Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV import wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BIV import wagen

Ik ben van plan een Amerikaanse wagen te importeren naar Belgie ( 2014 Shelby GT500 ).
    Deze zal enkel in de zomers het zonlicht maar zien.
    Is er een manier waarop ik die BIV kan “omzeilen”
    indien niet, om de jaarlijkse tax klein te houden, hoe makkelijk is het om de wagen telkens in en uit te schrijven en de resterende tax waarde terug te krijgen?
    Rekening houden dat ik woon en werk buiten de EU...
    The thx

Ge kunt geen wagen in België inschrijven als ge hier niet woont.

Comment

Ik ben al te lang weg uit Belgie om dat te onthouden.
      Maw, ik kan de wagen dus stockeren en ik kan niet verplicht worden om hem in te schrijven?!
      Last edited by Michelfcb; 18/01/2019, 09:22.

Comment

Gekunt hem op US platen zetten en verschepen naar Belgie. Zien dat uw verzekering België dekt.
        Ik ken zo iemand die dit doet als hij in de zomer naar België komt, die auto staat hier dan ook in een hangaar.
        .

Comment

Ik zou de wagen vanuit US importeren, maar zelf woon ik daar niet, dusja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelfcb Bekijk Berichten
            Ik zou de wagen vanuit US importeren, maar zelf woon ik daar niet, dusja...
            Registreer die dan in het land waar je nu woont?
            En als dat niet mogelijk is betaal een paar 100 euro om die in Bulgarije te registreren op een of andere firma. Oh + transport van en naar daar.
            Polo 6n 1.4

Comment

Neen, niet mogelijk waar ik nu woon. En om in Bulgarije of derfelijke te registreren, zie ik niet echt zitten. Wat met een tojdelijke plaat, de W plaat dat ze noemen?

Comment

Neen, niet mogelijk waar ik nu woon. En om in Bulgarije of derfelijke te registreren, zie ik niet echt zitten. Wat met een tojdelijke plaat, de W plaat dat ze noemen?
                Die W plaat dat zal ook een kluwen worden van jewelste omdat die uit de USA komt. Moest die al eens in BE ingeschreven zijn zou dat lukken.
                Dusja Bulgarije is je beste optie. Kost geen hol aan verkeersbelasting en verzekering is ook 2x niks.

Polo 6n 1.4

Comment

Mogen we niet weten in welk land ge momenteel verblijft?

Comment

Waar ik woon doet er noet toe, het is buiten de EU.
                    Tjah, Bulgarije, je moet er dan ook een domiciel nemen en met je wagen je daar aanbieden wellicht.
                    Nu, eens de wagen in Belgie is en alles bij de douane ok is, krijg ik daar het formulier om naar de keuring te gaan en hem in te schrijven.
                    ik kan ook gewoon dit niet doen en de wagen stockeren..? Blijft dat formulier dan gewoon geldig?

Comment

Als je de grote Jan wilt uithangen met zo een wagen moet je er voor zorgen dat je ook de Biv en de verkeersbelasting kunt betalen, anders is het maar een grote lantaarn met een klein pitje.
                      ocharme.
                      Z4 M40i

Comment

Waar ik woon doet er noet toe, het is buiten de EU.
                        Tjah, Bulgarije, je moet er dan ook een domiciel nemen en met je wagen je daar aanbieden wellicht.
                        Nu, eens de wagen in Belgie is en alles bij de douane ok is, krijg ik daar het formulier om naar de keuring te gaan en hem in te schrijven.
                        ik kan ook gewoon dit niet doen en de wagen stockeren..? Blijft dat formulier dan gewoon geldig?
                        neen postbusadres is genoeg. Alle roemenen registreren hun wagens daar dus lukt sowizo.
                        Maar maak het jezelf makkelijk en rij hier rond met een normale wagen.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                          Als je de grote Jan wilt uithangen met zo een wagen moet je er voor zorgen dat je ook de Biv en de verkeersbelasting kunt betalen, anders is het maar een grote lantaarn met een klein pitje.
                          ocharme.
                          Als je de moeite deed om mijn originele post te lezen en begrijpen, gaat het erom dat ik het liever niet betaal omdat de wagen amper zal rijden. Waarom, dat is mijn zaak. Dit linken met de grote jan uithangen is nogal kortzichtig..!

Comment

Als je de moeite deed om mijn originele post te lezen en begrijpen, gaat het erom dat ik het liever niet betaal omdat de wagen amper zal rijden. Waarom, dat is mijn zaak. Dit linken met de grote jan uithangen is nogal kortzichtig..!
                            Sorry hoor.
                            U woont hier niet,werkt hier niet,betaald hier waarschijnlijk ook geen belastingen, en je zou willen profiteren van het systeem.
                            Laat maar, zo zijn er hier al genoeg.
                            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Sorry hoor.
                              U woont hier niet,werkt hier niet,betaald hier waarschijnlijk ook geen belastingen, en je zou willen profiteren van het systeem.
                              Laat maar, zo zijn er hier al genoeg.
                              Dat weet u niet.
                              wie spreekt er hier over profiteren..?!
                              stop eens met muggeziften zeg.
                              ik breng een wagen hier die ik amper zal gebruiken en wil weten of er mogelijkheden zijn om het in te schrijven of niet, en of ik het kan tijdelijk inschrijven.
                              Mij een zorg wat jij denkt.

Comment

ADRESSEN EN WEBSITES

Z4 M40i

Comment

Heel spijtig voor u dat je amper met die auto zal rijden.
                                  Hier in Belgie betaal je voor het bezit van een auto en weinig voor het gebruik.
                                  Zou het ook anders willen maar het is nu zo.
                                  Z4 M40i

Comment

Je kan auto’s lease and sale back doen met firma’s en die inschrijven op zo een lease firma. Echter als je dat als belg doet val je bij eerste controle door de mand en krijg je alle taxen als boete. Als je als niet belg met een plaat van nog een ander land rond rijdt is er geen probleem. Kan je gerust doen. Inschrijving verzekering BA en papierwinkel moet je op eerste jaar toch op 4000 euro rekenen nadien 3000 euro kost, schat ik voor een 5.4 gt500. Ben je wel volledig legaal ingeschreven en verzekerd en rijtax in europa. Alleen mag je als belg in belgie max 6 maand op leasecontract if huurcontract met buitenlandse plaat rijden. Als je geen belg bent dan geen beperking in de tijd....

Pas op bij import van buiten europa zit je wel nog met een btw verhaal en invoertaxverhaal dat al dan niet recupereerbaar is afhankelijk van je situatie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Je kan auto’s lease and sale back doen met firma’s en die inschrijven op zo een lease firma. Echter als je dat als belg doet val je bij eerste controle door de mand en krijg je alle taxen als boete. Als je als niet belg met een plaat van nog een ander land rond rijdt is er geen probleem. Kan je gerust doen. Inschrijving verzekering BA en papierwinkel moet je op eerste jaar toch op 4000 euro rekenen nadien 3000 euro kost, schat ik voor een 5.4 gt500. Ben je wel volledig legaal ingeschreven en verzekerd en rijtax in europa. Alleen mag je als belg in belgie max 6 maand op leasecontract of huurcontract met buitenlandse plaat rijden. Als je geen belg bent dan geen beperking in de tijd....

Pas op bij import van buiten europa zit je wel nog met een btw verhaal en invoertaxverhaal dat al dan niet recupereerbaar is afhankelijk van je situatie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Als je het simpel wil houden schrijf je wagen dan gewoon niet in in volgende landen: België, Nederland, Scandinavie, Italië.
                                        Uw enige link met Belgie is dat je belg bent maar geen adres hier dus niet verplicht om je wagen hier in te schrijven.

Zoek naar een land waar je die kan inschrijven zonder al te veel boe of ba. Bulgarije is algemeen bekend en makkelijk als je geen adres hebt in België tenminste.
                                        Zoals hierboven lease in Luxemburg, Duitsland daar valt de tax wel redelijk mee.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                        X