dan zou ik alle kosten van eten en wonen kunnen aftrekken van mijn brutoloon en enkel nog belasting moeten betalen op wat overblifjt.
    Last edited by Phate; 14/01/2018, 01:27.

    Comment


    • #62
      Sorry maar een pvda'studie' citeren is gewoon ridicuul. Hoe die 7pct berekend wordt berekend is, is ook een raadsel. PVDA stelt bv dat reeds belaste dividenden die opgestroomd worden bij de moeder nogmaals moeten belast worden. En die rekenen ze mee om de 7pct te berekenen. Sja...

      Goed dat je geen bedrijf bent want bij de eerste controle zou je al tegen de lamp lopen en de 309pct boete voor geheime commissielonen aan je been hebben.
      bmw 116d sportshatch

      Comment


      • #63
        PS als jij investeert in je huis als fysieke persoon betaal je ca 3000 euro belastingen minder. Per jaar. Tien jaar lang. De zgn woonbonus.

        Een 'bedrijf' geniet die subsidie niet.
        bmw 116d sportshatch

        Comment


        • #64
          PPS gewone tarief in de venb is 33.99 pct (tot en met dit aanslagjaar). Reken daar 30 pct roerende voorheffing bij. Ziedaar je belastingtarief op kapitaal waar jij zo jaloers op bent.
          bmw 116d sportshatch

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

            U kan goed zeveren........
            Zelden zo een simplistische gedachten gelezen. Wie een 3000cc niet kan betalen en zo schreeuwt over een mogelijke km=heffing kan beter een goede fiets kopen. Dit plaats ik dus onder de noemer willen en niet kunnen.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Publisher
              Zelden zo een simplistische gedachten gelezen. Wie een 3000cc niet kan betalen en zo schreeuwt over een mogelijke km=heffing kan beter een goede fiets kopen. Dit plaats ik dus onder de noemer willen en niet kunnen.
              Zever.

              Alsof jij graag te veel betaald. Het is niet omdat je een 3000cc kan betalen en onderhouden dat je daarom alles extra moet slikken. Goed bezig man.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Zever.

                Alsof jij graag te veel betaald. Het is niet omdat je een 3000cc kan betalen en onderhouden dat je daarom alles extra moet slikken. Goed bezig man.

                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                Ge weet toch welk soort mensen het eerste roepen willen en niet kunnen


                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL

                  Ge weet toch welk soort mensen het eerste roepen willen en niet kunnen

                  Uiteraard.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • #69
                    Het blijft wel een belachelijk gegeven dat men op cc belast. Kijk bv naar hoe zuinig de Mazda SKYACTIVE-G 2.0 is in een CX5 tov zijn concurrenten met kleine turbomotoren!

                    Men weet door allerlei testen perfect de "normuitstoot". En dan heb ik het niet alleen over CO2, wat men nu naast motorinhoud en euronorm als enige gebruikt om de taks te bepalen.

                    Laat uw taks afhangen van EN CO2 EN NO2 EN... En laat de fabrikant vrij om te bepalen wat de meest efficiënte manier is om hier toe te komen.
                    Op dit moment worden fabrikanten enkel aangemoedigd om een kleine motor te maken met een lage CO2, de rest van de uitstoot maakt niet uit, zolang het maar binnen de norm ligt. Er is geen reden om hier verder in door te gaan met de huidige wetgeving.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher
                      Zelden zo een simplistische gedachten gelezen. Wie een 3000cc niet kan betalen en zo schreeuwt over een mogelijke km=heffing kan beter een goede fiets kopen. Dit plaats ik dus onder de noemer willen en niet kunnen.
                      Grapjas.. een simplistische gedachte is dus de stelling dat er reeds een km-heffing is onder de noemer accijnzen en btw op brandstof ?? Dat de overheid ons nog wat extra geld uit ons zakken tracht te kloppen onder het mom van een aantal drogredenen moeten we maar voor lief nemen?

                      Trouwens ik rijd zelf met een 3L, die ik ook nog eens kan betalen ook, maar wat dat ermee te maken heeft zie ik helemaal niet in. Oh ja, ik heb zelf 2 fietsen
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • #71
                        Welkom terug Germinal.

                        Comment


                        • #72
                          @publisher: willen en niet kunnen is vooral pleiten voor een belasting die iedereen treft behalve jezelf. Als je een beetje ballen hebt pleit je voor een taks waar je zelf aan meebetaalt.

                          Als je een beetje hersenen he toch pleit je natuurlijk voor minder taksen. Op Noord Korea na hebben we hier al de grootste bemoeienissen en hoogste lasten ter wereld. Tenzij je het leven niet alleen aankunt en vadertje staat nodig hebt bij elke ademtocht die je laat.
                          bmw 116d sportshatch

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                            Ge weet toch welk soort mensen het eerste roepen willen en niet kunnen

                            Klagers geen nood, en stoeffers geen brood.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                              @publisher: willen en niet kunnen is vooral pleiten voor een belasting die iedereen treft behalve jezelf. Als je een beetje ballen hebt pleit je voor een taks waar je zelf aan meebetaalt.

                              Als je een beetje hersenen he toch pleit je natuurlijk voor minder taksen. Op Noord Korea na hebben we hier al de grootste bemoeienissen en hoogste lasten ter wereld. Tenzij je het leven niet alleen aankunt en vadertje staat nodig hebt bij elke ademtocht die je laat.
                              Ik zou met mijn kleine 30 000km op jaarbasis wellicht meer betalen door een km-heffing, met een euro 4 2 liter diesel en een MX-5 NA, dan wat ik nu zou betalen. Aangezien het gemiddelde aantal km's per persoon rond de 15 000km ligt. En toch pleit ik er voor dat dit ingevoerd wordt.

                              Met minder taksen, dan beland men in een 3de wereldland als men niet oppast. Men moet gewoon zien dat de juiste dingen belast worden en het geld naar de juiste plaatsen gaat. Ik ga met veel belastingen ook niet akkoord dat deze zo hoog, of zo laag zijn. Alsook met de besteding van de belastingen ben ik niet akkoord. Maar dan gaat het over een verhaal dat veel verder gaat.

                              Heel simpel gewoon :
                              Ben ik voorstander van een systeem waarbij er meer belasting is op meer gebruik van de auto ipv het bezit? Ja. Dat is enkel maar logisch.

                              Moest hier meer geld uit opgehaald worden dan nu, dan hoop ik dat dit goed besteed wordt. Kan evengoed zijn dat men daarmee een lastenverlaging op een ander vlak kan bekomen. Bv. op arbeid, wat al meer dan genoeg belast wordt. Dan komt er ook gewoon geld terug naar mij. Uiteindelijk zal een km-heffing die op DIT moment hoger zou zijn dan de huidige belasting (in zijn totaliteit), uiteindelijk toch dalen als mensen zien dat minder rijden effectief een duidelijke impact heeft op hun factuur.

                              Nog simpeler : Ik ben voor een EERLIJK systeem. Veel rijden = Veel betalen. Simpel.
                              In het huidige systeem wordt iemand met een oude wagen die er amper mee rijdt heel zwaar belast, terwijl de persoon met zijn "zuinige" recente wagen, die 50 000km doet per jaar, minder belast. Terwijl degene die veel km's maakt, de overheid duidelijk ook meer kost aan onderhoud van de wegen ed.

                              Comment


                              • #75
                                Dat is ook mijn opmerking... de vervuiler betaalt is een algemeen principe, laat ze dat voor auto's ook toepassen.

                                Comment


                                • #76
                                  Nuance, iemand die regelmatig een nieuwe meer milieuvriendelijke auto koopt, spijst de staatskas iets beter...en zal onrechtstreeks zo ook meer betalen aan de staat via de btw.

                                  op een auto van €30000 netto is dit toch €6300... en dit om de 3 jaar... tov iemand die bv met diezelfde auto 12 jaar rijdt. Deze gaat dan weer meer btw betalen op onderhoud. Maar zal in principe toch minder moeten zijn.

                                  Het is dan misschien geen verkeersbelasting, maar je bent het ook kwijt.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

                                    Grapjas.. een simplistische gedachte is dus de stelling dat er reeds een km-heffing is onder de noemer accijnzen en btw op brandstof ??
                                    Wat ik raar vind is dat 20 jaar geleden iedereen accijnzen als doodnormaal vond. Zelfs een tijd geleden werd accijnzen als logisch gevonden. Idem met de accijnzen op drank en sigaretten. Dit is trouwens overal in Europa zo. En nu opeens is dat al een vorm van km-heffing. En BTW betaal je op alles. Dus misschien morgen gaan protesteren tegen de BTW en de afschaffing vragen? Accijnzen, BTW en km-heffing zijn drie totaal aparte zaken.

                                    Er kunnen twee dingen gebeuren. Laat de accijnzen stijgen maar dan moet de prijs overal in Europa hetzelfde zijn. Dus een utopie. Tweede keuze en de meest eerlijke is de km-heffing. Je betaalt voor elke km en wil je niet betalen dan blijft je wagen in de garage staan. Dat ze dan de VB en BIV moeten afschaffen vind ik een logisch iets. Maar ik vrees ervoor. En is het een verdoken belasting? Ja daar ben ik deels mee akkoord. Maar wat is het alternatief om de mensen eens te leren nadenken : dus het beste is om in hun zakken zitten. Wie wilt er ook binnen enkele jaren overal op de wegen in files gaan stil staan? Als ik mag kiezen : betalen en je vlotter -of niet erger worden- dan vandaag kunnen bewegen of verder doen zoals nu en constant in de files gaan staan dan kies ik wel voor betalen.

                                    En daar draait de ganse discussie over. Ben jij bereid om te betalen voor je bewegingsvrijheid die iedereen normaal lijkt te vinden of wil je gaan stil staan? Ben je niet akkoord geef dan eens andere realistische oplossingen. Experts en zelfverklaarde specialisten zijn daar al veel jaren over aan het lullen en niemand heeft al een deftige oplossing gegeven. Ik roep en tier hier misschien veel -je mag het zelfs keyboardwarrior noemen- maar niemand hier heeft al 1 deftig tegenargument gegeven. Veel blèten en zagen ja omdat er in hun zakken wordt gezeten. Ik raad je eens aan om een maand met een rugzak door een derde wereld land te trekken. Je zal je na een maand veel gelukkiger voelen en tenminste respect hebben voor wat een luxe je hier krijgt. En ik noem het echt krijgen want wat mensen die voor al die luxe moeten doen = peanuts.

                                    Mensen hebben het vandaag hier enorm goed. Nog nooit heeft iedereen zich zoveel luxe kunnen permitteren. En toch klaagt iedereen constant over prullen. Ik kan hier honderden zaken gaan noemen maar dan krijg je weer reacties van "neen dat doe ik niet". Wie heeft er geen smartphone? Wie heeft er geen flatscreen, eventueel met home cinema? Een wasmachine en droogkast is een normaal iets. Een afwasmachine en andere keukentoestellen zijn standaard bij de aankoop van een nieuwe keuken. Winter- en zomervakanties zijn even normaal als 's morgens opstaan. Liefst gekoppeld aan nog wat citytrips. 's Morgens is het al moeilijk om te kiezen wat je vandaag weer gaat uit doen. Een dressing waar je in verloren loop vol kledij maar toch moet de vrouw dringend gaan shoppen. Restaurants draaien overuren en bij velen is het niet gereserveerd geen plaats meer. De transportsector klaagt maar nog nooit zie je zoveel starters en nieuwe vrachtwagens rond rijden. Of ga eens naar het autosalon : er zal weer een pak nieuwe wagens verkocht worden. Dus klagen over een km-heffing? Typisch voor een Belg. Niet klagen = niet leven.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ik klaag niet. Ik vraag alleen dat mijn geld niet weggestolen wordt omwille van drogredenen.

                                      Het is evident hoe de files efficiënt kunnen bestreden worden: parkings aan de stadsrand die op een performant, proper en veilig openbaar vervoersnetwerk zijn aangesloten.

                                      Wat doet de overheid: zelf parkings aanbouwen in centrum stad al dan niet via PPS. En dan klagen dat iedereen in de file vastzit wegens trechter effect.

                                      Idem voor bouw-er-maar op losbeleid.

                                      Idem voor allen-welkombeleid.

                                      Doe uw ogen open. Je zit op een roetsjbaan die alle kanten opreidt zonder echt plan van aanpak. Je km heffing gaat niets oplossen, behalve dat je weer duizenden euro's per jaar kwijt bent aan een bende inperformante losers die erop los zeveren en enkel geïnteresseerd zijn om het en der een paar mandaatjes mee te frissen zoals dit weekend andermaal bleek in Gent (stad Gent eigenaar van een stadion en van een voetbalploeg en een ziekenhuis dat een loge afhuurt: er is duidelijk te weinig geld in de gezondheidszorg).

                                      ​​​​​​
                                      bmw 116d sportshatch

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                                        ... een bende inperformante losers die erop los zeveren en enkel geïnteresseerd zijn om het en der een paar mandaatjes mee te frissen ...

                                        ​​​​​​
                                        Als het allemaal zo simpel is, waarom gaan dan al die wel-performante winners van het forum niet in de politiek en brengen ze eindelijk hun simplistische oplossingen in de praktijk?
                                        Als er ergens gezeverd wordt is het hier wel.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Als zelfverklaarde Winner heb ik reeds vanalles te doen :-)
                                          bmw 116d sportshatch

                                          Comment

                                          Working...
                                          X