Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijverbod echtgenoot..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijverbod echtgenoot..

Hallo,

Vandaag is iets vreemds voor gevallen.

laat ik eerst beginnen met het feit dat mijn man een rijverbod heeft van 6 maanden. Heeft sinds het inleveren miet meer gereden en houdt zich netjes aan de regels.. vandaag waren we aan het werken met wat vrienden in onze voortuin. We willen kiezelstenen leggen etc...

Ik was met mijn auto naar de Hubo gereden voor wat materiaal. Mijn dochter van anderhalf jaar oud was mee... op de terugweg viel mijn dochtertje in slaap. Toen ik aankwam thuis ( doodlopend straatje).. mijn oprit is volledig afgebroken, zodat we daar nieuw grind konden leggen. Dus ik had de auto aan de zijkant van het weggetje geparkeerd, een beetje naast de voordeur, zodat ik mijn dochter snel haar bedje in kon leggen.. ik pakte haar uit haar autostoel en liep in de vluchtte naar haar bedje. Ik hoorde mijn man nog achter mij roepen dat ik de handrem was vergeten naar boven te trekken, dus ik zei; zet jij die dan even op, ik leg haar in bed ( moeilijke slaper )

Mijn echtgenoot gaat naar de auto, stapt erin en trekt de handrem naar boven. Wie staat er opeens pats boem voor zijn neus. 2 agenten. Die gaven aan dat ze hem zagen “rijden”. Wij wonen in een zeer kleine gemeente, dus het woord gaat snel. Ik kwam naar buiten en gaf vriendelijk aan dat ik gewoon mijn handrem vergeten was en dat ik ermee reed. Nope, ze wouden het niet horen.. belde het parket en hebben mijn auto laten takelen! Letterlijk voor mijn deur.. ik gaf nog aan dat het mijn auto is, maar ze zeiden dat ik die maandag terug kon halen na een mail naar de rechtbank. En mijn man kreeg een nieuwe pv opgemaakt met rijden tijdens rijverbod, wat totaal niet waar is!! Het had geen zin om in discussie te gaan, wat ze hadden hun oordeel al klaar staan.

Ik hoop echt niet dat door mijn toedoen hij een een nog hogere straf krijgt en boete..

Hij is al zo depressief geworden na zijn verbod. Komt niet meer veel buiten.. moet overal heen gereden worden.

Wat denken jullie? Zouden ze hier echt de maximale straf voor kunnen uitdelen?

We nemen wel een advocaat ik handen, maar wou toch qat advies

Zal moelijk worden. Want van de moment dat je achter het stuur van een wagen plaats neemt, heb je volgens de wet “ de intentie om te sturen”.
    Zo zijn er al mensen veroordeeld die dronken hun roes wilden uitslapen achter het stuur. Beter achteraan in je wagen plaatsnemen dan, of helemaal niet drinken als je nog moet rijden.
    Hier vindt je alvast al wat voorbeelden uit de rechtspraak : http://www.elfri.be/artikel/verval-v...cht-tot-sturen
    Ik weet niet uit welke streek jullie zijn, maar deze advocaat is sterk in deze materie.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Utah

Comment

Utah Dank u voor uw bericht. De advocatenkantoor ligt 100 km van ons vandaan. Wij wonen in regio Mechelen. Kent u daar iemand die ook goed is in deze materie?

Comment

Bellen naar het kantoor van Elfri. Mss zit er wel een collega van hem in jouw regio?
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik weet het niet he, maar is het mogelijk dat
            Uw man effectief een paar meter gereden heeft voor de deur?

Als die agenten schrijven dat ze hem hebben zien rijden ziet het er niet goed uit..

Beëdigd ambtenaren enzo
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

dat wordt een bittere pil om door te slikken...
              Een doodlopende straat en je ziet geen agenten afkomen ?? Die kwamen plots van uit de riolering of zo ?

Comment

Dat is nu net het rare aan heel het verhaal. Hoeveel mensen rijden er niet zonder rijbewijs rond en worden nooit gepakt en hier in een klein dorpje met doodlopende straat, staan ineens de flikken. Ge hebt toeval en ge hebt 'super'toeval.

Comment

Staat die wagen op uw man zijn naam?

Goed mogelijk dat de plaat is opgepakt door het ANPR netwerk en een patrouille u aan het volgen was.

Heb het al voor gehad met een auto van een familielid die een verbod had. Die plaat staat dan geseind omdat men er van uit gaat dat die wagen niet zal rijden

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Staat die wagen op uw man zijn naam?

Goed mogelijk dat de plaat is opgepakt door het ANPR netwerk en een patrouille u aan het volgen was.

Heb het al voor gehad met een auto van een familielid die een verbod had. Die plaat staat dan geseind omdat men er van uit gaat dat die wagen niet zal rijden

Zou best kunnen, maar vaak zijn het gezinswagens waar met meerdere mensen mee gereden wordt. Dus telkens die een ANPR voorbij gaan, aan de kant. Geen pretje voor politie en de bestuurder.

Maar in dit geval zou het zomaar kunnen omdat ik het enorm vreemd vind zoals ik in mijn vorig bericht schreef.

Comment

germinal Ik heb eigenlijk niet zoveel reden om daarover te liegen. Geen enkele centimeter heeft hij gereden. Hij heeft in de auto gezeten effectief, heeft de handrem opgetrokken en zag toen de agenten zijn richting inkeren, onze straat in. Had geen zin om er uit te springend, dus hij is er gewoon uitgestapt en heeft het verhaal uitgelegd en mij erbij gehaald. Dat was het. Politie agent blijft erbij dat hij erin ZAT. En dat dat voldoende zou zijn.

Comment

Namaz Auto staat op de naam van mijn man. Al jaren, maar ik rijdt er meestal alleen in. De agent gaf wel aan dat ze hebben doorgekregen van de wijkagent om ons altijd te volgen, omdat er vermoeden was dat mijn man toch ging rijden. Maar dat heeft hij dus echt niet gedaan. Ben daar streng op tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Zou best kunnen, maar vaak zijn het gezinswagens waar met meerdere mensen mee gereden wordt. Dus telkens die een ANPR voorbij gaan, aan de kant. Geen pretje voor politie en de bestuurder.

Maar in dit geval zou het zomaar kunnen omdat ik het enorm vreemd vind zoals ik in mijn vorig bericht schreef.
                          Is effectief zo.. heb drie keer aan de kant gestaan met die wagen in twee verschillende politiezones.

Comment

heb je rechtsbijstand? Ja, gebruik die dan.

Comment

Euhhh. 6 maanden rijverbod? Voor wat eigenlijk?

Comment

Utah Ja, 6 maanden rijverbod voor rijden op de motor met overdreven snelheid + ‘wheelies’ + ruzie maken met de agent. Hij is naar de rechtbank gegaan en heeft alles oprecht toegeven en excuses aangeboden. Heeft ook gezegd dat hij de straf verdient, en dit was de uitkomst 6 maanden rijverbod en een boete van €1000,-.

Maar nu vind ie het echt onterecht. Ik ook, want dit ging totaal nergens over. Als hij nu echt aan het rijden was, dan zou ik de eerste zijn die zou zeggen ‘eigen schuld, dikke bult’ maar nu niet.

Comment

Inderdaad, goede advokaat zoeken, en heel nederig en braaf naar de rechtbank gaan.
                                  Situatie rustig uitleggen, je niet opwinden en 10 keer je excuses aanbieden.

Comment

Wij wonen inderdaad in de meest kleine gemeente, waar iedereen alles van elkaar weet. De agenten weten exact wat er bij iedereen gebeurt, en elke keer als ik uit mijn straat rij(zijstraat van de grote baan) en dan weer terug rijdt, staan ze of te wachten, of rijden ze spontaan achter mij. Absurd gewoon. Dacht eerst dat het gewoon toeval was..

Comment

On_Slow Bitter is het zeker. Het is een zijstraat van de grote baan, dus als ze de zijstraat al gewoon in kijken, zijn wij het eerste wat ze zien (eerste huis in de zijstraat).

Dus ze zagen het, en mijn man vond dat springen uit een auto totaal geen zin heeft, dat lijkt erop alsof hij effectief iets verkeerds deed. Hij bleef erin zitten en legde het rustig uit, maar zonder resultaat.

Comment

Ik geloof niks van je uitleg,sorry.

Comment

Working...
                                        X