Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijkvormigheids attest.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gelijkvormigheids attest.

Hai,

Ik heb vorig jaar in april een 2dehands wagen hier in belgie gekocht, het gaat hierbij over een toyota gt86.
    binnenkort moet ik er mee naar de keuring gaan en was ik dus laatst is door mijn papieren aan het kijken, blijkt dat er geen gelijkvormigheids attest bij zit.
    ik ben al bij de police een attest van verlies gaan aanvragen en ermee naar de plaatselijke toyota dealer gegaan en ze hebben ondervonden dat het om een ingevoerde wagen gaat vanuit spanje.

nu was mijn vraag of ik het attest wel echt nodig heb voor de keuring?
    ik heb al op verschillende plekken gelezen dat dit attest niet nodig is voor de keuring bij recente wagens aangezien het gelinkt staat aan de reeds vooraf gegaande keuring en er een keuring voor verkoop document was opgesteld.

en weet er iemand eventueel hoe lang het zou kunnen duren voor ik het attest kan hebben dan als het in spanje geregeld moet worden, bij een normaal belgisch attest was het 10-14 dagen.

grts.

staat er op je inschrijvingsbewijs bovenaan in kleine lettertjes dat de wagen vrijgesteld is van COC omdat die uit een andere lidstaat van de EU komt ?
    (zou moeten als die hier al ingeschreven is). Dan heb je geen nodig

Comment

"Invoer uit EU: geen certificaat van overeenstemming vereist" ik veronderstel dat het niet nodig is dan?

maar ik veronderstel dat als ik bijvoorbeeld andere velgen steek met andere maten dat ik het wel nodig heb?

alvast bedankt on_slow

Comment

Niet nodig, daar kwam ik ook achter deze week op de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne86 Bekijk Berichten
          "Invoer uit EU: geen certificaat van overeenstemming vereist" ik veronderstel dat het niet nodig is dan?
          inderdaad

Oorspronkelijk geplaatst door Arne86 Bekijk Berichten
          maar ik veronderstel dat als ik bijvoorbeeld andere velgen steek met andere maten dat ik het wel nodig heb?
          de juiste banden staan normaal gezien op het eerste keuringsverslag bij invoer.
          Daarna mag je daar niet meer van afwijken op gebied van buitenomtrek etc... je kan dat bekijken met de bandentool op de website van Goca
          je kan velgen met grotere diameter en lager profiel steken als de buitenomtrek binnen bepaalde toleranties valt

Comment

Working...
          X