Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Redflex NK7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Redflex NK7

hier al mensen die geflitst zijn door een Redflex NK7 ?
    Meestal is de kans groot dat je weet dat je geflitst bent. je ziet zo'n grote grijze bak zien, of een politie-auto etc....
    Maar deze zie je dus niks van ....
    En nu krijg ik een boete van iets wat al meer dan een week geleden is, dankzij zo'n Redflex.
    Mensen die ervaring hebben met het opvragen van een foto ?

Kan alleen als je de overtreding betwist, het dossier wordt dan overgemaakt aan het parket en dan kan je naar uw fotoke kijken.
    Ingekaderd is die dan niet.
    Of het verstandig is om te betwisten, da's een andere zaak.

Comment

waarschijnlijk heb ik te snel gereden, maar dat is zo lang geleden dat ik niet eens weet of ik die dag daar gepasseerd ben.
      Ik dacht dat een snelheidbekeuring meestal 1 of 2 dagen erna in de bus valt.
      En ook geen probleem om te betalen, maar waar ik het moeilijk mee heb is dat je daar geen enkel bewijs van krijgt :-)
      En er is geen tussenoplossing tussen betwisten en eerst een bewijs vragen voor je betaalt

Comment

gaat me trouwens ook niet om de centen, met die nieuwe camera's zie je dus niks meer staan (ze zijn ook al in vuilniscontainers ingebouwd)
        En dan krijg je meer en meer het gevoel dat ze brieven kunnen opsturen zoveel ze willen.

Comment

Flikken hoeven nu niet uw beste vrienden te zijn, maar nu gaan vrezen dat ze onterecht flitsboetes uitdelen lijkt me toch iets te ver gezocht.
          Het zijn beëdigde ambtenaren en 99,99% (laat daar eventueel een kleine afwijking op zijn ) zijn daar correct in, hoewel ik mij er van bewust ben dat sommige autoforabezoekers daar misschien anders over denken.
          Politiemensen die zich met zo'n dubieuze praktijken zouden bezig houden, lopen toch vroeg of laat tegen de lamp.

Comment

denk ook niet dat ze dat uit hun duim gaan zuigen. Maar vroeger wist je het bijna altijd dat je geflitst was en vloekte je eens.
            Nu komt het totaal out of the blue en krijg je achterdocht.
            En je kan ook moeilijk een bewijs vragen want dat staat gelijk met betwisten en dan loop je de kans nog meer te moeten betalen.
            Ergens vind ik het systeem niet eerlijk nu ik er eens mee geconfronteerd word. Ben dus geen ervaringsdeskundige ter zake ...

Comment

1 week is nu niet echt een lange periode. Ik heb er al 1 gehad waarbij de snelheidsovertreding maanden geleden gebeurde. Die flitsvuilnisbakken herken je meestal aan een witte camionette die er voor/dicht in de buurt sta.

Comment

In andere landen kan je inderdaad de foto opvragen zonder direct te escaleren.
                Het Belgische systeem 'ruikt' toch een beetje vind ik, is niet fair.
                Je krijgt een minnelijke schikking, maar zo gauw je enige twijfel toont of dit wel terecht is, kan het maximum bedrag serieus de hoogte in gaan, maar moet het minimum bedrag ook omhoog.

Comment

Das het hele feit van de beëdigde persoon he, ga je daaraan twijfelen, geldt dat voor heel uw rechtsstaat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    In andere landen kan je inderdaad de foto opvragen zonder direct te escaleren.
                    Het Belgische systeem 'ruikt' toch een beetje vind ik, is niet fair.
                    Je krijgt een minnelijke schikking, maar zo gauw je enige twijfel toont of dit wel terecht is, kan het maximum bedrag serieus de hoogte in gaan, maar moet het minimum bedrag ook omhoog.
                    inderdaad da's wat ik er ook van vind. Gaat 'm niet om het ontlopen of aanvechten van een boete, het voelt gewoon niet zo oprecht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Das het hele feit van de beëdigde persoon he, ga je daaraan twijfelen, geldt dat voor heel uw rechtsstaat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      en zeggen dat ministers en aanverwanten ook beëdigd zijn haha, sommige zijn zelf zo goedhartig dat ze een prosituee aan een inkomen helpen

Comment

Ons Belgen kennende, gaan er een groot deel telkens hun fotootje opvragen.
                        Gevolg: nog meer mensen nodig om dit werk te doen, extra kosten....
                        En dan kunnen we, weer als goede Belg, zagen dat ons belastingsgeld nutteloos wordt besteed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                          En dan kunnen we, weer als goede Belg, zagen dat ons belastingsgeld nutteloos wordt besteed.
                          Da's dan weer hun eigen fout. Ik heb al boetes vanuit Duitsland en Italië gehad. In Duitsland staat die foto gewoon mee op uw boete geprint. Wel de voorkant en dus met uw smoel. En in Italië krijgt ge er een URL en code bij waarbij ge zelf online uwe foto kunt bekijken.

Dus als ze hier automatisch de foto mee afdrukken op het PV, dan hoeft niemand de foto op te vragen. En dat is iets dat volledig mee geautomatiseerd kan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                            Ik dacht dat een snelheidbekeuring meestal 1 of 2 dagen erna in de bus valt.
                            Vergeet dat maar, ik heb op 23 juli een boete in de bus gekregen van een snelheidsovertreding in Antwerpen ( net na Craeybextunnel ) die dateerde van 28 juni. das dus +/- 4 weken later , de uiterlijke betaaldatum die op de minnelijke schikking stond was zelfs al ruim overschreden , ik heb de 50 euro simpelweg betaald ( was gecorrig 122 waar 120 mocht )... ik zou dit misschien ook kunnen aanvechten ( geen idee ? ) maar waarom zou ik , ik heb daar gewoon door m'n stomme schuld te snel gereden punt. Eigen fout dus.
                            Heb wel nog even de brief opzij gehouden voor het geval mochten ze er op terugkomen dat ik te laat heb betaald , de brief was daags voor ontvangst dus afgestempeld. Deze minnelijke schikking is dus enkele weken op een pakje beland op ene zijn bureel volgens mij, net zoals veel anderen ...
                            Last edited by Audidriver; 07/08/2019, 14:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                              een Belg is in de meeste gevallen veel te braaf. EIgenlijk zou iedereen die foto moeten opvragen totdat het correct gebeurt en we ons die vraag niet moeten stellen.Hier is het de overheid die misbruik maakt van brave onderdanen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Da's dan weer hun eigen fout. Ik heb al boetes vanuit Duitsland en Italië gehad. In Duitsland staat die foto gewoon mee op uw boete geprint. Wel de voorkant en dus met uw smoel. En in Italië krijgt ge er een URL en code bij waarbij ge zelf online uwe foto kunt bekijken.

Dus als ze hier automatisch de foto mee afdrukken op het PV, dan hoeft niemand de foto op te vragen. En dat is iets dat volledig mee geautomatiseerd kan worden.
                                da's wat ik er ook van denk.Hier ben je nen ambetanterik als je een bewijs vraagt en kost het je nog meer geld.

Comment

da's wat ik er ook van denk.Hier ben je nen ambetanterik als je een bewijs vraagt en kost het je nog meer geld.
                                  Ik heb het destijds in 1996 of zo eens opgevraagd. Moest toen schriftelijk opgevraagd worden. Ik twijfelde omdat ik op dat punt ingehaald werd op dat moment.
                                  Kom daar in Hasselt toe en die man trekt zo 1 van de vele metalen kasten open en die lagen bomvol rollekes. En die waren een pak groter als die van een kodakske destijds En dan stak die dat in zo een toestel waar ge dat op een scherm kon bekijken en begon hij aan een wieleke te draaien totdat hij mijne gevonden had. Gingen 300 foto's op 1 rol dacht ik. En die kasten staken vol. Dus voor miljoenen aan boetes

Maar bleek toch dat ik te snel had gereden en ik 4600fr mocht betalen destijds Was toen veel geld als student. Want daarnaast had ik er nog eentje liggen van 13800fr en eentje van 5600fr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik heb het destijds in 1996 of zo eens opgevraagd. Moest toen schriftelijk opgevraagd worden. Ik twijfelde omdat ik op dat punt ingehaald werd op dat moment.
                                    Kom daar in Hasselt toe en die man trekt zo 1 van de vele metalen kasten open en die lagen bomvol rollekes. En die waren een pak groter als die van een kodakske destijds En dan stak die dat in zo een toestel waar ge dat op een scherm kon bekijken en begon hij aan een wieleke te draaien totdat hij mijne gevonden had. Gingen 300 foto's op 1 rol dacht ik. En die kasten staken vol. Dus voor miljoenen aan boetes

Maar bleek toch dat ik te snel had gereden en ik 4600fr mocht betalen destijds Was toen veel geld als student. Want daarnaast had ik er nog eentje liggen van 13800fr en eentje van 5600fr
                                    lol, gij moest korting gevraagd hebben
                                    Ik twijfel er niet aan van de boete te betalen, maar ga daarna toch de foto opvragen. Als iedereen dat doet zal misschien hunne frank eens vallen

Comment

lol, gij moest korting gevraagd hebben
                                      Ik twijfel er niet aan van de boete te betalen, maar ga daarna toch de foto opvragen. Als iedereen dat doet zal misschien hunne frank eens vallen
                                      Korting niet, maar ik had een vader die zei voor dat gewoon niet te betalen en dat ze mij niet veel konden omdat ik student was. MAAR ... dan ben ik voor die 2 van de 3 (want die 13800fr was al na een veroordeling) nog ne keer extra mogen voorkomen bij de politierechter waarbij die bedragen werden verhoogd. En toen zei mijn vader van nog niet te betalen en werd ik uitgenodigd bij destijds nog de Rijkswacht. Daar gezegd dat ik student was en het niet kon betalen (kon dat wel) en toen hebben die met mij een afbetalingsplan opgesteld en heb ik zo maanden 2000fr/maand mogen afbetalen

In ieder geval luister ik op dat vlak nooit meer naar mijn vader. Op andere vlakken ook niet.

Comment

waar gaat dat naar toe met de jeugd als vaders hun kinderen aanzetten tot insubordinatie maar allez 't is allemaal nog goed gekomen

Comment

Working...
                                        X