Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tankkaart als loon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tankkaart als loon

Kan er iemand eens uitleggen hoe het juist in elkaar zit met een Tankkaart only?

Om een makkelijk voorbeeld te nemen
    Bediende
    Loon: 2000 bruto dus een €1600 netto
    Maandelijks gaat er €600 naar benzine (Ron98 / LPG) verdeeld over 4 verschillende voertuigen
    Dus er schiet nog €1000 over voor de rest.

Als je nu een tankkaart in de plaats krijgt hoeveel voordeel doet de werkgever? Hoeveel de werknemer?
    -Van de €600 is er €200 woon werk verkeer
    - €400 privé verkeer.

Dus momenteel kost het €7200 per jaar aan brandstof. Hoeveel steek je in uw zak met een tankkaart. En is het mogelijk dit te verdelen over 4 wagens?

Polo 6n 1.4

er zal mij vast iemand komen verbeteren, maar ik ga het heel simpel uitleggen, het zal niet 100% juist zijn kwa bedragen
    je rijdt €600 op per maand, dat gaat van je bruto loon af, dus je hebt nog 1400 euro bruto, draai dat door de brutto/netto calculator en je houdt 1358 over

dus jouw winst is op eerste zicht 358

maar, je bouwt minder pensioenrechten op, en bij ziekte trek je ook minder ziekenkas
    je kan zeggen, voor ons is er later toch geen pensioen maar goed

voor iedereen die boven het pensioenplafond zit, ik denk €57000 op jaarbasis (dan trek je het max pensioen van ong 1800, ook iemand die 100k verdient trekt niets meer, maar betaalt er wel heel zijn leven belastingen op), is dat heel interessant

voor jouw baas zijn die €600 kosten waar hij geen belastinegn op betaalt

Comment

https://www.maes-oil.be/nl/blog/tank...moet-je-weten/

maar dan heb je nog de vaa van blijkbaar 40% op de prive km's

waar die op berekend wordt, weet ik niet zo goed

ff snelle goegel...40% van 400 komt fictief bij uw brutoloon, dus je betaalt belastingen op 1560, ook al heb je maar 1400, dat geeft 1310 netto
      Last edited by bobo; 07/01/2019, 02:29.

Comment

Ok dat is al een stuk duidelijker!
        In mijn geval dus een serieuze besparing. Pensioen...nja 2058 ten vroegste
        Polo 6n 1.4

Comment

laat dat nog maar eens eerst bevestigen door een fiscalist die weet hoe dat allemaal precies in de haak zit, vooraleer je beslist
          voor't zelfde geld, zit ik er helemaal naast

Comment

Ik vroeg het hier omdat ik ergens zien passeren had, dat er een werkgever hier zijn werknemers liet kiezen tussen tankkaart, wagen zonder en nog iets ofzo. Of iemand die een tankkaart heeft en het exact weet?
            Polo 6n 1.4

Comment

Het is inderdaad zoals bobo zegt.

Heel interessante optie als je een hoger brutoloon hebt in mijn opinie.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Ik vroeg het hier omdat ik ergens zien passeren had, dat er een werkgever hier zijn werknemers liet kiezen tussen tankkaart, wagen zonder en nog iets ofzo. Of iemand die een tankkaart heeft en het exact weet?
                Zo doen wij dat.
                Maar ik doe de loonberekening en -administratie niet, ik kan er je dus niet veel over vertellen.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

tis naast de kwestie, maar wat mij nog het meest frappeerde was het gebruik van de bruto/netto calculator

iemand die 1350 verdient kost zijn baas, simpel gezegd, tis meer 16800

iemand die het dubbele, netto, verdient...57000...das *3.5

iemand opslag geven in be, pfffft
                  kun je idd maar beter creatief zijn met auto's etc

Comment

Vraag maar na of je wel met 4 voertuigen mag tanken ...
                    veel tankkaarten vereisen kilometeradministratie en dat is een soep met 4 voertuigen op 1 kaart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Narnaz Bekijk Berichten
                      Vraag maar na of je wel met 4 voertuigen mag tanken ...
                      veel tankkaarten vereisen kilometeradministratie en dat is een soep met 4 voertuigen op 1 kaart
                      Hmm beetje vervelend maar fuel log helpt mij dan wel, alle wagens zitten erin met gemiddeld verbruik dus daar valt wel een mouw aan te passen.
                      Polo 6n 1.4

Comment

er zijn veel verschillende manieren.
                        bij mij is het simpel alles wat ik tank komt er bij op mijn bruto loon en gaat er nadien terug af dus ik betaal er belastingen op.
                        dus als ik een normaal bruto heb van 3500 en ik tank voor 500 euro krijg ik een totaal bruto van 4000 en bij belastbaar bruto gaat er terug 500 euro van (voordelen alle aard tanken)
                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                        X