Mededeling

Collapse
No announcement yet.

< 0,5 pm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

hier nog niemand positief moeten blazen na fruit te eten op een nuchtere maag ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
      hier nog niemand positief moeten blazen na fruit te eten op een nuchtere maag ?
      Na 22 jaar op de baan te zitten, heb ik nog maar maar 1 x moeten blazen.
      Maar wel op mijn 16de eens tijdens een voorstelling op school mogen blazen in zo een toestelleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Na 22 jaar op de baan te zitten, heb ik nog maar maar 1 x moeten blazen.
        moest ik iemand op de baan zien zitten ik zou hem ook doen blazen

Comment

Om terug even on topic te gaan.

Ik denk dat je vriend toch kort bij of net over de grens van de wet.

Mijn persoonlijke ervaring, en wat ik ook begrijp is dat jij je stoort aan zijn 2 pinten, en dat hij het veilig blijft vinden.
          Als je daar iedere keer op hamert, en hij wil er niet van weten, dan ga je op den duur het omgekeerde bereiken. Hij gaat zich defensiever opstellen, of offensiever worden en uit provocatie meer drinken, en dan wordt het gevaarlijk.

Ik kan maar één ding aanraden. Koop een degelijke alcoholtester, en gebruik die voor je ergens in een auto stapt. Veilig is rijden, onveilig is terug naar binnen en colaatjes drinken tot het in orde is. Dan heb je een duidelijke afspraak, en als het blijkt dat hij iedere keer boven de limiet zit drinkt hij misschien zelf trager of minder.

Ik wil nog even een klein verhaaltje kwijt van een vriend flik.
          Hij reed in de combi door een niet nader genoemde studentenstad, en ineens rijden ze achter een fietser die stevig zwalpte. Ze hebben die even doen stoppen, en bleek dat ze nog maar 200mm van haar kot was. Kleine uitbrander, en ze mocht door rijden, maar ze bleven er wel achter rijden om te kijken of ze thuis geraakte.
          Kort daarna viel ze midden op de weg 2 keer van haar fiets.
          Dan hebben ze haar toch in de kombi gezet, die heeft ze nog ondergekotst waarna ze haar dan toch maar in Gasthuisberg gedropt hebben na een alcoholtest.
          Ze zat 3 keer boven de limiet.

2 weken later kwam dat meisje langs bij de politie om eens te kijken of er iets kon gedaan worden aan haar boete. Ze had een minnelijke schikking gekregen van 1600€, en papa had die voorgeschoten om rechtbanktoestanden te vermijden.
          Nu, als de minnelijke schikking betaald is, dan is de zaak gesloten, en mag ze al van geluk spreken dat ze geen rijverbod kreeg. Maar ze wou korting, omdat papa stopte met het zakgeld tot de 1600€ terug gecompenseerd was. (Goeie papa vind ik...)

Maar ik wist niet dat die boetes voor een fietser ook zo snel op lopen. Blijkt dat die zelfs voor voetgangers die zichtbaar dronken zijn en moeten blazen de boetes zo hoog zijn.

Comment

ik zou die vriend goed vol gieten met drank en dan zijn sleutels afpakken als hij laveloos is

Comment

Ik heb tot op heden nog nooit moeten blazen.
              Zelfs niet toen ik na een ongeval met vluchtmisdrijf door de tegenpartij aangifte ging doen.
              Een van die agenten: "Ja eigenlijk zoud ge nog moeten blazen he", gaat toestel zoeken maar vind het niet "Ja da bakske is hier nergens te vinden".
              Zegt den andere: " Gij hebt niks gedronken he" Ik: "Nee", " Das dan in orde".
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Hij reed in de combi door een niet nader genoemde studentenstad, en .....
                Dan hebben ze haar toch in de kombi gezet, die heeft ze nog ondergekotst waarna ze haar dan toch maar in Gasthuisberg gedropt hebben na een alcoholtest.

Zou het Leuven kunnen zijn?

Comment

ik heb al 3maal moeten blazen als ik met een leerling onderweg was met de leswagen. 2 maal de politie erop moeten wijzen dat ook ik moest blazen omdat ik de chauffeur ben van het voertuig. 2 maal dat de politieagent met schaamrood op de wangen zich kwam verontschuldigen. 3 de keer was op zatervoormiddag rond 8 uur. Moest toen al niet meer blazen maar ademen richting een meettoestel. Geen één keer BOB sleutel ontvangen. Ook de leerling niet....pffff
                  www.peugeotforum.be

Comment

Ik doe al 20 jaar lang zo'n 50K per jaar en ook nog nooit moeten blazen. De pakkans in België schat ik dan ook zéér gering in.

Comment

Om terug even on topic te gaan.

Ik kan maar één ding aanraden. Koop een degelijke alcoholtester, en gebruik die voor je ergens in een auto stapt. Veilig is rijden, onveilig is terug naar binnen en colaatjes drinken tot het in orde is. Dan heb je een duidelijke afspraak, en als het blijkt dat hij iedere keer boven de limiet zit drinkt hij misschien zelf trager of minder.
                      En wie gaat het toestel dan betalen? Kost minstens 100 euro...
                      Bovendien nogmaals, sommige toestellen zijnecht niets waard, ondanks goede review Touring blijkbaar.
                      En dan is een test ook niets waard. Dat heb ik van professionals gehoord die ermee bezig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten

En wie gaat het toestel dan betalen? Kost minstens 100 euro...
                        Bovendien nogmaals, sommige toestellen zijnecht niets waard, ondanks goede review Touring blijkbaar.
                        En dan is een test ook niets waard. Dat heb ik van professionals gehoord die ermee bezig zijn.
                        Wat verwacht je nu te bereiken. Nee, ik ga je geen blaastoestel gratis opsturen.
                        Je keurt elke suggestie af, en het mag niks kosten.

Wat wil je dan zelf? Dat we een knokploeg organiseren om je vriend een paar motten te geven als hij zijn 2de karmeliet bestelt? OF moeten we zorgen dat de flikken een avondje naast zijn auto gaan camperen om hem te laten blazen?

Misschien moeten we je vriend in de val lokken met een prostituee, zodat je een reden hebt om hem te verlaten.... (maar dat gaat meer dan 100€ kosten)

Zeg het maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Ik doe al 20 jaar lang zo'n 50K per jaar en ook nog nooit moeten blazen. De pakkans in België schat ik dan ook zéér gering in.
                          Ik heb al een 4-tal keren moeten blazen op een nog langere termijn.

Comment

edit

Comment

Comment

ik moet dagelijks van antwerpen noord naar linkeroever voor het werk, vaak rond 22/23 of 6/7 sochtends, 5 keer per jaar rij ik in de blaas-fuik...of aan de konijnenpijp, metropolis of leugenberg, ik snap best wel dat ik een uitzondering ben

alternatief is niet door de stad rijden maar de ring volgen, dan is het enkel nog de leugenberg

Comment

Wat verwacht je nu te bereiken. Nee, ik ga je geen blaastoestel gratis opsturen.
                                  Je keurt elke suggestie af, en het mag niks kosten.

Wat wil je dan zelf? Dat we een knokploeg organiseren om je vriend een paar motten te geven als hij zijn 2de karmeliet bestelt? OF moeten we zorgen dat de flikken een avondje naast zijn auto gaan camperen om hem te laten blazen?

Misschien moeten we je vriend in de val lokken met een prostituee, zodat je een reden hebt om hem te verlaten.... (maar dat gaat meer dan 100€ kosten)

Zeg het maar.
                                  Tjonge jonge zeg.
                                  De toon van uw bericht zeg. Succes daarmee!

Mijn vraag ging over "zou hij eronder of erboven zitten", meer niet.
                                  Zoals ik voor derde keer zeg zijn testers onbetrouwbaar dus heeft geen nut. Ik ben nogal consequent in wat ik zeg hier.
                                  En ik kan moeilijk doen alsof ik samenwoon als ik niet samenwoon. Ik kan hem rijden ja, dat heb ik ook voorgesteld. Maar is de andere richting uit.

Een gesprek zou moeten volstaan met iemand hierover. Iemand moet het zelf inzien.
                                  Intussen heb ik dat ook gehad en was dat best goed
                                  .
                                  En ik had een tester besteld, en die gaat terug omdat ik hoorde dat ie niet safe was ondanks goed bevonden op Touring.
                                  Voor jouw info, ik heb dat al betaald. Maar ga het natuurlijk terugkrijgen bij retour.

En privé ook wel een gesprek gehad hier erover met iemand dat nuttig was.

Last edited by Sarah1973; 19/12/2018, 11:51.

Comment

Maar als ge een avondje gaat stappen, is het dan niet makkelijker dat hij bij u of andersom blijft slapen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten

Tjonge jonge zeg.
                                      De toon van uw bericht zeg. Succes daarmee!

Mijn vraag ging over "zou hij eronder of erboven zitten", meer niet.
                                      Zoals ik voor derde keer zeg zijn testers onbetrouwbaar dus heeft geen nut. Ik ben nogal consequent in wat ik zeg hier.
                                      En ik kan moeilijk doen alsof ik samenwoon als ik niet samenwoon. Ik kan hem rijden ja, dat heb ik ook voorgesteld. Maar is de andere richting uit.

Een gesprek zou moeten volstaan met iemand hierover. Iemand moet het zelf inzien.
                                      Intussen heb ik dat ook gehad en was dat best goed
                                      .
                                      En ik had een tester besteld, en die gaat terug omdat ik hoorde dat ie niet safe was ondanks goed bevonden op Touring.
                                      Voor jouw info, ik heb dat al betaald. Maar ga het natuurlijk terugkrijgen bij retour.

En privé ook wel een gesprek gehad hier erover met iemand dat nuttig was.
                                      Je keurt toch elke suggestie af, dus wat verwacht je dan van dit topic?
                                      Als je een tester hebt van 100€, dan zal die wel juist zijn.
                                      Wie heeft je verteld dat die verkeerd is?

Ik zeg U gewoon: als uw vriend dit allemaal niet wil horen, en vindt dat jij zijn avonden verpest door daar over te praten, dan moet je je conclusies trekken.

Als je getrouwd bent of samenwoont met contract, en hij rijdt een fietser dood, dan ga je gewoon mee betalen.
                                      Kan ook zijn dat hij meer en meer drinkt, en geweldadig wordt.

Drinken, de limiet opzoeken en toch rijden werd in 1990 nog gedaan, maar is vandaag een no-go.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Maar als ge een avondje gaat stappen, is het dan niet makkelijker dat hij bij u of andersom blijft slapen?
                                        Ja, dat gebeurt ook wel.
                                        Ik ben gewoon van mening dat iemand die dingen zelf moet inzien. Heb er dit weekend over gepraat en hij reageerde eerst lastig en daarna begripvol.
                                        Heeft ook maar 1 Duvel gedronken toen we weggingen 2x dit weekend telkens. En hij wil er een goed gesprek over hebben binnenkort. Dus lijkt me van goede wil. Heb heel duidelijk gemaakt dat het voor mij een no-go zal zijn.

Ik heb de tester hier nog liggen in de doos van de leverancier, maar ga hem terugsturen. Ik had speciaal zelf € 103 uitgegeven hieraan (ik vond dat wel wat zuur dat ik dat betaalde omdat iemand anders eigenwijs was en dacht dat ie safe was - hij zag het niet als limiet opzoeken maar was echt overtuigd dat het ok was- , maar ik had het er voor over).
                                        Iemand die werkt bij alcoholsafe heeft het me uitgelegd dat de werking echt niet ok is van deze tester.

Ik denk echt dat iemand er gewoon moet naar willen luisteren, van binnenuit gemotiveerd zijn, en idd anders een no-go. Precies wat ik zeg en bedoel.
                                        Dan zal ik zeker en vast mijn conclusies trekkent.

Ik bedankt ook voor alle reacties.
                                        Last edited by Sarah1973; 19/12/2018, 17:20.

Comment

de goede testers koopt ge niet voor 100€, maar die kosten een veelvoud ervan. Als je al ziet hoeveel zo'n alcoholslot kost voor in de auto, dat loopt in de 1000'den €'s.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X