Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schade wagen met vluchtmisdrijf

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• schade wagen met vluchtmisdrijf

Ik weet niet of ik hier op de juiste p^laats zit met mijn vraag.
    Achttien maand geleden heeft iemand mijn deur beschadigd met vluchtmisdrijf. (gelukkig met getuigen, waarbij de nummerplaat en het voertuig bekend is. ).
    Ik heb klacht ingediend bij de politie en mijn dossier is naar het parket gestuurd. (november 2017). Je krijgt dan een brief van het parket waarbij vermeld staat dat je de eerste zes maand niet moet informeren. na zes maand heb ik dan een brief gestuurd, waarna je dan weer een brief van het parket ontvangt waarin staat dat je de eerste zes maand niet moet informeren. Na zes maand heb ik weer een brief verstuurd naar het parket om inlichingen, waarna je weer een brief ontvangt dat je de eerste zes maanden niet moet informeren.
    Zo kan ik natuurlijk bezig blijven. We zijn nu juni 2019. Schade was 1500 euro.

Nog mensen die een gelijkaardig feit meemaken ?

En wat zegt uw rechtsbijstandverzekeraar?
    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 08/06/2019, 19:47.

Comment

Mijn verzekeraar kan niets doen blijkbaar. Afwachten.
      maar als ik zie hoe traag het gerecht al is in belangrijke dossiers....
      Als ik mij verkeerd parkeer ,moet ik mijn boete direct betalen.
      iemand rijdt tegen je auto en gaat er vandoor, daar kraait dus geen haan naar. Het Belgisch gerecht, ik heb er zo mijn gedacht over.

Comment

als men er ooit in slaagt een nieuwe regering te vormen gaat dat allemaal direct in orde komen

Comment

Ga eens zelf langs bij een advocaat en vraag zelf raad. Vraag op voorhand wat die raad je kost. Kijk ook na in je rechtsbijstand of je je advocaat vrij magkiezen . Rechtsbijstand staat er om bekend niet meteen de draad op te nemen. Net zoals met andere verzekeringen. Hoe minder ze moeten terug doen, hoe beter.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ze hebben er ook geen baat bij dat een dossier blijft aanslepen. Een dossier dat blijft liggen, kost geld. Snel closen is beter voor elkeen.

Als je moet wachten op Parket en politierechtbank, dan moet je veel geduld hebben.
            Ik had vroeger inzage in schadedossiers en het eindeloos gecorrespondeer met het Parket, met gewoon vragen tot inzage, en dan telkens hetzelfde standaardantwoord...
            Compleet frustrerend zoiets.

En dan foetert men op de verzekeraar, omdat er niets schuift of beweegt, en ze wel kunnen premies incasseren, maar uitbetalen, ho maar.
            Terwijl de centen in zo’n geval niet van de eigen maatschappij moeten komen, maar van de tegenpartij (en hopelijk is die verzekerd, want anders mag je nog wat wachten op je geld, want dat komt het van het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds. En daar werken ze ook aan warpspeed.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ben van plan van elke week dezelfde herrinneringsbrief op te sturen,en geen genoegen meer te nemen met hun standaardantwoord om elke keer zes maand te wachten vooraleer ik opnieuw contact mag nemen.

Comment

Haalt niks uit. Er zit daar een baviaantje die de enveloppes opent, en telkens dezelfde brief terug stuurt.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb in het verleden twee keer een ongeval met vluchtmisdrijf gehad, wel bijde keren de nummerplaat kunnen noteren dus konden ze de dader snel vinden
                  Ik heb beide keren alles aan de verzekering over gelaten en mij d'r verder niet meer druk over gemaakt, heeft toch allemaal geen zin.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

En hoelang heeft dit aangesleept?

Comment

Beide keren een dikke 2 jaar.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Een paar dagen geleden een brief ontvangen met het resultaat : wegens onvoldoende bewijzen geklasserd zonder gevolg !
                        Hallo, onvoldoende bewijs ? Verschillende mensen stonden er gewoon op te kijken.
                        Het fantastische belgische gerecht heeft voor mij weer eens een staaltje laten zien van onbekwaamheid en gemakzucht.
                        Ik kan hier enkel maar uit besluiten dat het totaal onzinning is om als toeschouwer van een delict (vluchtmisdrijf in dit geval) je tijd te verdoen om naar de politie te gaan om je als getuige aan te melden. In dit geval werd dit dus aanzien als nutteloos en ongeloofwaardig.

Comment

Effen aan toevoegen, de wagen is ondertussen een aantal maanden geleden verkocht, met de schade niet hersteld waardoor de verkoopprijs natuurlijk lager was.

Comment

Spijtig geval. Maar in ons Belgisch rechtsysteem niet ongewoon.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                            X