Mededeling

Collapse
No announcement yet.

< 0,5 pm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

https://www.touring.be/nl/artikels/a...blazen-ernaast

Ik had de ACE AFM5 gekocht. Ik sprak met iemand van alcoholsafe.nl en die verzekerde me dat deze soort echt niet ok werkt. Natuurlijk was ik argwanend dat ze dat zeiden, immers Touring had goede review, maar ze hadden het specifiek over deze uit de lijst.
    Heb hem dan toch maar voor retour gemeld om zeker te zijn.

Last edited by Sarah1973; 19/12/2018, 17:37.

Comment

gewoon zigzaggend over de baan gaan rijden als ge een gestreepte camionet ziet, die gasten hebben meestal een goede meter aan boord, dan ben je zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
        gewoon zigzaggend over de baan gaan rijden als ge een gestreepte camionet ziet, die gasten hebben meestal een goede meter aan boord, dan ben je zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          Die in de camionet zegt S of P, maar die wat ze op hun kantoor hebben, die zegt u hoeveel

Comment

Ik heb vanmorgen eens gepolst bij mijn collega met zijn scanner. Hij heeft een Alcoscan ALP1. Deze is geijkt, moet ook elke 2 jaar opnieuw geijkt worden.
            Wordt door de politie van NL ook gebruikt.
            Kostprijs was wel 375€, dus da's al eea natuurlijk.

Comment

idd, dat kwam erbij: je moest hem (die ik bestelde) zelfs om het half jaar laten kalibreren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Die in de camionet zegt S of P, maar die wat ze op hun kantoor hebben, die zegt u hoeveel
                in de camionette hebben ze een ademanalyse toestel mee. Die print het resultaat uit en dat wordt gebruikt als bewijslast bij de rechtszaak.
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

in de camionette hebben ze een ademanalyse toestel mee. Die print het resultaat uit en dat wordt gebruikt als bewijslast bij de rechtszaak.
                  Ah. Wist niet dat ze het nu al bij hadden. Vroeger wist ik als ge P blies, dat ge met een combi mee mocht naar het politiekantoor om daar in een veeeeel groter toestel te gaan blazen. Hebben ons dat in onze schooltijd tijdens de 'Drug- en alcoholpreventie-week' destijds allemaal laten zien met de nodige uitleg bij. Toen ook de eerste keer in zo ne walke talkie mogen blazen als oefening. Stel voor dat ge dan op die leeftijd op school al P had

Comment

geen idee, heb nog maar één keer moeten blazen, in den tijd van de buiskes die verkleurden, En gelukkig was ik dicht bij mijn deur en hebben ze me laten gaan, moest wel beloven voorzichtig te zijn hehe

Comment

Edit
                      Last edited by Sarah1973; 26/12/2018, 12:39.

Comment

binnekort is het weer zoveel dagen zonder alcool, anders moet je eens proberen hem daar warm voor te maken?
                        met een schone lekkere verwenbeurt als hij het volhoudt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten
                          Edit
                          ik heb je bijdrage gelezen

Comment

Deze dagen nog geen controles gezien eigenlijk. En toch redelijk op de baan geweest.

Comment

Tegenwoordig hebben ze dat ademanalysetoestel ook gewoon in hun voertuig zitten. Zelden dat je mee naar het kantoor moet...

Comment

Onlangs tegengehouden na snelheidscontrole en moeten blazen. Nu is dat geen probleem, drink nooit alcohol... Maar was nog een ouder toestel waar je lang moet in blazen en daar had ik wel heel veel moeite mee.
                                Waren zeer vriendelijke agenten, normaal mag je maar drie keer proberen en daarna moeten ze een dokter bellen voor bloedafname vertelden ze. En da's op eigen kosten. Nu ben ik al vele jaren ziek maar zelfs dat telt niet, ook niet met de nodige attesten. Je moet de kosten zelf betalen en daarna voor de rechtbank je geld terug eisen.
                                Nu, na de zoveelste keer was het wel gelukt, dus geen probleem. Agenten zeiden ook dat ze wel zagen en roken dat ik geen alcohol had gedronken, maar dat ze bij elke interventie verplicht zijn een alcoholproef te doen.
                                Achteraf vroeg ik me af of ze dat zomaar kunnen eisen, zo'n bloedproef. Tegenwoordig bestaan er toestelletjes waar je kort in blaast zag ik op tv, wellicht omdat er meerdere mensen met een 'blaasprobleem' zitten (raar woord lol).
                                Kan ik niet eisen dat ze zo'n toestel halen ipv een bloedafname te laten doen ? Lijkt me toch een eerlijke eis ?
                                Last edited by THE GREEN HORNET; 30/12/2018, 18:19.

Comment

die sniffers tellen niet das alleen een indicatie, dan gaan ze verder met uiteindelijk de bloedproef

er is ook gewoon een hoop volk dat niet wil blazen of doet alsof, daarom die wet? dat je je bloedproef betaalt zelf

Comment

Enige keer dat ik heb moeten blazen zal ongeveer 20 jaar geleden zijn op de ring van Lier. We gingen toen net op stap in de Illusion. Die flik vroeg of ik wilde blazen en ik zei dat ik nog op stap moest gaan, maar was enorm vriendelijk en wilde toch dat ik blies. Toen ik S blies en uitstapte, zei ik 'Ziet ge wel', waarop hij antwoordde 'Ge kunt nooit weten hé, want kijk eens hoeveel er hier al staan'.

Stonden dus al 5 mensen aan de kant die teveel geblazen hadden. Allemaal 50+'ers die net van de voetbal terug kwamen. Ene kreeg daar nen uitbrander van jewelste, want die zaten met 4 in de auto, waarvan 3 nuchter met rijbewijs en toch reed degene die gedronken had.

Comment

Nadat het vorige week weer misliep en hij spijt had
                                      vriend of kameraad heeft gisterenavond bij oudjaar en vannacht niets gedronken en me erna naar huis gebracht. Dan is hij toch van goede wil. Hij zegt dat het niet meer zal gebeuren maar ja. Afwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        die sniffers tellen niet das alleen een indicatie, dan gaan ze verder met uiteindelijk de bloedproef

er is ook gewoon een hoop volk dat niet wil blazen of doet alsof, daarom die wet? dat je je bloedproef betaalt zelf
                                        Dat gewoon blazen is ook maar een indicatie he Bobo... net als die sniffers. Da's enkel positief of negatief, als pos is moet ge in een ander toestel gaan blazen. Bloedproef wordt pas gedaan na ongeval en als ze niet kunnen blazen hierdoor of inderdaad, wanneer ze niet willen blazen. Dat weigeren is gelijk aan positief getest...
                                        Maar als't een volgende keer niet lukt, vraag ik ne sniffer . Nochtans een jaar of twee terug ook moeten blazen en toen ging dat probleemloos. In dit toestel moest je echt wel lang en krachtig blazen eigenlijk. Kan me goed voorstellen dat velen (onder andere oude mensen) hier niet in slagen. Ma ja, politie hier heeft dan ook niet de modernste apparatuur voorhanden vrees ik. Is nog niet zolang geleden dat ze hier een katapult hadden ipv een revolver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                          Tegenwoordig bestaan er toestelletjes waar je kort in blaast zag ik op tv, wellicht omdat er meerdere mensen met een 'blaasprobleem' zitten (raar woord lol).

Die dingen worden vooral gebruikt om snel te kunnen werken bij acties, de ene bestuurder na de andere zonder telkens een mondstuk te moeten vervangen...

Zoals je zelf al aangeeft ga je bij een positieve indicatie alsnog in het ademanalysetoestel moeten blazen. Het heeft dus enkel zin als je echt niet gedronken hebt om achter zo'n toestel te vragen.

Last edited by A.S.Moto; 11/01/2019, 08:34.

Comment

Working...
                                          X