Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hardrijders hebben coyote?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
    Nooit begrepen waarom mensen dat gebruiken. Voor die paar 1000-den km’s per jaar. Zo goed als alle vaste kamera’s staan toch aangegeven? Misschien wat meer met het verkeer bezig zijn dan met andere zaken. Coyote-gebruikers rijden volgens mij dan ook permanent te snel. Kan niet anders.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Die geven wel wat meer aan.

De coyote geeft niet alleen de vaste aan, maar ook de mobiele, en ook als er zaken op de weg liggen, als er een auto langs de weg staat, spookrijders zijn, en als er een file vooruit staat. Nu, dat laatste zegt mijne navi van de Tiguan ook, evenals de spookrijders.

Maar het aller fijnste ervan is de trajectcontrole. Die wordt netjes weergegeven, evenals uw gemiddelde daar.

Rij ik altijd te hard? Nee, wel soms. Mijne ACC staat altijd op 130km/u en dan geeft de coyote aan dat ik 124km/u rij. Ik vind dat niet te hard, een mierenneuker vindt dat wel

Maar mijn boetes zijn toch van een 8-tal per jaar naar max 1 per jaar gegaan door de coyote. Gewoon omdat ik zeer veel op de baan zit, waarvan een aanzienlijk deel dat ik zelden tot nooit rij. Bij ons weet ik ook alle flitsers staan, maar ik kom dus op veel plaatsen waar ik het weet. En door de wildgroei aan borden en limieten, kan het wel eens zijn dat ik een bordje 50 gemist heb door op het verkeer te letten en daar dus 70 rij. Ik beken schuld en mijne coyote beperkt dus de boetes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Het is zelfs al gebeurd, als ik 's avonds op m'n gemakje rondrij zonder doel (vooral in de zomer), dat ik me bij een flitscontrole keer om mensen te waarschuwen als ze aan mijn kant is zo'n hekel heb ik aan die mislukte fotografiepraktijken van onze blauwe 'vrienden'.
      Ook hiervoor hebben mensen al boetes gekregen: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...role~a81de5a3/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ook hiervoor hebben mensen al boetes gekregen: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...role~a81de5a3/

Ik waag het erop. Ik moet echt minstens al honderden mensen een pestboete bespaard hebben, dus op een dag zal het 'take one for the team' zijn.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Die geven wel wat meer aan.

De coyote geeft niet alleen de vaste aan, maar ook de mobiele, en ook als er zaken op de weg liggen, als er een auto langs de weg staat, spookrijders zijn, en als er een file vooruit staat. Nu, dat laatste zegt mijne navi van de Tiguan ook, evenals de spookrijders.

Maar het aller fijnste ervan is de trajectcontrole. Die wordt netjes weergegeven, evenals uw gemiddelde daar.
          Volgens mij geven zowat alle hedendaagse gps-systemen in je wagen alles aan, eventueel via radio, behalve mobiele flitsers dan.
          Trajectcontroles staan overal ten landen duidelijk aangegeven. Weet niet waar chauffeurs tegenwoordig mee bezig zijn maar wat ik wel weet is dat het met van alles en nog wat is behalve met autorijden. Als je natuurlijk meer oog & oor nodig hebt voor je Coyote is het moeilijk om andere dingen waar te nemen, dat klopt.
          Er zijn er ook bij die denken dat ze in de spits over auto's kunnen overrijden geloof ik. Kom dan wat vroeger uit je nest ja!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Sinds ik Waze gebruik heb ik ook geen boetes meer.
            En sinds ik met een Volvo rij geniet ik meer van de tijd in de auto omdat die zo mooi is van binnen.
            Het moet allemaal niet meer. Ik kan perfect op ACC op 120 rijden, en ik ga mooi opzij als er testosteronbommen in mijn gat willen rijden. Ze doen maar.

Trouwens, met de files ben ik al zo tevreden dat ik eens een kwartier 120 kan rijden.
            Als ik ergens te laat aan kom, dan bel ik wel, en meestal is dat geen probleem. Moet ik ergens absoluut op tijd zijn, dan calculeer ik een half uur extra, en blijf in mijn auto wachten onder het genot van een muziekske of ik werk mijn mails bij. Life is zen.

Comment

Ik kan in 90% van de gevallen zelfs ACC90 rijden. Met de flow van het vrachtverkeer mee. Kan voor snellere wagens dan wel niet meer opzij gezien ik dan al uiterst rechts rij.
              Waze (als ik het al kon gebruiken maar dat kan gewoon niet) heb ik dan ook al niet nodig. Een goed radiostation (bij voorkeur DAB+) dan weer wel.
              Mijn vriendin en de kids zijn wel fans van Waze.
              Last edited by ivob2; 09/05/2019, 11:23.

Comment

dagelijks te vlug, 135 op ASW en 90 op een rechte gewestweg zonder verkeer ...
                nooit Coyote gebruikt
                regelmatig WAZE in gebruik
                af en toe eens een boete
                vorige maand 53 € (vaste flitspaal, gewoon stom van mij, niet aan het opletten, 50 kmh en 3 vakken geen verkeer) en was 12 maanden geleden, toen ook 50 € (Duitsland)

kan er mee leven zo

Comment

Working...
                X