Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hardrijders hebben coyote?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hardrijders hebben coyote?

    Ik heb al meegereden met zo 'ne gast. Alles detecteert zo'n toestel, rijdende ook.
    Ik merk in mijn eigen auto dat er veel auto's te hard rijden. Hebben die allen zo'n app of zijn het gewoon bollebozen?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
    Ik heb al meegereden met zo 'ne gast. Alles detecteert zo'n toestel, rijdende ook.
    Ik merk in mijn eigen auto dat er veel auto's te hard rijden. Hebben die allen zo'n app of zijn het gewoon bollebozen?
    Wat bedoel je met te hard rijden? Ik heb zelf een Coyote mini. Dit is voornamelijk makkelijk om gerust rond te rijden, maw dat die (ook vaste) controles aangeeft, en dat ik niet constant met mijn gedachten hierbij moet zitten, maar mijn concentratie bij het verkeer kan houden. Af en toe zal ik wel over de limiet zitten, maar eerlijk : sommige snelheden op bepaalde plaatsen zijn totaal onrealistisch waar ze het vroeger wel waren. Coyote geeft ook andere verkeersproblemen aan. Ik kan noet meer zonder. Het is een extra veiligheid.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #3
      Coyote is zo jaren 2000.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Coyote is totaal niet meer wat het geweest is, in de gouden tijd kon je daar blindelings op vertrouwen. Nu ben je beter af met Waze.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Coyote is zo jaren 2000.
          Toen had ik het nog niet

          Ik vind het vervelend om een telefoon te moeten gebruiken voor zoiets. Ik heb liever een apart toestel.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #6
            Ik heb een coyote en waze, maar gebruik ze eigenlijk niet. Ik rij vooral op goed gevoel en we zien wel



            Mijn schoonbroer gebruikt een coyote en heeft toch al een paar mooie boetes mogen ontvangen en mogen voorkomen
            BMW X5 45e

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Coyote is totaal niet meer wat het geweest is, in de gouden tijd kon je daar blindelings op vertrouwen. Nu ben je beter af met Waze.
              De discussie blijft natuurlijk, maar ik heb nu al 4 jaar een coyote en ik kan er blindelings op vertrouwen. Op die 4 jaar tijd nog een 1 x meegemaakt dat er een flits stond die niet niet aangegeven werd.

              In ieder geval zijn mijn vele boetes van vroeger zo goed als weg

              Maar Waze is natuurlijk wel goedkoper. Enkel moet ge dan die vreselijke stem erbij nemen

              Comment


              • #8
                Volledig mee eens dat sommige snelheidsbeperkingen totaal onrealistisch zijn en/of niets bijdragen aan de lokale verkeersveilighed (o.a. de 30 km/uur aan scholen die dag en nacht en ook tijdens de vakanties van toepassing zijn, zelfs met digitale borden is men meestal te lui om deze te activeren indien nodig en te desactiveren wanneer onnodig). Ook de invoering van de zoneborden voor snelheid was voor mij een halve ramp. De helft van de tijd wist ik niet meer in welke zone ik nu eigenlijk reed en moest me "oriënteren" op het verkeer rondom mij (natuurlijk ook geen grote hulp als die allemaal met een Coyote of Waz blijken rond te rijden en meer weten dan ik ). Allemaal opgelost door ACC in te schakelen in combinatie met verkeersbordherkenning.

                Comment


                • #9
                  Verkeersbordherkenning is echt een goei optie. Vooral in Duitsland is dat handig om aan te duiden waar het nu al dan niet onbegrensd is.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                    Allemaal opgelost door ACC in te schakelen in combinatie met verkeersbordherkenning.
                    Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar om 1 of andere reden wijken mijn tellers altijd 4 à 5km/u af van het werkelijke. Als die zich automatisch naar 120kml/u zet, dan rij ik in werkelijkheid maar 115km/u en daar ben ik niet tevreden mee


                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Verkeersbordherkenning is echt een goei optie. Vooral in Duitsland is dat handig om aan te duiden waar het nu al dan niet onbegrensd is.
                      Coyote is niet toegelaten in Duitsland en geeft dus enkel de risicozones aan, maar ook de zones waar het onbeperkt knallen is, heb ik afgelopen november willen merken. Dus ook wel handig.

                      Comment


                      • #12
                        Individuele beleving maakt dus een verschil. Individueel hard knallen op de openbare weg zegt me eigenlijk niets meer. Je mag zelf nog zo goed kunnen rijden en tonnen ervaring hebben maar je hebt nooit het onvoorspelbare gedrag in de hand van het verkeer rondom je. En hoe hoger de snelheid (en drukker het verkeer) hoe korter de reactietijd als er iets mis gaat. Vond alles uit een auto halen meer stresserend dan gewoon ontspannen met de flow meedrijven. En dan nog was een boete soms onvermijdelijk (vooral in de onoverzichtelijke 30-50 zones). Ze slagen er in Vlaanderen zelfs in N-wegen aan te leggen (in een rechte lijn) met afwisselend 70-50-30 km/uur. En waar dat op een paar 100 m (zonder voor mij duidelijk redenen) al kan wisselen. In Wallonië ken ik dan weer tig plaatsen met herhaalde bochten waar 90 Km toegelaten is en ik toch met dichtgeknepen billen moet rijden om die snelheid aan te houden. Geen lijn in te trekken.
                        Nou ja, voor iemand met veel ervaring en/of aangeboren talent en een auto die zich daar altijd toe leent zal het wel een andere ervaring/beleving zijn.
                        Ben tegenwoordig al blij als ik van A=> B kom tegen de opgelegde snelheid en zonder boete omdat ik weer een of ander bord niet gezien had omdat ik het te druk had om naar allerlei obstakels te kijken die midden op de rijweg stonden (paaltjes, heuvels, bloembakken, "kunst"objecten,....). Als al die ANPR camera's geactiveerd zijn en aan elkaar gekoppeld (en binnen enkele jaren aan de gps trackers van de km heffing) is het al helemaal gedaan met spelen. Kunnen ze tezamen met de km-heffing en de verkeersbelasting de opgelopen boetes opsturen of afhouden van de personenbelasting.

                        Dacht overigens dat "Ben zonder draagvlak" ook al het idee geopperd had om Coyotes en co hier te verbieden?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                          Dacht overigens dat "Ben zonder draagvlak" ook al het idee geopperd had om Coyotes en co hier te verbieden?
                          Dat gaat puur over de sollen dat hij het wil verbieden en heeft niets met veiligheid te maken.


                          Comment


                          • #14
                            Nooit begrepen waarom mensen dat gebruiken. Voor die paar 1000-den km’s per jaar. Zo goed als alle vaste kamera’s staan toch aangegeven? Misschien wat meer met het verkeer bezig zijn dan met andere zaken. Coyote-gebruikers rijden volgens mij dan ook permanent te snel. Kan niet anders.
                            Simpele oplossing: Cc op en gaan met die banaan.
                            Heb nu ook een wagen met verkeersbordenherkenning. Zet dat altijd direct af want staat te blinken als je 53, 73, 93, 104 of 124 rijdt en dat neemt mijn aandacht weg.
                            Dat mensen er dan ook nog geld aan uitgeven om toch nog regelmatig in de prijzen te vallen begrijp ik helemaal niet.

                            Je kan al eens te hard rijden natuurlijk (zondaar van dienst hier) maar dan moet je maar betalen.
                            Als ik zie hoeveel km’s ik de laatste 18 jaar heb afgelegd verdwijnen mijn boetes in het niets.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                              Heb nu ook een wagen met verkeersbordenherkenning. Zet dat altijd direct af want staat te blinken als je 53, 73, 93, 104 of 124 rijdt en dat neemt mijn aandacht weg.
                              Blinken? Hier werkt dat dan toch anders. Ipv de "standaard" (die al eens achter loopt) kaartgekoppelde snelheidsaanduiding in de NAV wordt deze aanduiding gewoon aangepast als de camera van de verkeersbord herkenning een afwijkende C43 (of een C35) ziet. Je kan wel in de HUD instellen dat de gereden snelheid naast de snelheidslimiet getoond wordt. Vestigt juist mijn aandacht op een mogelijke overtreding ipv aandacht weg te nemen .
                              De nieuwe vaste camera's zien de meeste mensen toch niet meer hangen en (kunnen) werken in 2 rijrichtingen.
                              Last edited by ivob2; 06/05/2019, 22:12.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Nooit begrepen waarom mensen dat gebruiken. Voor die paar 1000-den km’s per jaar. Zo goed als alle vaste kamera’s staan toch aangegeven? Misschien wat meer met het verkeer bezig zijn dan met andere zaken. Coyote-gebruikers rijden volgens mij dan ook permanent te snel. Kan niet anders.
                                Simpele oplossing: Cc op en gaan met die banaan.
                                Heb nu ook een wagen met verkeersbordenherkenning. Zet dat altijd direct af want staat te blinken als je 53, 73, 93, 104 of 124 rijdt en dat neemt mijn aandacht weg.
                                Dat mensen er dan ook nog geld aan uitgeven om toch nog regelmatig in de prijzen te vallen begrijp ik helemaal niet.

                                Je kan al eens te hard rijden natuurlijk (zondaar van dienst hier) maar dan moet je maar betalen.
                                Als ik zie hoeveel km’s ik de laatste 18 jaar heb afgelegd verdwijnen mijn boetes in het niets.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Je kan dat blinken uitschakelen en toch verkeersbordherkenning laten opstaan.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                                  Blinken? Hier werkt dat dan toch anders. Ipv de "standaard" (die al eens achter loopt) kaartgekoppelde snelheidsaanduiding in de NAV wordt deze aanduiding gewoon aangepast als de camera van de verkeersbord herkenning een afwijkende C43 (of een C35) ziet. Je kan wel in de HUD instellen dat de gereden snelheid naast de snelheidslimiet getoond wordt. Vestigt juist mijn aandacht op een mogelijke overtreding ipv aandacht weg te nemen .
                                  De nieuwe vaste camera's zien de meeste mensen toch niet meer hangen en (kunnen) werken in 2 rijrichtingen.
                                  In volvo’s begint het verkeersbordje te pinken als je te snel rijdt.
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                    Je kan dat blinken uitschakelen en toch verkeersbordherkenning laten opstaan.
                                    Thanks! Zal eens in die "map" kijken. Waarschijnlijk kan je dat ook in je sleutel zetten maar nog steeds niet alles uitgedokterd. Moet ook eens dringen naar mijn wagen leren praten want buiten
                                    "bel *********" kom ik nog niet verder.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Thanks! Zal eens in die "map" kijken. Waarschijnlijk kan je dat ook in je sleutel zetten maar nog steeds niet alles uitgedokterd. Moet ook eens dringen naar mijn wagen leren praten want buiten
                                      "bel *********" kom ik nog niet verder.
                                      Ik denk dat dat onder deze instelling staat (heb dat helemaal in het begin afgezet dus is wel ff geleden).




                                      In de sleutel kan je ook alles zetten, bij is dat zetelverwarming en 22,5graden

                                      Enkel jammer dat die de laatste drive-instelling niet kent. Bij elke start moet die dan terug op individual of dynamic gezet worden.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                        Nooit begrepen waarom mensen dat gebruiken. Voor die paar 1000-den km’s per jaar. Zo goed als alle vaste kamera’s staan toch aangegeven? Misschien wat meer met het verkeer bezig zijn dan met andere zaken. Coyote-gebruikers rijden volgens mij dan ook permanent te snel. Kan niet anders.
                                        Simpele oplossing: Cc op en gaan met die banaan.
                                        Heb nu ook een wagen met verkeersbordenherkenning. Zet dat altijd direct af want staat te blinken als je 53, 73, 93, 104 of 124 rijdt en dat neemt mijn aandacht weg.
                                        Dat mensen er dan ook nog geld aan uitgeven om toch nog regelmatig in de prijzen te vallen begrijp ik helemaal niet.

                                        Je kan al eens te hard rijden natuurlijk (zondaar van dienst hier) maar dan moet je maar betalen.
                                        Als ik zie hoeveel km’s ik de laatste 18 jaar heb afgelegd verdwijnen mijn boetes in het niets.


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Ik gebruik altijd Coyote en Waze, en rij zeer zelden te hard. Maar dan écht zeer zelden (nooit op woon-werk bvb.).

                                        Ik zie het als een extra verzekering, omdat ik bij m'n standpunt blijf dat ik die flitsklojo's echt geen tiende van een cent gun. Ik steek nog liever een briefje van 50 Euro in brand dan één cent boete te moeten betalen. Je zal maar net een bord gemist hebben, net iemand ingehaald hebben en je laten uitbollen, ... en dan zo'n klotekast, al dan niet mobiel, passeren. Neen, bedankt!

                                        Bovendien zie ik vaak flitsers aan de andere kant van de weg niet staan (waar Coyote me dus voor waarschuwt), en dan kan ik tenminste een twintigtal bestuurders die me tegemoetkomen waarschuwen voor deze gelegaliseerde vorm van diefstal.

                                        Het is zelfs al gebeurd, als ik 's avonds op m'n gemakje rondrij zonder doel (vooral in de zomer), dat ik me bij een flitscontrole keer om mensen te waarschuwen als ze aan mijn kant is zo'n hekel heb ik aan die mislukte fotografiepraktijken van onze blauwe 'vrienden'.

                                        Edit: mijn 'score' is één boete voor te hard rijden in 14 jaar/+- 375.000 km, eentje van 50 Euro (72 km/h na correctie in zone 70).

                                        Zal ik nooit vergeten, ik had met de ronde van Vlaanderen net een groepje wielerterroristen ingehaald met het nodige kabaal (zescilinder, hoge toeren, ...) die op de weg reden en liet me nadien uitbollen (in plaats van vol op de rem te gaan staan en weer van 85 km/h naar 70 km/h te komen, liet ik me bollen... Stel je voor wat een gevaar ik die dag was!).
                                        Last edited by timothy; 07/05/2019, 12:51.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X