Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ gewest Wallonie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LEZ gewest Wallonie

Heeft iemand hier meer info over? Dat ze diesels bannen...doen ze overal maar hier spreken ze wel over zowel diesel & benzine.
    Een A3 van 2012 komt er dus niet meer in, je wagen kan na 11 jaar een beetje gaan vervuilen in afrika?

Polo 6n 1.4

is deze week op verschillende sites te zien geweest...dacht eerst aan een 1 april grap maar helaas lijkt het daar niet op ... erg hé
    Was vanaf 2026 geen euro 3 meer toegelaten dacht ik, ook de benzines....de gele hesjes gaan nog veel werk hebben

Comment

De gele hesjes mogen nu vooral geen 2e hands kopen na 01/01/2019 met een oude Euro norm…(1,2,3,4)
      Want dan stopt het in 01/01/2023....

Is dus vooral een ontmoediging campagne om geen oude auto’s meer te kopen…

Comment

Zoals altijd is de auto weeral de schuldige.

Aan de andere kant is het niet beter om een gebied zoals Wallonie als LEZ te kiezen dan die komedie hier in vlaanderen.
        Waarom moet ieder stad zijn eigen LEZ regeltjes hebben? Zoals steeds in Vlaanderen heeft dat maar als doel de stadskas te vullen, een verdoken belasting, meer niet. Je moet wel evenveel wegentaks betalen, maar mag steeds minder wegen gebruiken, behalve als je extra betaald.

Typisch Vlaanderen , een nieuwe regel invoeren, maar er zijn wel 57 uitzonderingen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
          De gele hesjes mogen nu vooral geen 2e hands kopen na 01/01/2019 met een oude Euro norm…(1,2,3,4)
          Want dan stopt het in 01/01/2023....

Is dus vooral een ontmoediging campagne om geen oude auto’s meer te kopen…

Dus ook de minder begoeden moeten sparen om tegen 2023 een recente wagen te kopen. Da's niet meer zover af. Dus veel van die gele hesjes die nu al het water aan de lippen staan hebben gaan dan waarschijnlijk blub blub zeggen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Zoals altijd is de auto weeral de schuldige.

Aan de andere kant is het niet beter om een gebied zoals Wallonie als LEZ te kiezen dan die komedie hier in vlaanderen.
            Waarom moet ieder stad zijn eigen LEZ regeltjes hebben? Zoals steeds in Vlaanderen heeft dat maar als doel de stadskas te vullen, een verdoken belasting, meer niet. Je moet wel evenveel wegentaks betalen, maar mag steeds minder wegen gebruiken, behalve als je extra betaald.

Typisch Vlaanderen , een nieuwe regel invoeren, maar er zijn wel 57 uitzonderingen.

Dat snap ik ook niet. Dat elke stad zijn eigen regels zit te fabriceren.
            Ja, ik kan een LEZ wel ergens snappen, maar niet de manier waarop.

Dit is iets waarop Europa al lang had moeten ingrijpen. Zodat op zijn minst de regels over heel europa hetzelfde zijn. Dan kunnen het eventueel nog 3, 5 of 10 gradaties zijn. Maar zorg op zijn minst voor iets of wat uniformiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dat snap ik ook niet. Dat elke stad zijn eigen regels zit te fabriceren.
              Dat heb je dan in grote landen hè.
              Als we even kijken naar een land dat qua grote met het onze vergelijkbaar is dan zie je dat ook in Amerika de staten en steden hun eigen regels hebben.

Prettige kerst, de regering en zijn volksvertegenwoordigers.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

In frankrijk hebben ze gelukkig een uniform systeem van klasse’s ingevoerd

Comment

Working...
                X