Hallo,
Mijn Mercedes A-klasse heeft een stage 3 tuning (250 pk), dwz.: aangepaste turbo, intercooler, downpipe en sportuitlaat. Ik neem aan dat die twee laatsten uiteraard meteen gespot worden op de keuring, maar hoe zit het met de turbo en intercooler? Wordt daarop gecontroleerd, of hoe zichtbaar is dat als ze de motorkap opendoen? De tuner beweert dat ze dat niet gaan zien.
Als hij tijdens de CO²-test bij het revven 'sportiever dan normaal' klinkt, bestaat de kans dat ze verder op onderzoek gaan? Aan de buitenkant is er niets veranderd aan de wagen.
Concreet wou ik dus weten hoe er op de keuring naar zo'n auto gekeken wordt en welke onderdelen ik moet wisselen om te voorkomen dat hij afgekeurd wordt.
Thx alvast.
Mijn Mercedes A-klasse heeft een stage 3 tuning (250 pk), dwz.: aangepaste turbo, intercooler, downpipe en sportuitlaat. Ik neem aan dat die twee laatsten uiteraard meteen gespot worden op de keuring, maar hoe zit het met de turbo en intercooler? Wordt daarop gecontroleerd, of hoe zichtbaar is dat als ze de motorkap opendoen? De tuner beweert dat ze dat niet gaan zien.
Als hij tijdens de CO²-test bij het revven 'sportiever dan normaal' klinkt, bestaat de kans dat ze verder op onderzoek gaan? Aan de buitenkant is er niets veranderd aan de wagen.
Concreet wou ik dus weten hoe er op de keuring naar zo'n auto gekeken wordt en welke onderdelen ik moet wisselen om te voorkomen dat hij afgekeurd wordt.
Thx alvast.
Comment