Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rood licht

Beste
    gisteren heb ik door het rode licht gereden in Kortrijk. Ik weet niet of ik geflitst ben geweest, maar voel me er zeer slecht bij. Het is een recente verkeerspaal, dus waarschijnlijk uitgerust met de nieuwste snufjes. Het probleem is dat ik mijn rijbewijs nog maar 8 maanden heb. Kan elke verkeerspaal zien of je door het rood rijdt? Er staat denk ik geen gewone flitspaal rond dat kruispunt.
    mvg

Als er geen flitspaal of geen camera boven op het verkeerslicht staat is er normaal niets aan de hand.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jessie99 Bekijk Berichten
      Beste
      Kan elke verkeerspaal zien of je door het rood rijdt?

Die in burgerkleding zien dat normaliter wel ... die zijn vrij gevoelig voor dergelijke zaken ...

Comment

Door rood licht rijden kan niet zwaar genoeg gestraft worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
          Door rood licht rijden kan niet zwaar genoeg gestraft worden.
          Idd ja.
          Ik zie het nog veel te vaak gebeuren.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Uiteraard kan dat niet zwaar genoeg bestraft worden. Behalve natuurlijk als men fietser is. Dan worden de verkeersregels na een tijdje toch gewijzigd en aangepast. Denk maar aan de gewoonte van fietsers om enkel richting straten in te rijden. Men wijzigt dat dan na een tijd omdat bijna elke fietser dat aan zijn laars lapte. Nu is bijna elke enkel richting straat voor voertuigen, geen enkel richting meer voor fietsers.

Comment

Hoe wordt de inbreuk vastgesteld? Vele verkeerslichten zijn zowel met snelheidscamera's als roodlichtcamera's uitgerust!

https://verkeer-recht.be/kennisbank/...-licht-negeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Advo-Recht.be Bekijk Berichten
                Hoe wordt de inbreuk vastgesteld? Vele verkeerslichten zijn zowel met snelheidscamera's als roodlichtcamera's uitgerust!

https://verkeer-recht.be/kennisbank/...-licht-negeren
                Er is toch nog geen inbreuk vastgesteld?
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Voor zover ik weet heeft een verkeerslicht geen ingebouwde camera.

Vaak combineert men een roodlicht en snelheidscamera aan een verkeerslicht. Maar dan zou je moeten een aparte flitspaal kort voor het verkeerslicht zien, alsook zou je op het rijvak de typische uitgezaagde zwarte asfaltlijnen zien waar ze de sensorkabels in leggen om snelheid en het overschrijden van het rood licht te kunnen detecteren.

Als er geen aparte flitspaal staat mag je ervan uitgaan dat er geen vaststelling is gebeurd, en volgende keer extra goed opletten..

Comment

Working...
                  X