Mededeling

Collapse
No announcement yet.

+2m hoogte telepeage Frankrijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Zafira Tourer van 2015
    Met onderstaande rails.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    Ik geraak niet aan het lijstje zafira's uit, dus moet ge zelf eens zien, want aan de hand van uw foto's twijfel ik wel. Ge hebt daar een randje van boven en kan zijn dat die daar achter haakt. Dacht dat bij de Tiguan dat randje lager zat. Maar kan nu niet kijken omdat die in de garage is :-).

Kijk zelf eens: https://www.winparts.nl/bagage-trans...toepasbaarheid

Comment

Staat in de lijst, 1.6cdti 2011 - X
      Zal straks eens een deftige foto van de mijne nemen als ik gedaan heb met werken.

Comment

Staat in de lijst, 1.6cdti 2011 - X
        Zal straks eens een deftige foto van de mijne nemen als ik gedaan heb met werken.
        Ik weet niet van waar ge zijt, maar altijd welkom om ze te komen passen. En als ze goed zijn, is ne 4-pack Karmeliet wel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

Ik weet niet van waar ge zijt, maar altijd welkom om ze te komen passen. En als ze goed zijn, is ne 4-pack Karmeliet wel goed
          Regio Zele-Berlare, maar afstand speelt voor mij nooit een rol. En is goed voor mij. Zullen in pm voort gaan

Comment

Ik vertrek het eerste weekend van juli al. Dan zal ik maar proefkonijn zijn.
            Al denk ik dat het de hoogte van de fietsen op de drager kan regelen. Zal een compromis worden tussen lichten (half) zichtbaar houden en de hoogte van het geheel.

Enkel de peage aan Lyon levert echt tijdswinst op met zo'n bakje. Heb daar destijds eens 45-60 minuten staan aanschuiven. Nu in een minuutje of twee er voorbij.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Regio Zele-Berlare, maar afstand speelt voor mij nooit een rol. En is goed voor mij. Zullen in pm voort gaan

Valt nog goed mee. Ik moet zondag namiddag eikes gaan rapen bij mijn schoonouders in Denderleeuw
              Mss daar afspreken, maar dan via pm
              Last edited by ; 27/03/2018, 08:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                Ik vertrek het eerste weekend van juli al. Dan zal ik maar proefkonijn zijn.
                Al denk ik dat het de hoogte van de fietsen op de drager kan regelen. Zal een compromis worden tussen lichten (half) zichtbaar houden en de hoogte van het geheel.

Enkel de peage aan Lyon levert echt tijdswinst op met zo'n bakje. Heb daar destijds eens 45-60 minuten staan aanschuiven. Nu in een minuutje of twee er voorbij.
                Lyon moet je altijd s'nachts benaderen of heel vroeg. Het is daar altijd wel iets.

Comment

Boh, 1 jaar daar inderdaad in beide richtingen een uur aangeschoven met overdag te rijden.
                  dan heb ik eens een jaar rond lyon gereden, best wel en omweg maar rijd inderdaad beter.
                  vorig jaar was ik hier iets te laat voor en terug los door lyon gereden.
                  Viel zeer goed mee.
                  en die was op een zwart zaterdag ( 2de week van juli , begin bouwverlof )

Comment

Vorig jaar rond Lyon gegaan maar dat wad echt serieus om, dat bleef maar duren.

Comment

Als niet liefhebber van Frankrijk, toch maar ff gaan checken waar Lyon ligt. Komen er per chance ni langs deze zomer

Ben echt benieuwd, mijn eerste echte vakantie in Frankrijk. Wel al weekendjes met de moto gedaan en gaan skieën, maar viel altijd wa tegen. Vooral het eten Duur eten dan ook nog.

Comment

Frankrijk is een mooi land, maar niet om te verblijven naar mijn mening.
                        Favoriete streken: Alpen, Provence en Normandië.

Op dat gebied voel ik mij beter in Catalonië.

Comment

Frankrijk is een mooi land, maar niet om te verblijven naar mijn mening.
                          Favoriete streken: Alpen, Provence en Normandië.

Op dat gebied voel ik mij beter in Catalonië.
                          Ik heb persoonlijk iets tegen alles wat Frans is Vroeger waren Frankrijk en Italië vooral de landen die ik links liet liggen. Paar jaar geleden overtuigde mijn vrouw mij om eens naar Menton te gaan omdat ze daar veel met haar ouders ging toen ze klein waren. Echter vonden we daar niets naar ons goesting en zijn uiteindelijk aan het Gardameer terecht gekomen. Dat beviel me zo goed, dat we vorig jaar naar Toscane zijn geweest. Dat was ook mooi, maar kon onze vakantie aan het Gardameer niet evenaren. Maar nu heb ik er alles gezien.

Vermits mijn schoonzus zelden op vakantie gaat omdat hare toenmalige vent schrik had om een zuipweekend met zijn maten te missen, en ze als single niet gaat, hebben we beslist om deze keer met haar zus en haar zoontje, en dan mijn schoonouders te gaan. Hebben ergens rond La Rochelle een huis gehuurd met zwembad. Ben echt benieuwd naar dit concept

Maar mijn schoonzus en schoonouders gaan na 7 dagen terug naar België en vermits mijn vrouw een CenterParcs-addict is, en er aan Eurodisney een nieuwe CP is, gaan we op de terugweg nog een midweek naar die CP met eerst nog 2 overnachtingen net buiten Parijs.

Volgend jaar staat normaal gezien Florida op het programma. Stond er dit jaar al op, maar mijn vrouw vond vorig jaar tijdens de uitstappen in Toscane dat onze zoon er nog te jong voor ging zijn. Dus jaartje uitgesteld.

Jaar daarna mss eens naar Portugal. Kennissen van ons hebben daar sinds kort een B&B overgenomen en mss daar eens een bezoekje brengen in combinatie met nog iets anders daar. Mijne baas had tot vorig jaar een mooie villa daar in de buurt, maar heeft die dus verkocht. Anders konden we daar een week gaan en dan nog een week naar de B&B.
                          Maar we zien wel.

Vind het tegenwoordig moeilijk. Alles in de buurt dat ik wilde zien, heb ik min of meer gezien en ik ga nooit 2 x naar hetzelfde omdat ik persoonlijk vind dat de wereld veel te groot is en het leven veel te kort om alles te kunnen zien. Dus ga ik die tijd niet verprutsen door telkens naar hetzelfde te gaan Maar de Griekse eilanden zijn momenteel met die vluchtelingen niet interressant, de moslimlanden (ook Turkije) zijn niet meer zo geheel veilig, en al de mooie locaties die we nog willen doen, zijn vrij duur. En ik kan niet elk jaar €6000 of meer aan een reis geven.
                          Spanje is leuk, maar ga het liefste naar de Canarische eilanden ipv het vaste land.

Wie weet, mss bevalt Frankrijk zo hard, dat we elk jaar wel iets anders opzoeken daar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Als niet liefhebber van Frankrijk, toch maar ff gaan checken waar Lyon ligt. Komen er per chance ni langs deze zomer

Ben echt benieuwd, mijn eerste echte vakantie in Frankrijk. Wel al weekendjes met de moto gedaan en gaan skieën, maar viel altijd wa tegen. Vooral het eten Duur eten dan ook nog.
                            Dat is een raar gegeven. Frankrijk is net één van de landen waar lekker eten niet moeilijk te vinden is. In de betere restaurants betaal je bovendien ongeveer 40% minder dan in België.
                            Geen idee waar jij dan bent gaan eten, maar ik raad je aan om in het vervolg bijvoorbeeld de Michelin restaurantgids te gebruiken en hun beoordeling als leidraad te nemen.

Comment

Frankrijk is zo mooi en rustgevend
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P. Bekijk Berichten

Dat is een raar gegeven. Frankrijk is net één van de landen waar lekker eten niet moeilijk te vinden is. In de betere restaurants betaal je bovendien ongeveer 40% minder dan in België.
                                Geen idee waar jij dan bent gaan eten, maar ik raad je aan om in het vervolg bijvoorbeeld de Michelin restaurantgids te gebruiken en hun beoordeling als leidraad te nemen.
                                Euhm, dan zal het aan de regio liggen, maar in het noorden van frankrijk, heb ik nog 'nooit' goed gegeten.
                                In Belgie als ge daar naar 10 restaurants gaat, hebt ge er bij 9 goed gegeten. Mijn ervaring daar is compleet andersom.

Slaatje tonijn, was een blok macedoine met een blik tonijn uit de aldi erop. En ander restaurant kreeg ge cola die al '3 jaar' over tijd was.
                                Op gegeven moment in het hotel vroeg iemand naast mij die zelf kok is een een taverne is, wat we aan het eten waren. Toen ik ging kijken op de lijst, bleek het Coq au vin te zijn. Die gast zei dit direct nog niet in de verste verte op coq au vin leek.

Kan zijn dat ik deze zomer een betere ervaring tegemoet ga, maar in het noorden heb ik nog niet veel geluk gehad daarmee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Frankrijk is zo mooi en rustgevend
                                  Dat is Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, Kroatië... etc ook

Comment

Oostenrijk is dat zeker. Hou gewoon van dat land. Als ge daar in 10 resto's gaat eten, hebt ge in 9 eveneens goed gegeten. De manier waarop een Oostenrijker Gutenmorgen zegt, maakt uw dag goed. Is wat anders dan die dikke nekkerige en boertige fransen Zwitserland is mooi, maar vind de prijzen daar niet rustgevend

Slovenië en Kroatië geen ervaring mee en eerlijk gezegd spreken die landen mij ook niet zo direct aan. Mijn vader daarentegen doet niet liever dan naar daar rijden.

Noorwegen wil ik ook nog wel eens met de auto doen. Enkel nog maar een cruise gedaan daar en was de eerste keer dat mijn vrouw zei dat als ze België moest verlaten, ze wel naar daar wou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz

Ja maar Spanje en Italië niet.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

Oostenrijk is dat zeker. Hou gewoon van dat land. Als ge daar in 10 resto's gaat eten, hebt ge in 9 eveneens goed gegeten. De manier waarop een Oostenrijker Gutenmorgen zegt, maakt uw dag goed. Is wat anders dan die dikke nekkerige en boertige fransen Zwitserland is mooi, maar vind de prijzen daar niet rustgevend

Slovenië en Kroatië geen ervaring mee en eerlijk gezegd spreken die landen mij ook niet zo direct aan. Mijn vader daarentegen doet niet liever dan naar daar rijden.

Noorwegen wil ik ook nog wel eens met de auto doen. Enkel nog maar een cruise gedaan daar en was de eerste keer dat mijn vrouw zei dat als ze België moest verlaten, ze wel naar daar wou.
                                        Noorwegen vandaag.

Schoon hè.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer

Ja maar Spanje en Italië niet.
                                          Spanje niet, Catalonië wel maar ook niet overal. Waar ik zit is het een paradijs, van natuur tot de vriendelijkheid van de lokale bevolking.

Dat met Oostenrijk een van mijn favoriete plaatsen.

Comment

Working...
                                          X