Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Technische keuring

    Beste,


    Ik ben Bessemans Kristien, fervent autoliefhebster.

    Ik zit met enkele vraagjes die me toch behoorlijk dwars liggen.

    Hierbij hoop ik dus dat iemand mij kan helpen of alvast deze wat te verduidelijken voor mij.


    Ik heb in 2007 van opa zaliger mijn droomcadeau gekregen " Mijn mazda mx-5 nc" tot op heden nog steeds mijn hartedief.

    Ik heb deze bij een officieele mazda dealer aangekocht, garage Ballet ,te Sint-Lambrechts-herk Op 10-12-2007 .

    ( Helaas sedert enkele jaren bestaat deze garage niet meer)

    Tot mijn grote spijt is mijn denkwijze anders dan bij de meeste onder ons, hij is niet zomaar het " brengt mij van punt A naar B " eigendom.

    Hij is mijn ontspanning, mijn tot rust komen ,kortom van grote waarde voor mij.

    Dit is ook de reden dat ik hem graag ik de staat hou zoals ik hem werkelijk gekregen heb.


    Na een heel onprettig verleden met de autokeuring was deze wagen mijn beslissing om daar een einde aan te brengen en ieder jaar met een gerust hart naar de keuring te kunnen gaan en verder gewoon genieten van mijn wagen.

    Toen ik de wagen kocht , had deze 18000 km, de uitbaters , een ouder maar betrouwbaar koppel, vertelden me , wij hebben hem ingevoerd van Duitsland, sindsdien worden hier enkel testritten mee gedaan.

    Waardoor hij dus perfect in mijn budget paste. Hij was perfect in orde.


    Ik ben op 30 augustus voor de 12 de keer ermee naar dezelfde keuring gereden .

    Tot mijn grote spijt ging alles goed tot aan de laatste halte, hier riep de werknemer al snel enkele medewerkers erbij ,alsook de stationschef.

    Ik was al ongerust en begon te vragen of er een probleem was.

    Men melde mij dat ik voorraan en achteraan een hoogte verschil had van 2 cm , de voorste veren waren blijkbaar niet dezelfde dan de achterste.

    Maar 2 eibach veren vooraan.

    Dit zou niet wettelijk zijn,ik wist dat er papieren in mijn boekje zaten , een hele bundel maar in het duits, heb deze onmiddelijk vertoond, maar zonder deze werkelijk te hebben gelezen , amper doorbladert ,kreeg ik ze terug.

    Het maakt niet uit, is niet geldig, ik was over mijn toeren heb 10 maal zelfde gezegd,dit is het 12 de jaar op rij dat ik hier kom voor de keuring van deze wagen, er is mij nooit iets gemeld daarover , alsook dus nooit naar documenten gevraagd, is de wetgeving verandert? Zonder een degelijke verklaring werd ik naar de balie doorgestuurd om mijn voorlopig verlengde attest van 3 maanden te betalen en af te halen.

    Alle begrip voor het personeel aangezien het al 5 uur was en dus sluitingstijd , maar toch had ik graag degelijke uitleg of verklaring gehad.

    Ik heb me al werkelijk zot gezocht achter vertalingen ,wetteksten,geldige attesten ,maar zonder veel uitsluitend resultaat.




    Tot hier mijn verhaal. Nu dus de vraag...

    Ik voeg in bijlage alle documenten toe die ik heb van deze wagen , door waterschade in de koffer enkele jaren terug niet allen in even goede staat.

    Ik zou het dus fantastisch vinden als er iemand de tijd en moeite zou willen opbrengen om deze even te bekijken en mij kan verduidelijken wat er mij in de keuring gemeld werd , alsook ,waarom dit 11 jaar niet van toepassing was en nu wel .

    Ik heb een 50 tal emailadressen kunnen vinden en een aantal forums

    ,waarschijnlijk meer dan de helft niet verstuurd aan de juiste dienst maar hoop dat ik toch 1 of 2 antwoorden mag ontvangen en met positieve inhoud.

    Ik wil iedereen alvast super bedanken die tot hier is kunnen blijven lezen ,

    Bedankt voor alle tijd en begrip.

    Met Vriendelijke Groeten

    Kristien Bessemans







    Zie foto's documenten in onderstaande link.

  • #2
    Typisch België. Je moet de nodige documenten hebben ivm de veren en de plaatsing hiervan.
    Daarna naar een speciale keuring voor de zogenaamde verlaging waar ze de uitlijning van je auto gaan controleren.
    Dan mag je de nodige fondsen neertellen en dan een gewone keuring ondergaan waar ze dan op je keuringsrapport de verlaging vermelden.

    Veel tralala, maar niets om u zorgen om te maken. Alleen ga je meer plaats in je portemonnee hebben.

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • #3
      Allemaal te begrijpen, maar waarom was mijn wagen dan de voorbije 11 jaar met dezelfde vering niet onveilig voor het verkeer,en nu plots wel,
      als ik op internet zoek zouden het wettelijke documenten zijn ,maar vind de vertalingen niet .en ook van eibach zelf de attesten van het plaatsen,begrijphet niet,heb hem zo gekocht zonder dat er ooit iemand nog maar een papier gevraagd heeft :-(

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kristien Bekijk Berichten
        Allemaal te begrijpen, maar waarom was mijn wagen dan de voorbije 11 jaar met dezelfde vering niet onveilig voor het verkeer,en nu plots wel,
        als ik op internet zoek zouden het wettelijke documenten zijn ,maar vind de vertalingen niet .en ook van eibach zelf de attesten van het plaatsen,begrijphet niet,heb hem zo gekocht zonder dat er ooit iemand nog maar een papier gevraagd heeft :-(
        Waarom? Tja, omdat er na 11 jaar eindelijk iemand dat toevallig ziet, meer niet.

        ​​​​​​Ik heb zo 7 jaar lang met een speciale uitlaat rondgereden. Dat hebben ze dan ook toevallig gezien.
        Je hebt hebt dus 11 jaar geluk gehad, meer niet.

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • #5
          Bij mij zijn ze na 6 jaar over mijn velgen gevallen.

          Heb voor onze Golf ooit eens een opmerking gehad en een jaar later stond ze er niet meer op zonder er iets aan gedaan te hebben.
          Ligt allemaal aan de keurder die je voor je hebt.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Collega van t'werk heeft na 18 jaar keuring met zijn Firebird een ander identificatieplaatje moeten aanvragen omdat er een cijfer niet overeenstemde met het gelijkvormigheidsattest.

            In uw geval voor de minste miserie zou ik 2 originele veren laten steken, kost de wereld niet.

            Z4 M40i

            Comment


            • #7
              Kristientje, toevallig uw originele veren niet verkocht in oktober ? En nu dikke pech ?

              Comment

              Working...
              X