Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring vlak voor vervaldatum. Wat bij afkeuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autokeuring vlak voor vervaldatum. Wat bij afkeuring?

Hallo,

Ik vertrek binnen 10 dagen voor 3 weken op vakantie met mijn auto. Ik kom 1 augustus terug en moet voor 3 augustus naar de keuring zijn geweest en ik wilde dus op 2 augustus gaan. Wat gebeurt er als mijn auto wordt afgekeurd op 2 augustus. Krijg ik dan zoals normaal nog 2 weken om mijn auto in orde te brengen of mag ik dan vanaf 3 augustus hier niet meer mee rijden?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Grtjs,

Gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racing32 Bekijk Berichten
      Hallo,

Ik vertrek binnen 10 dagen voor 3 weken op vakantie met mijn auto. Ik kom 1 augustus terug en moet voor 3 augustus naar de keuring zijn geweest en ik wilde dus op 2 augustus gaan. Wat gebeurt er als mijn auto wordt afgekeurd op 2 augustus. Krijg ik dan zoals normaal nog 2 weken om mijn auto in orde te brengen of mag ik dan vanaf 3 augustus hier niet meer mee rijden?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Grtjs,

Gert
      Waarom denk je kans te maken om afgekeurd te worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Waarom denk je kans te maken om afgekeurd te worden?
        idd & ik zou dan niet met een gerust gemoed met die auto op reis kunnen gaan....
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

gewoon net voor de vervaldag gaan. Indien afgekeurd krijg je 2 weken tijd.
          Tenzij er serieuze problemen zijn (vb reminstallatie), dan wordt je wagen verboden voor het verkeer en moet je direct herstellen (mag je enkel nog van keuring naar garage/woonplaats rijden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

idd & ik zou dan niet met een gerust gemoed met die auto op reis kunnen gaan....
            Als je op de keuring moet afgaan of je auto veilig is amaii zenne, remmen die vastzitten mooi gekeurd. Gebroken lager mooi gekeurd....
            Polo 6n 1.4

Comment

idd, als je zo hard twijfelt, dan zou ik toch vooraf eens je auto laten nakijken voor je vertrekt.

Je kan toch ook voor je verlof naar de keuring gaan? Als je echt zo veel schrik hebt voor een totale afkeur, dan zeker niet mee op reis vertrekken.

Als je nu kijkt waarvoor er in de meeste gevallen een rode kaart met enkel nog rijden van en naar garage geven, dan denk ik aan:

- totaal versleten banden (kan je zeer makkelijk zelf nakijken)
              - remmen die echt vasthangen, en waarmee je ook niet de baan op wil
              - dikke problemen met stuur of ophanging.... (no comments)

Comment

ieder zijn gedacht erover, maat van me heeft een focus tdci van 2004 die eind dit jaar sowieso, ook niet door te betalen wat hij tot nu deed, vervangen moet worden want niet meer in de lez, waar hij een 7000km per jaar mee rijdt, die is net afgekeurd op de schokdempers achteraan...tis nu niet dat die vorig jaar toen die nog wel door de keuring geraakte zoveel veiliger reed

maar afkeur is afkeur zo is het wel natuurlijk, hij heeft intussen zelf 2 schokdempers gemonteerd, kostte hem geen €150...hij heeft geluk dat hij het zelf kan

met versleten banden rijden zou ik ook niet doen, een rem die vasthangt merk je zelf wel...maar die schokdempers gaan zo stelselmatig achteruit dat je het eigenlijk niet merkt en je aanpast
                tis zo'n mooie francois duval versie...af fabriek verlaagd

Comment

Working...
                X