Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onpopulaire maatregelen nodig in verkeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik vind het een redelijk populistisch artikel. Alsof dat allemaal aan de auto is te danken... Hoeveel zal het zijn, de helft ? Als het al zoveel is... Als ik tijd had zou ik dit eens verder onderzoeken maar ik zit met eindexamens.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Kan jij verantwoorden dat benzine duurder is dan diesel, in het huidige klimaat? Ik niet.
      kan jij verantwoorden waarom benzine en diesel zo duur zijn vanwege accijnzen? ik niet
      lets have some more member berries

      Comment


      • #23
        Hoog tijd dat ze diesel even zwaar belasten als benzine. Ben hoe langer hoe meer overtuigd van CNG als het milieuvriendelijke alternatief voor de dieselstinkers.Net mijn eerste tank Duits H-cng gas leeggereden. 15 kg/14 euro voor 395 km :-) . Jammer dat ze in Belgie inferieur L-gas verkopen aan de pomp....

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          kan jij verantwoorden waarom benzine en diesel zo duur zijn vanwege accijnzen? ik niet
          Dat was de vraag niet hé man, zo kom je er niet onderuit. Maar bon, bedankt om toe te geven dat je het niet kan verantwoorden. Wat jouw vraag betreft, die is vast retorisch
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Dat was de vraag niet hé man, zo kom je er niet onderuit. Maar bon, bedankt om toe te geven dat je het niet kan verantwoorden. Wat jouw vraag betreft, die is vast retorisch
            de economie draait op diesel... hoe groot jou liefde voor benzine ook mag zijn.
            ik volg wel je punt dat we moeten afstappen van dieselwagens in 90% van de gevallen maar er draait veel meer op diesel dan dat
            lets have some more member berries

            Comment


            • #26
              probleem is ook in de media dat ze vervuiling altijd door elkaar gooien.
              de ene keer zagen ze over CO2, de andere keer is het NO2, dan is het smog,...

              CO2 wordt geproduceerd bij elke normale verbranding. dan moet je ook ALLES buiten gooien: je gasvuur in de keuken, je kachel in je huis, je auto, de electriciteitscentrales op gas/kolen.....
              CO2 is een natuurlijke tussenstap. wij maken CO2 van O, de boompjes maken O van CO2. teveel C02 dan zijn wij met teveel of de boompjes met te weinig.
              door het wagenpark te vernieuwen, gaat ge niet veel veranderen aan CO2. als je traag rijd met een oudere wagen, of sneller met een nieuwere, dan produceer je evenveel CO2 (je hebt altijd dezelfde hoeveelheid CO2 als je 1liter dezelfde brandstof omzet). als jij een auto koopt die 99gr CO2 produceerd (4,1L benzine verbruik of 3,8liter diesel) maar je rijd ermee zodat die 5liter verbruikt, dan produceerd deze 120gr CO2 als benzinemotor of 130gr CO2 als dieselmotor.a

              Als ze de CO2 extreem willen aanpakken, dat ze de files dan oplossen. want elke auto die stilstaat met draaiende motor produceerd oneindig veel CO2/km
              Last edited by ; 09/06/2015, 07:34.

              Comment


              • #27
                De overheid heeft jarenlang niets anders gedaan dan diesels promoten en nu quasi het hele land met eentje rijdt, gaan ze die extra belasten en de accijnzen op diesel optrekken.

                Niets anders dan puur met de mensen hun voeten spelen.

                Je kan je de vraag ook stellen waarom benzine duurder moet zijn.

                Onze "koopkracht" zal nog wel meer stijgen jongens.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  De overheid heeft jarenlang niets anders gedaan dan diesels promoten en nu quasi het hele land met eentje rijdt, gaan ze die extra belasten en de accijnzen op diesel optrekken.

                  Niets anders dan puur met de mensen hun voeten spelen.

                  Je kan je de vraag ook stellen waarom benzine duurder moet zijn.

                  Onze "koopkracht" zal nog wel meer stijgen jongens.
                  terecht, iedereen werd gepushed om diesel te kopen, ook opa, om mee rond de kerktoren te rijden

                  onpopulair : taks per gereden km ipv forfait, en dan rekening houden met gewicht en Euro-norm ? en dat voor iedereen, dus ook buitenlanders, totaal opbrengst zou max zelfde mogen zijn als alle taksen nu samen. is dat niet een beetje eerlijk?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    Hoog tijd dat ze diesel even zwaar belasten als benzine. Ben hoe langer hoe meer overtuigd van CNG als het milieuvriendelijke alternatief voor de dieselstinkers.Net mijn eerste tank Duits H-cng gas leeggereden. 15 kg/14 euro voor 395 km :-) . Jammer dat ze in Belgie inferieur L-gas verkopen aan de pomp....
                    dat gaat stillekes aan naar hoogcalorisch gaan, de nederlandse bel waarvan wij binnenpakken is bijna leeg

                    Comment


                    • #30
                      Vandaag nog eens bijgetankt. 6.71 kg/6.84 euro H-gas voor 201 km oftewel 3.35 kg/100 km en dat zonder al te veel moeite te doen. Nooit gedacht dat het verschil tussen L en H gas qua verbruik zo groot was. Met het Antwerpse (in Hasselt en de Vlaanders hebben ze al Russisch H gas) L-gas haal ik met moeite 320 km (4.7 kg/100 km).

                      Comment


                      • #31
                        prijs gas is toch kaloriegerelateerd ? ok je doet minder km's maar de prijs is er toch ook naar

                        Comment


                        • #32
                          Liever 400 km met een bakske doen en 15.50 euro (1.03 euro/kg) betalen dan 300 km en 13.00 euro (0.87 euro/kg). Voor mij nooit meer een brommerige diesel. Ik kom van een al bij toch niet zo luidruchtige Golf 6 2.0 tdi 110 pk maar de TGI rijdt uiteindelijk toch veel soepeler en stiller dan de diesel bij vergelijkbare prestaties en een lager verbruik. 400 km reikwijdte is aanvaardbaar , 300 km soms vervelend weinig...Ook altijd plezant als je met een briefje van 20 aan de kas gaat betalen en dan nog wisselgeld terug krijgt terwijl de rest er staat aan te schuiven met biljetten van 50 of 100 euro :-).
                          Last edited by ; 09/06/2015, 22:34.

                          Comment


                          • #33
                            hoe groot is een gastank van 15kg? ik zou da niet meer kunnen aanvaarden, elke 300km tanken. dan moet ik elke dag s avonds nog gaan. (want smorgens om 5h zult ge wel niet kunnen gaan tanken).
                            ik denk dat ik al ga moeten zoeken voor een tankstation te vinden op de route. dan toch liever 1400km bollen met mij dieselke

                            Comment


                            • #34
                              de cng tankstations zijn onbemand en 24/7 open itt lpg

                              een tank van 15 kg is ong 83 liter

                              Comment


                              • #35
                                hmmmm. een grotere tank steken is dus ook geen optie. 160liter aan tanken is wat veel voor een wagen

                                Comment


                                • #36
                                  1 kg Belgisch L gas komt qua energiewaarde ongeveer overeen met 1.3 liter benzine/1.1 liter diesel.
                                  1 kg Duits H gas is ongeveer 1.5 liter benzine/1.3 liter diesel. Met uw zuinige rijstijl zal je wel aan 400 (L gas) of 500 km (H gas) komen met een tankje.
                                  Last edited by ; 11/06/2015, 21:27.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    prijs gas is toch kaloriegerelateerd ? ok je doet minder km's maar de prijs is er toch ook naar
                                    Als L-gas gelijk is met 100% dan is H-gas gelijk aan 111,11%

                                    Comment

                                    Working...
                                    X