Neen ze gaan dat niet merken als je het goed doet wel wat werk (cardans, pomp, hoofdremcil,...)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
verwijderen ABS systeem toegelaten of niet ?
Collapse
X
-
Ik vraag me eigenlijk ook af waarom je zoiets zou willen doen....??
ABS zorgt ervoor dat het remmen op een veilige manier kan gebeuren, en zoals gezegd, niet om de remweg te verkorten.
Bij sommige motoren is ABS uitschakelbaar, maar met de reden om OFF road ook nog te kunnen remmen. Maar dat is dan ook de enige reden waarom ik een voertuig uitgerust met ABS soms liever anders zie.
Comment
-
Strikt volgens de wet mag je niets aan je remsysteem veranderen. Niet verbeteren en niet verslechten. Ik geloof echter niet dat iemand dat ooit zal merken. Maar de vraag is is het zinvol zelfs uit het oogpunt van gewichtsbesparing?? Ik denk het niet tenzij je naar onbekrachtigde remmen overstapt. Een bekrachtigd systeem met of zonder abs zal geen kg verschil maken. Daarbij dat gewicht besparen is ook tot op zekere hoogte zinloos. Op een auto van dik 500 kg 10 kg gewicht besparen heb ik geen enkel verschil gevoeld. Dus op een van een ton moet je al veel besparen voor het merkbaar wordt.
Onbekrachtigde remmen daar zou je veel tijd mee verliezen veeeel meer dan dat je 3 kg lichter geworden bent door het systeem eruit te zwieren. Mijn advies. Zwier alles eruit behalve je abs en je motor. Koop een lichtere motorkap en dak....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Klopt, je mag niks aan het remsysteem wijzigen, had het opgezocht en ook nog eens gaan navragen bij de keuring.
Chef beweerde ook dat ze aan de hand van het e-type kunnen zien of daar abs op zat of niet, maar dat geloof ik niet echt als de abs een optie is ...
Nu goed het probleem stelt zich niet meer :-)
Maar alleen de abs pomp maakt niet veel verschil, wel samen met een aantal andere wijzigingen. Elk onderdeel op zich maakt niet veel verschil maar gooi het allemaal op een hoop en je zit tegen de 10%. En dat maakt wel een verschil. Nu ja, geen wereld van verschil. Maar 10% meer vermogen en 10% minder gewicht maken een andere auto.
Comment
Comment