Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilters op alle nieuwe benzinewagens vanaf september 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Roetfilters op alle nieuwe benzinewagens vanaf september 2018

    Enkele voorbeelden uit artikels,

    ...De nieuwe regels zullen vanaf september 2017 van toepassing zijn op alle nieuwe modellen
    en vanaf september 2018 op alle nieuwe voertuigen die op de weg komen.

    ...Sinds september 2017 moeten nieuwe modellen aan de 1011-norm voldoen, vanaf september 2018 moeten alle nieuw verkochte wagens er aan voldoen.


    ...Het akkoord moet wel nog op politiek niveau goedgekeurd worden door zowel de lidstaten als het Europees Parlement.

    Iemand een idee hoever deze wet al van toepassing of goedgekeurd is ?
    ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

  • #2
    volgens mij is deze regeling al in voege. Nieuwe modellen vanaf september 2017 hebben een filter, hierdoor zitten er sommige merken in de problemen omdat de filters nog niet vlot verkrijgbaar zijn, en kan BMW momenteel geen nieuwe X3 20i of 30i leveren want die is pas in december 2017 geintroduceerd. Wel de M40i want die is sinds augustus 2017 al op de markt en die mag de komende maanden nog verkocht worden zonder filter.
    De VW up GTI heeft ook een filter, maar modellen die al langer op de markt zijn, hebben momenteel ook nog geen filter.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking
      volgens mij is deze regeling al in voege. Nieuwe modellen vanaf september 2017 hebben een filter, hierdoor zitten er sommige merken in de problemen omdat de filters nog niet vlot verkrijgbaar zijn, en kan BMW momenteel geen nieuwe X3 20i of 30i leveren want die is pas in december 2017 geintroduceerd. Wel de M40i want die is sinds augustus 2017 al op de markt en die mag de komende maanden nog verkocht worden zonder filter.
      De VW up GTI heeft ook een filter, maar modellen die al langer op de markt zijn, hebben momenteel ook nog geen filter.
      De reden van niet leveren is niet omwille van gebrek aan filters, wel om de wagens te homologeren naar WLPT normen. Was te lezen in een Duits automagazine vorige maand.

      Zou zijn er heel wat auto's van configurators gesmeten tot heel de homologatie rond is.

      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Tiens dat snap ik niet, duurt dat homologeren dan zo lang? WLTP gaat toch over de verbruikswaarden en niet over uitstootnormen (daarvoor hebben we de euro normen), is dus toch gewoon kwestie van die test te doen en de cijfertjes te noteren? Of moeten er zo veel aanpassingen gebeuren om die wagen ook in de praktijk een beetje zuiniger te krijgen?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking
          Tiens dat snap ik niet, duurt dat homologeren dan zo lang? WLTP gaat toch over de verbruikswaarden en niet over uitstootnormen (daarvoor hebben we de euro normen), is dus toch gewoon kwestie van die test te doen en de cijfertjes te noteren? Of moeten er zo veel aanpassingen gebeuren om die wagen ook in de praktijk een beetje zuiniger te krijgen?
          Blijkbaar moet alles herdaan worden en is er een wachtlijst bij de officiële instantie om de homologatie te laten doorgaan.



          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Vanaf september van dit jaar ruimt NEDC plaats voor de WLTP-norm. En dat is niet alles, er komt ook een verplichte test op de weg ...


            Fabrikanten wisten al jaren dat die WLTP testen er aankwamen, maar nu is sjoemelen geen optie meer…vooral voor de Duitse managers is dat een probleem….

            Een manager van de Duitse sportwagenbouwer Porsche, dochterbedrijf van Volkswagen, is in voorlopige hechtenis genomen in Duitsland. Dat gebeurde na huiszoekingen in het dossier rond de sjoemelsoftware van Volkswagen.

            Comment


            • #7
              OPF : https://www.opf-filter.de/

              BMW heeft bijvoorbeeld problemen om 'de OPF te integreren' dus produktiestop.

              All the gasoline variants of the BMW 7 Series (G11, G12) for the European market will cease their production for a full year


              Het zou natuurlijk ook kunnen dat men geschrokken is van de veel hogere uitstoot onder de WLTP test en dit het merk een slecht imago bezorgd ?

              Bijkomend voordeel van de WLTP : gewicht van de wagen zal nu een grotere rol spelen.

              Comment


              • #8
                Die regel is nog niet in voege maar enkele constructeurs anticiperen al op de komende wetgeving.

                Comment


                • #9
                  Constructeurs zullen niet verschieten hoeveel hun wagen volgens de nieuwe norm uitstoot. Daarvoor hebben ze wel voldoende kennis in huis. Het probleem zou ook kunnen liggen in het feit dat het moeilijker is dan gedacht om de roetuitstoot onder controle te houden omdat de deeltjes zo extreem klein zijn. Misschien moeten hiervoor andere technieken dan de tot hiertoe gekende gebruikt worden ?

                  Grote nadeel aan de WLTP is dat... de chauffeur en de trajecten worden niet in rekening gebracht en laat deze nu net extreem bepalende factoren zijn voor de vervuiling.

                  Comment


                  • #10
                    Peugeot 308 GTI tijdelijk uit productie en het is niet de eerste of laatste...

                    Een nieuwe week en dus een nieuwe sportieveling die ten prooi valt aan de WLTP-cyclus die later dit jaar in voegen treedt. Deze keer eentje uit het Franse kamp; de Peugeot 308 GTI. Het Franse merk zal de productie ervan enkele maanden staken om de hothatch aan de partikelfilter te helpen.


                    Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.


                    Comment


                    • #11
                      Porsche zelfs op alle modellen

                      “Die gele niet, die witte niet, die rode niet. Allemaal kun je ze niet bestellen!” Wie nu net genoeg geld bijeen had gesprokkeld en op het punt stond met Porsche te bellen om een hagelnieuwe wagen uit Stuttgart te bestellen, moet zijn geduld nog héél even bewaren. De Duitsers hebben de orderboeken momenteel namelijk gesloten. […]
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • #12
                        Straks begint men opnieuw auto's te bouwen met heerlijke atmo-blokken en poort-injectie zoals HondaS2000, Clio RS,...

                        Comment


                        • #13
                          Ik begin me af te vragen of oudere benzine auto's (euro4-5) misschien niet relatief beter gaan scoren op de WLTP test dan op de oude test. Relatief beter = % minder slecht dan hun opvolger oude test cd nieuwe test.
                          Bvb, oude versie van een model, oude cyclus 150gr CO2, nieuwe versie van een model 130gr.
                          WLTP test: nieuwe versie 145gr, oude versie nog steeds 150gr of zelfs minder.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Ik begin me af te vragen of oudere benzine auto's (euro4-5) misschien niet relatief beter gaan scoren op de WLTP test dan op de oude test. Relatief beter = % minder slecht dan hun opvolger oude test cd nieuwe test.
                            Bvb, oude versie van een model, oude cyclus 150gr CO2, nieuwe versie van een model 130gr.
                            WLTP test: nieuwe versie 145gr, oude versie nog steeds 150gr of zelfs minder.
                            Euro 1/2/3 halen wat er op papier staat.
                            Mijn Audi 100 '92 op papier een CO2 van 267gram dus een 11.5L per 100km
                            Ik kom zo goed als altijd onder dat getal. Zelfs vandaag 12.8L met 1700Kg achter aan 100 vind ik echt geen slecht verbruik!
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Wacht wacht. Een benzine was “beter” voor korte ritten omdat je bij een diesel een roetfilter etc hebt, die dan niet voldoende temperatuur krijgt om te regenereren...

                              Gaat dat dan bij die nieuwe benzines ook zo zijn? Verstopte roetfilters bij teveel korte ritten?

                              Comment


                              • #16
                                Uitlaat gassen van een benzine motor zijn +/- 1000 C° bij een diesel slechts +/- 600C°

                                Daarom moet er bij een diesel, extra brandstof ingespoten worden om te kunnen regenereren (roet verbranden) (filter alleen kost € 1000)

                                Bij een benzine filter werkt dit constant (roet wordt niet opgespaard) (systeem kost slechts € 200)

                                Benzine (is veel zuiverder) en produceert ook maar een fractie roet t.o.v. een diesel

                                Comment


                                • #17
                                  + de motor zelf is veel en veel sneller op bedrijfstemperatuur dan een diesel, zéker in de winter.

                                  Het systeem kan al werken na 2 kilometer.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                    Wacht wacht. Een benzine was “beter” voor korte ritten omdat je bij een diesel een roetfilter etc hebt, die dan niet voldoende temperatuur krijgt om te regenereren...

                                    Gaat dat dan bij die nieuwe benzines ook zo zijn? Verstopte roetfilters bij teveel korte ritten?
                                    Bij roetfilters uit 2006 tot pakweg 2012 was dit zo dat men een hete motor en plus 3000 toeren nodig had ter regeneratie van de roetfilter, bij de huidige diesel begint regenratie wanneer nodig , zelfs bij bog koude motor en lagere snelheid/toerental, mijn broer is tech master bij opel dus deze info klopt

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten

                                      Bij roetfilters uit 2006 tot pakweg 2012 was dit zo dat men een hete motor en plus 3000 toeren nodig had ter regeneratie van de roetfilter, bij de huidige diesel begint regenratie wanneer nodig , zelfs bij bog koude motor en lagere snelheid/toerental, mijn broer is tech master bij opel dus deze info klopt
                                      Opel en roetfilters...horror...

                                      De mijne met koude motor.. allemaal normaal volgens Opel

                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                        Opel en roetfilters...horror...

                                        De mijne met koude motor.. allemaal normaal volgens Opel

                                        https://www.youtube.com/watch?v=lI1JVlXVqNU
                                        Niet enkel opel werkt nu zo

                                        Comment

                                        Working...
                                        X