96gr Cedra ik denk dat ik enkel van jullie een correct antwoord kan krijgen hier op autoforum.
En meer specifiek
Aan de hand hiervan maak ik zelf op dat ik met een belgische wagen een Nederlandse caravan/trailer(1500kg) kan trekken die mij gratis ter beschikking is gesteld door een kennis.
Ik voldoe aan 5° want ik breng die maar heel tijdelijk in het verkeer.
6° Hoewel dat specifiek "voertuig" vermeld kan dit papier natuurlijk zonder problemen opgemaakt worden. Maar ja wetgeving is wetgeving dus een voertuig is ook een aanhangwagen?
En onze blauwe vrienden vermelden enkel tot 5°, punt 6° nemen ze natuurlijk niet over.
Nagevraagd bij verkeerspolitie en guess what de één zegt nee, de andere geen probleem. Dus wil ik wel eens weten of ik de wet wel degelijk aan mijn kant heb?
En meer specifiek
Code:
[B]5°[/B] de aanhangwagen die voor hoogstens zes maand in het verkeer wordt gebracht; [B]6°[/B] het voertuig dat ten kosteloze titel ter beschikking wordt gesteld van een natuurlijke persoon bedoeld in § 1 gedurende een periode van ten hoogste één maand; een door de buitenlandse titularis opgesteld document dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, waaruit blijkt dat laatstgenoemde toestemming verleent om het voertuig te gebruiken voor een bepaalde periode, met vermelding van de einddatum;
Ik voldoe aan 5° want ik breng die maar heel tijdelijk in het verkeer.
6° Hoewel dat specifiek "voertuig" vermeld kan dit papier natuurlijk zonder problemen opgemaakt worden. Maar ja wetgeving is wetgeving dus een voertuig is ook een aanhangwagen?
En onze blauwe vrienden vermelden enkel tot 5°, punt 6° nemen ze natuurlijk niet over.
Nagevraagd bij verkeerspolitie en guess what de één zegt nee, de andere geen probleem. Dus wil ik wel eens weten of ik de wet wel degelijk aan mijn kant heb?
Comment