Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet op LPG bij inverkeersstelling... opties uit-en inschrijven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet op LPG bij inverkeersstelling... opties uit-en inschrijven?

Hallo,
    Ik kocht een tweedehandswagen en schreef deze meteen in om in regel te zijn. Twee weken later heb ik hem laten ombouwen naar LPG.
    Nu kreeg ik mijn inverkeersstelling binnen en hier rekent men het volledige bedrag van benzinewagen aan, terwijl hij al lang gekeurd is op lpg.
    Ik heb dit aangeklaagd en een herberekening gevraagd. Hun antwoord luidt: de wagen moet op lpg staan voor hij wordt ingeschreven.

Tja, dat wist ik dus niet maar het scheelt wel meer dan een slok op de borrel!!! Kan ik dit op een of andere manier nog omzeilen?
    Kan ik bvb mijn auto terug uitschrijven en terug inschrijven (zoals hij nu op lpg staat)? Wat zijn de kosten die hieraan zijn verbonden? Is dit een optie?
    Zijn er andere zaken die mogelijk zijn of ben ik veroordeeld om de volledige pot te betalen? ...wat ik echt niet correct vindt...
    Je probeert dan eens milieuvriendelijk te zijn en een investering te doen...

Iemand ervaring, tips, hulp...?

idd, je had eerst de ombouw moeten doen, uitschrijven en terug inschrijven is geen optie, de oorspronkelijke biv blijft geldig

hopelijk geen al te dure les...
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Toch snel een verschil van een 400 euro...

Comment

Dat noemen ze pech.
        Als je slimmer wil zijn dan de letter van de wet moet je die wel kennen.
        Polo 6n 1.4

Comment

Ik probeerde nooit slimmer te zijn dan de letter van de wet. ik vraag me gewoon af hoe ik de wagen op een wettelijke manier bij de installateur breng om hem te laten ombouwen voor hij ingeschreven is? Had me inderdaad misschien beter moeten informeren, maar dan nog... hoe klaar je de klus?

Comment

Hangt er vanaf waar je die koopt, maar als er nog platen op hangen aan de eigenaar vragen om die af te zetten bij de lpg. (naar de keuring rijden met uw eigen platen, niet legaal maar op sommige uren rijden er geen flikken rond) Z platen van de garagist...op de trailer zetten.

Maar als je de middelen niet hebt zal je zien dat het sop de kolen niet waar is. Tenzij de biv nog een pak hoger is.

Polo 6n 1.4

Comment

Wat als je een wagen koopt en na x aantal maanden of jaren op LPG wil zetten?
              Is toch dezelfde situatie als nu, of ben ik mis?
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shup Bekijk Berichten
                Tja, dat wist ik dus niet maar het scheelt wel meer dan een slok op de borrel!!! Kan ik dit op een of andere manier nog omzeilen?
                Hij werd ingeschreven als een benzine en nadien valt er niets meer te omzeilen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Wat als je een wagen koopt en na x aantal maanden of jaren op LPG wil zetten?
                  Is toch dezelfde situatie als nu, of ben ik mis?
                  biv is allang betaald, dus blijft onveranderd, je zal wel de jaarlijkse taks voor een lpg voertuig moeten betalen eens de wagen gekeurd is
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                  X