Mededeling

Collapse
No announcement yet.

+2m hoogte telepeage Frankrijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• +2m hoogte telepeage Frankrijk?

Gegroet allen,

Deze zomer is het weer van dat, de uittocht naar Catalonië. Anders dan dit jaar is het vervoer waar ik mee ga rijden, deze zal incl dakkoffer +-2.30m hebben.
    Nu heb ik zo een bakje voor sneller door de poorten te kunnen maar die hoogte is gelimiteerd op 2m.

Heb er in het verleden nooit op gelet maar zijn er poorten zonder hoogte restrictie en gereserveerd voor klanten van Liber-T/Area?

De site geeft het volgende weer:

"Als de totale hoogte van uw voertuig met de lading op het dak groter is dan 2 meter, moet u een tolbaan zonder hoogtemeter gebruiken.
    APRR biedt u een zelfstudie om u te begeleiden bij het kiezen van de tolbaan."

Dit kan evengoed op een gewone poort slaan dus veel zekerheid geeft dat niet.

Iemand meer info?

2m30 lijkt me al hoog, maar ikzelf rijd met m'n SUV met dakkoffer (ik schat 2m10 hoog, nooit gemeten) gewoon onder die oranje flappen door. Bij de meeste poorten hangen die plastieken kettingen er al af.
    Tja, wel een paar oranje krassjes op m'n skibox vooraan, maar voor de rest nooit last mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123456789
      2m30 lijkt me al hoog, maar ikzelf rijd met m'n SUV met dakkoffer (ik schat 2m10 hoog, nooit gemeten) gewoon onder die oranje flappen door. Bij de meeste poorten hangen die plastieken kettingen er al af.
      Tja, wel een paar oranje krassjes op m'n skibox vooraan, maar voor de rest nooit last mee gehad.
      Ja blijkbaar wat te hoog ingeschat, de wagen zelf is 1m66 en dan die dakdragers + box op zal het wel 2m10 worden.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik ben ook 2m18 met dakkoffer. Ik rij ook niet door de laagste poortjes.

Kijk altijd je rekening na want ik ben al een paar keer, door hoog te zijn, in categorie 2 aangerekend. Dan moet je, als je thuis bent mailen en ze storten het geld terug.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe
          Ik ben ook 2m18 met dakkoffer. Ik rij ook niet door de laagste poortjes.

Kijk altijd je rekening na want ik ben al een paar keer, door hoog te zijn, in categorie 2 aangerekend. Dan moet je, als je thuis bent mailen en ze storten het geld terug.

En welke poort neem je dan wel?
          Die 2m durf ik niet nemen, die box is nieuw (zwart gelakt) en wil hem nog in ere houden.

Comment

Ofwel een bemande poort, ofwel een Liber-T poort van cat II en proberen nadien het teveel aangerekende bedrag te recupereren.

Comment

Bemande poort is int oprijden geen probleem, s'nachts en geen kat op de baan.
              Afkomen is in een zwart weekend, ik vertrek daar dan wel om 5uur, sommige punten blijven druk met lang aanschuiven.

Over die categorie 2 maak ik me wel zorgen.

Comment

Ik zou zeggen, ga zoals elke normale mens, met het vliegtuig. Maar dan kunt ce die skibox ni meenemen zeker?

Comment

Alles behalve de automatische, alles met groene pijl of creditcard logo is hoog genoeg.

Comment

Vliegen naar m'n vakantiebestemming? Van m'n leven niet. Wij gaan altijd voor een maand naar Z-Fr. Dan ben ik toch blij met m'n eigen auto ipv een of ander huurding en m'n eigen surfgerief en zo.

Vliegen is goed voor een citytrip van een paar dagen of voor een all in ergens in een resort. Een citytrip is leuk, maar naar een resort vliegen en daar wat bakken en draaien is niks voor mij

Laat mij maar met m'n dakkoffer naar het zuiden rijden, en liefs zo lang mogelijk, dan ben je die rit (waar ik trouwens eerder van geniet dan dat ik er tegenop kijk) snel vergeten.

Comment

Dus gewoon dar bakje thuis laten en zoals een normale mens aanschuiven? Dju zeg.

En met het vliegtuig? Zot. Ik ben daar zo goed als opgegroeid, zoveel te doen, zo weinig tijd.. Vliegtuig is een no go. De rit alleen al is genieten

Comment

De betaalkaart-poortjes werken toch ook met zo’n bakje ? Daar kun je toch onder?
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160
                          De betaalkaart-poortjes werken toch ook met zo’n bakje ? Daar kun je toch onder?
                          Is dat? Dus geen ticket nemen?

Ik ben dus echt gewoon om enkel die reservee poorten in te rijden. Geen flauw idee of een gewone poort ook werkt met dat bakje

Comment

Dacht van wel

Comment

ANWB spreekt er toch ook van.

Ik heb een camper/caravan/fiets op het dak die hoger is dan 2 meter. Kan ik door alle tolpoortjes heen rijden?

Nee, dit kan niet. In Frankrijk zijn er twee type stroken. Eén type strook met een beperking tot 2 meter (Réservé) en er zijn stroken zonder beperking. Réservé stroken zijn altijd aan de linkerkant te vinden. Deze zijn uitsluitend geschikt voor voertuigen lager dan 2 meter, max. 3500 kg en van categorie klasse 1. Op deze stroken stroomt het verkeer goed door. Voertuigen die hoger zijn dan 2 meter dienen een andere strook te nemen met daarboven een oranje t. Hier kan enige wachttijd ontstaan tijdens drukke periodes. De stroken helemaal rechts zijn vaak ingericht voor voertuigen hoger dan 3 meter, maar deze stroken zijn niet ingericht voor voertuigen met een tolbadge. Eigenaars van campers hoger dan 3 meter kunnen de tolbadge dus niet gebruiken.

Comment

Het zijn die gemengde poorten die ik bedoel: er staat daar een logo met die t boven en een logo voor creditcards.
                                Ik denk er toch ook een paar van die genomen te hebben vorig jaar met Pasen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Ja blijkbaar wat te hoog ingeschat, de wagen zelf is 1m66 en dan die dakdragers + box op zal het wel 2m10 worden.

Is een probleem wat vele mannen hebben, ze schatten het groter in dat het in werkelijkheid is :-)))))
                                  sorry dees kon ik echt niet laten liggen
                                  Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Is een probleem wat vele mannen hebben, ze schatten het groter in dat het in werkelijkheid is :-)))))
                                    sorry dees kon ik echt niet laten liggen
                                    hahaha, touche

Comment

Ik denk dat je toch die gereserveerde poortjes kan nemen.
                                      Zat ook met dezelfde vraag. Heb een fietsendrager op de peugeot partner. De auto zelf is 1m88 hoog denk ik. De fiets zou daar zo'n 20-30 cm bovenuit steken. Volgens d everkoper die met dezelfde auto reed, heeft hij nooit problemen gehad.

Ik zal wel ergens een grote oude badhandoek rond het de bovenbuis en stuur wikkelen en met snelspanner vastmaken. Want af en toe hoor je wel die plastic kettingetjes over de fiets gaan. Maar dan rij je gewoon 15 ipv 30 per uur.

Wanneer vertrek je? Want ik ben wel benieuwd of het dan gelukt is.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Pak gewoon die met dat kaske en kijk gewoon iedere keer goed in de spiegel of ge de skibox ni ziet liggen. Vanaf het eerste poortje weet ge wel of het kan of niet

Comment

Working...
                                        X