Mededeling

Collapse
No announcement yet.

< 0,5 pm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bud Wijzer

dus je vindt heel duidelijk dat "drinken en rijden NIET samengaan, punt" maar houdt je er zelf niet aan? Die snap ik dan niet zo goed.
    ps welke gebruikt je collega?
    Last edited by Sarah1973; 14/12/2018, 16:09.

Comment

drinken en rijden gaan niet samen, maar 0-tolerantie hoeft voor mij ook niet, stel je voor de avond ervoor wat doorgezakt en je hebt nog wat 'resten' in je bloed

Comment

nul tolerantie voor mij

een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje alcohol heeft een positief effect op uw prestaties in het algemeen. Alles daarboven is van veel meer invloed dan je zou vermoeden.

Vooral het tunnelzicht als de zeer slechte inschatting van zijn eigen vermogen zijn DE belangrijkste oorzaken van ongevallen waarbij alcohol een rol speelt. Wilt ge drinken? Simpel: laat iemand anders dan rijden die niet drinkt. En als ge toch wilt drinken? Stop dan ruim op tijd en drink met mate (en niet met maten).
        www.peugeotforum.be

Comment

Ik kan hem niet dwingen helaas om rond (net onder die) die 0.5pm weg te blijven. Hopelijk begrijpt hij het maar vrees ervoor. Hij denkt immers dat hij safe is. Missch is dat ook zo maar missch ook niet. 2 duvels zijn wel 4 pintjes. En dat op 2.5 zelfs 3u is toch teveel zeker.
          Ik kan alleen mijn eigen beslissing nemen hierin.
          Bedankt voor alle info.
          Last edited by Sarah1973; 14/12/2018, 16:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten
            Bud Wijzer

dus je vindt heel duidelijk dat "drinken en rijden NIET samengaan, punt" maar houdt je er zelf niet aan? Die snap ik dan niet zo goed.
            ps welke gebruikt je collega?
            Ik doe het nu niet, omdat het niet verboden is...maar met meer dan 2-3 pintjes op, ga ik niet meer achter het stuur hoor.
            Ik zeg alleen, dat een nultolerantie voor veel mensen een gemakkelijker oordeel zou vormen. Nu is het altijd die twijfel van..nog eentje, of niet.

Geen idee, ik kan het wel eens vragen.
            Internet aankoop sowieso.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              drinken en rijden gaan niet samen, maar 0-tolerantie hoeft voor mij ook niet, stel je voor de avond ervoor wat doorgezakt en je hebt nog wat 'resten' in je bloed
              Misschien daarmee een nultolerantie invoeren, maar dat de effectieve boete onder de 0.5 maar beperkt is?

Momenteel minimum bij 0.5(g/l in het bloed) (.22 mg/l in uitgeademde lucht):

De uitslag is ten minste 0,22 milligram en minder dan 0,35 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht
              • U krijgt een onmiddellijk en tijdelijk rijverbod van drie uur
              • U moet uw rijbewijs of voorlopig rijbewijs aan de politie afgeven voor drie uur
              en

Bij een ademtest van 0.22 en minder dan 0.35 mg/l uitgeademde alveolaire lucht of een bloedanalyse van 0,50 en minder dan 0,80 g/l riskeert met een geldboete van 200 – 4000 euro.
              • Dit kan aanleiding geven tot een onmiddellijke inning van 179 euro.
              • De Procureur des Konings heeft de mogelijkheid om u een minnelijke schikking voor te stellen van 450 euro.

In voorkomend geval zal u -voor zover u dit tijdig betaalt- niet worden vervolgd om te verschijnen voor de Politierechtbank.

Men zou bijvoorbeeld kunnen stellen dat bij .09 mg/l (of 0.2 promile) dat men daarboven wel een boete krijgt (maar veel beperkter dan die minstens 180 euro; bv. 50 euro), maar zonder tijdelijk rijverbod.
              Dan is het sowieso gedaan met het "eentje is geen probleem", want je kan er sowieso ook nog altijd een boete voor krijgen. Dit zou daardoor nog de grootste impact hebben op het "mentale aspect". Nu "mag" het, om iets te drinken. Dan is het duidelijk "verboden".
              Last edited by Phate; 14/12/2018, 18:13.

Comment

dan gaat het in realiteit over 2 dagen ervoor nix meer nuttigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  dan gaat het in realiteit over 2 dagen ervoor nix meer nuttigen
                  Ook niet overdrijven he...

Of bedoel je op de reactie daarboven? Effectief 0 promille?

Comment

Nultolerantie =/= 0 promille toelaten.

als men spreekt van nultolerantie, legt men de technische grens meestal op 0,2 promille.

Handig, of ik mag niet meer rijden na een zelfgemaakte stoofvlees-friet met donkere Leffe, om maar iets te zeggen.

Van mij mag de nultolerantie zeker ingevoerd worden, met de gebruikelijk marge (zelfs in Zweden is dit het geval).
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

als het kookt verdampt de alcohol toch volledig?
                      anyway drinken = blijven slapen!
                      lets have some more member berries

Comment

Als ik alle reacties zo lees lijkt het er eigenlijk op dat bijna niemand echt drinkt als ie moet rijden.

Comment

Mijn vader kreeg het ooit klaar om na een 10 à 12 pinten safe te zitten Een 20-tal jaar geleden zowat, want nu drinkt die nooit als hij rijdt.

Toen hij zag dat er controle was, is hij de straat ervoor ingereden en heeft daar de zetel plat gelegd en deed alsof hij aant slapen was. Maar de politie stond al na 10 min (ja, ik weet, is lang over die paar 100m) bij hem en toen hij zei dat hij er al een paar uur lag te slapen, wisten ze meteen, na het voelen aan de motorkap, dat hij er nog niet lang stond .
                          Maar mijn vader was destijds nog heel intensief aan het duiken en blijkbaar kunnen die mannen, en ook mensen die blaasinstrumenten bespelen, de laatste lucht uit hun longen blazen. Moet ge blijkbaar voor trainen .

Dus in die tijd heeft hij continu zijn longen leeg geblazen en verse lucht genomen. Toen moest hij mee om te blazen en blies hij ne keer of 15 verkeerd waarop die flikken het op hun systeem kregen en hem in de combi mee naar politiekantoor namen. Maar in de tussentijd bleef hij die ademhalingstechniek uitvoeren. Op kantoor moest hij dan in zo een ademanalysetoestel blazen. En na ne keer of 7 proberen, kregen ze een resultaat dat onder het max lag waardoor hij safe zat . Ze wisten goed genoeg hoe laat het was, en hij was eveneens ook berucht in de gemeente, maar ze snapten er zelf niets van

Dus mss kan uwe vriend duiklessen gaan nemen of een blaasinstrument gaan beginnen spelen

Comment

Mijne collega heeft het onlangs nog klaargespeeld om na 7 pinten nog safe te blazen. Hij had gezegd dat hij gedronken had en had zich al voorgenomen dat hij zijn rijbewijs kwijt was. En ineens kwam er een S op dat ding. De flikken snapte er ook niks van.
                            Maar aangezien hij geen uiterlijke tekenen vertoonde van dronkenschap hebben ze het zo gelaten. Ze hadden wel gezegd dat ze toch maar eens een ander blaastoestel gingen vragen.
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Tja fouten gebeuren overal.
                              ik heb ooit eens positief geblazen na 1 glas rosé en ik ben niet ah liegen. Het was wel een serieus gevuld glas. Ik had ook al 6u niets meer gegeten en bij het blazen zat ik recht in die piek blijkbaar. Gelukkig kon ik me nog herinneren dat ik 15min mocht wachten ook al probeerde de agent alles om me onder druk te zetten om dat niet te doen. En dan heb ik idd ook goed zitten in en uitademen ( de agent had intussen medelijden want geloofde dat ik echt maar 1 glas dronk) en gaf me deze tip. Na 15min en tintentelende mond van het zeer diep en langzaam ademen was ik "safe".

Veel mensen geloven het niet als ik het vertel van na 1 glas maar tis nochtans echt zo.

Comment

Als ik alle reacties zo lees lijkt het er eigenlijk op dat bijna niemand echt drinkt als ie moet rijden.
                                Met de nadruk op "lijkt het er op"

Ik ken ook mensen die met slechts één glas op toch positief geblazen hebben. Het is dus echt wel mogelijk.

Ook ken ik mensen die veel te veel op hadden (en dan bedoel ik meer dan 15 pinten) en toch nog Safe geblazen hebben, terwijl ze zelf al zeker waren dat ze hun rijbewijs kwijt waren.

Ik heb zelf tot op heden nog nooit moeten blazen, dus kan niet zeggen met hoeveel pinten op ik nog safe zou blazen.
                                Maar ik heb wel al enkele keren (eigenlijk al veel te veel) met de auto gereden met te veel op (en ik ben daar niet fier op).
                                Als het echt niet veilig zou zijn zou ik echter niet achter het stuur kruipen, want heb zo goed als altijd een plan B.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het leukste dat ik ooit heb meegemaakt is dat we met een aantal mensen op stap waren. Ik zat dus in de auto bij een vriendin (met benefits) die graag een coctail dronk, maar ik mocht niet met hare BMW rijden Op een gegeven moment een enorm grote controle in Diest en 'alle' wagens moesten aan de kant. Zij ne coctail of 4 op en ik 0,0 alcohol gedronken. Ze doet raampje open en zegt diene flik: 'Ah ha, verstandige mens, ge laat de vrouw tenminste rijden. Ga maar door'.

Hoeveel chance kunt ge hebben :-)

Comment

Comment

Serieus vooroordeel van die agent eigenlijk. Op 2 fronten. Beetje dom van hem of haar.
                                      Maar ze heeft er geluk mee gehad.

Was je niet ongerust om mee te rijden trouwens?

Comment

Serieus vooroordeel van die agent eigenlijk. Op 2 fronten. Beetje dom van hem of haar.
                                        Maar ze heeft er geluk mee gehad.

Was je niet ongerust om mee te rijden trouwens?
                                        Die had 3 coctails op en was alles behalve dronken, maar als ze had moeten blazen, was het te P geweest. De rest van de avond was toch nog geslaagd

Comment

hahaha allez dat is dan toch al iets he

Comment

Working...
                                          X