Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ingevoerde wagen , vrijstelling COC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ingevoerde wagen , vrijstelling COC

Ik heb een tijdje geleden een wagen ingevoerd uit NL. Wagen was van 2002, had geen gelijkvormigheidsattest of COC. Dart was geen probleem voor de keuring omdat er een e-type goedkeuringsnummer op chassisplaatje en papieren stond.
    Er stond toen een vermelding op de keuringskaart dat er geen COC was en de wagen daarvan vrijgesteld was (juiste formulering weet ik niet meer, wagen is verkocht)

Ik heb nu opnieuw een NL wagen ingevoerd, zelfde situatie, e-typenr etc... Wagen is gekeurd. Deze keer staat er echter geen vermelding van vrijstelling COC op de keuringspapieren.
    Kan ze daar vandaag niet bereiken. Maar wat indien wegcontrole ?
    Met de vorige wagen kon ik het bewijzen dat het niet nodig was, maar nu staat dat niet vermeld.
    Nog mensen bij wie het wel/niet vermeld wordt ?

bij mijn auto stond het vermeld bij aankoop, nu terug naar keuring geweest voor trekhaakkeuring en staat het er niet meer op, ik maak er mij geen zorgen in
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik denk niet dat je coc nodig hebt op de weg je hebt wel een blad nodig met alle specs van de constructeur. Ik heb van bijna geen enkele auto met coc nog nooit probleem gehad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

indien het voertuig erkend is door een Europese homologatie, wordt er geen COC vereist, voor wagens vanaf januari 1999 (bron Goca)
        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

maandag toch maar eens naar de keuring bellen
          Voor 't zelfde geld is er volgend jaar een kwibus die naar mijn coc vraagt op de keurinig

Comment

de oplossing : het staat in héél kleine lettertjes vermeld op het inschrijvingsformulier :
            invoer uit EU: geen certificaat van overeenstemming vereist

Comment

Working...
            X