Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving omtrent OEM xenon verlichting.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wetgeving omtrent OEM xenon verlichting.

Ik zit al even met het idee om mijn lichten van mijn Audi A3 8V van halogeen naar de OEM xenon verlichting van Audi te veranderen bij een vag retrofitter, maar hierover is de wetgeving zeer onduidelijk in België. De ene zegt dat bij het veranderen van de lichten, er ook een hoogteregeling + een koplampreiningssysteem moet worden toegevoegd; terwijl de ander dan zegt dat er enkel een hoogteregeling moet ingebouwd worden en dus geen koplampreiningssysteem meer. Dit maakt uiteraard een groot verschil voor 2 vershillende sleutel-elementen. 1 is natuurlijk de totaal prijs van de conversie en 2 is de keuring van het voertuig aangezien dit een tuning is uit catergorie B (een bijkomende niet-periodieke keuring voor de tune). Ik hoopte met deze post iemand te bereiken die dit al eerder heeft gedaan zodanig dat deze persoon zijn ervaring met mij kan delen.

Hieronder nog even een voorbeeld van wat ik precies wil laten doen.

halogene lichten

naar xenon lichten

Kunt ge dan niet beter ineens led laten steken?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Kunt ge dan niet beter ineens led laten steken?
      LED is €2500 enkel en alleen voor de verlichting vooraan zonder installatie en hoogteregeling eytc, terwijl ik voor €2400 vooraan bi-xenon en achteraan led kan laten installeren.

Comment

Er moet niks meer aangepast worden omdat ze dat op de keuring niet kunnen controleren zoals het hoort en ze het dus ook niet meer doen.
        Uw hoogte moet in orde zijn en dat is alles.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Idd.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Er moet niks meer aangepast worden omdat ze dat op de keuring niet kunnen controleren zoals het hoort en ze het dus ook niet meer doen.
            Uw hoogte moet in orde zijn en dat is alles.
            Moeten er bij de retrofit documenten meegegeven worden of is het enkel naar de keuring ermee eens de retrofit voltooid is?

Comment

Gewoon naar de keuring gaan als je de uitnodiging krijgt lees en hoor ik altijd.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

€2400? Vraag eens of Audi Parts Veghel niks liggen heeft? Die doen niet anders.
                ik heb xenon op een Audi van 92 geen probleem op de keuring. Enkel opmerkingen van mijn ophanging die 400km oud was...apen.
                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  €2400? Vraag eens of Audi Parts Veghel niks liggen heeft? Die doen niet anders.
                  ik heb xenon op een Audi van 92 geen probleem op de keuring. Enkel opmerkingen van mijn ophanging die 400km oud was...apen.
                  Die 2400 is voor de lichten vooraan, adapters, lichten achteraan, hoogteregelings-sensor + installatie en codering.

Comment

Working...
                  X