Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geflitst met exportkenteken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geflitst met exportkenteken

Hallo,

Wat gebeurt er indien men met een Nederlands exportkenteken (witte nummerplaat met zwarte letters in verf) (zelfde combinatie als
    oorspronkelijke nederlandse nummerplaat) word geflitst voor te snel rijden in België?

De politie heeft deze boete naar de garagehouder in Nederland gestuurd, deze heeft het dan teruggestuurd en nu hebben ze het naar mij gestuurd.
    Kan ik hier bezwaar voor aantekenen? De nummerplaat staat eigenlijk niet op mijn naam, is een boete daarmee wel geldig in belgië? Wat zijn de mogelijkheden? Flitsfoto aanvragen? Ontkennen dat deze van mij is ?

iemand ervaring mee gehad?

Was jij het ?

Zo ja: 'wie zijn gat...'
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hier krijg ik dus het vliegend schijt van. Gij hebt de overtreding begaan, de politie stelt dat vast en stuurt de boete door naar de verkoper van het voertuig. Deze stuurt ze door naar u. Tiens, waarom? Omdat gij de koper van dat voertuig zijt tiens en achter het stuur zat.

Leg mij nu eens uit waarom in hemelsnaam gij bezwaar wilt aantekenen. Neem uw verantwoordelijk, betaal die boete en stop uw energie in nuttigere zaken.

Comment

U verantwoordelijkheid nemen is te moeilijk voor u?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Uw vraag zegt genoeg over u.

Comment

Jullie zijn allemaal agenten zeker ? Ik plaats deze vraag in een subforum ‘verkeer & wetgeving’ met de vraag of iemand hier ervaring heeft met ongeldige boete’s ? Ben hier niet opzoek naar een preek van jullie, doe dat maar bij jullie eigen kids..

enkel nuttige reactie’s mensen

Comment

Waarom zou die ongeldig zijn? Jij hebt ze gemaakt en de boete komt met een omweg tot bij u?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

een boete is altijd op naam van de overtreder. Die wordt geacht degene te zijn aan wie de nummerplaat gelinkt is. Als daar echter een ander persoon mee heeft gereden, is de chauffeur verantwoordelijk voor de overtreding. Dat geldt voor alle nummerplaten, ongeacht of het buitenlandse nummerplaten zijn. Er zijn onderlinge uitwisselingsakkoorden tussen de EU landen om de boetes met buitenlandse nummerplaten te innen.
                Het niet betalen van de boete kan leiden tot een incassobureau welke een veel hoger bedrag gaan vragen dan de boete initieel was. Als het Belgische gerecht hiervan op de hoogte is dat jij de overtreder bent, dan gaan gaan ze achter u. De 'boete' die je nu gekregen hebt is een voorstel tot betaling en is eigenlijk geen boete. Betaal je niet, dan wordt het wel een boete en wordt het bedrag hoger (10€ erbij). Niet betalen daarvan gaat er enkel toe leiden dat je boete voor de rechtbank komt. Je gaat daarvan een brief krijgen dat je zaak voor de rechtbank gaat komen. Een advocaat inhuren is een optie, maar die kost geld. Bij veroordeling betaal je de boete, plus verhoging, plus de gerechtskosten. Betaal je die niet, zijn er verschillende opties. Men laat je gerust tot je wordt tegengehouden door de douane bij controle van papieren (dat doet de douane nu heel dikwijls gewoon ten lande en kijkt men steeds na of er openstaande boetes zijn). Merkt men dat er boetes openstaan, moet je die onmiddellijk betalen plus rente (en de overheid rekent een stevige rentevoet aan) aan hun betaalterminal die ze bij hebben ofwel wordt je auto aangeslagen. Ander scenario is dat de rechtbank een deurwaarder stuurt met onmiddellijke betaling, ofwel schrijft die uw inboedel op en wordt er gekeken wat er van waarde is om de boete te dekken. En dat is natuurlijk met de extra kost van de deurwaarder erbij.
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio_2003 Bekijk Berichten
                  Jullie zijn allemaal agenten zeker ? Ik plaats deze vraag in een subforum ‘verkeer & wetgeving’ met de vraag of iemand hier ervaring heeft met ongeldige boete’s ? Ben hier niet opzoek naar een preek van jullie, doe dat maar bij jullie eigen kids..

enkel nuttige reactie’s mensen
                  Leg mij eens uit wat ongeldig is aan die boete?

Comment

Wie goed leest kan zien dat ik vraag of er iemand zelf ervaring heeft met een ongeldige boete (dus dat deze boete ongeldig is verklaard door een of meerdere redenen), niet dat ik zeg dat mijn boete ongeldig is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio_2003 Bekijk Berichten
                      Hallo,

Wat gebeurt er indien men met een Nederlands exportkenteken (witte nummerplaat met zwarte letters in verf) (zelfde combinatie als
                      oorspronkelijke nederlandse nummerplaat) word geflitst voor te snel rijden in België?

De politie heeft deze boete naar de garagehouder in Nederland gestuurd, deze heeft het dan teruggestuurd en nu hebben ze het naar mij gestuurd.
                      Kan ik hier bezwaar voor aantekenen? De nummerplaat staat eigenlijk niet op mijn naam, is een boete daarmee wel geldig in belgië? Wat zijn de mogelijkheden? Flitsfoto aanvragen? Ontkennen dat deze van mij is ?

iemand ervaring mee gehad?
                      Je beantwoord de vraag zelf.
                      Ja. Ja (anders zijn een groot deel van de boetes niet geldig aangezien deze op naam van leasingfirma staan + alle boetes verzameld op vervangwagens). Betalen, bezwaar formulier invullen. Ja. Good luck maar ik vermoed dat de verkoper enige vorm van bewijs zal hebben gegeven waarom jij de persoon bent die met de wagen reed, zou nogal gemakkelijk zijn moest je van boetes af kon geraken door simpelweg te zeggen huppeldepup met je wagen reed.
                      Nee geen ervaring met beboet worden op buitenlandse nummerplaten. Ja ervaring met mijn vader die boetes opstrijkt met de wagen op de zaak (zelfstandige), oplossing: aangeven wie er met de wagen reed en betalen.

Tiens ik zie nergens jouw vraag naar iemand die ervaring heeft met een ongeldige boete. Misschien moet jij eens lezen wat je schrijft ipv wat je denkt te schrijven?
                      En als gratis hulp (+commentaar) niet aan jouw noden voldoet moet je misschien een advocaat raadplegen. Misschien nog beter, rij deftig dan moet je het niet aan random mensen op een forum vragen...

Comment

Ik heb, een paar keer zelfs, je beide posts gelezen en proberen te snappen.

1) Was jij het aan het stuur?
                        2) Reed je te snel ?
                        3) Zijn er redenen om te geloven dat de vaststelling niet geldig zou zijn ?

Als de antwoorden ja/ja/nee zijn, dan zou ik gewoon betalen.

Is het antwoord op vraag 1 al ‘neen’, dan moet je gaan betwisten.
                        Is het antwoord op vraag 2 ‘neen’, idem

Je kan inderdaad de foto gaan bekijken op het bureau van de vaststellende eenheid, maar dat kan alleen op afspraak (toch in Roeselare )
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Vanuit Duitsland krijg je het fotootje tegenwoordig al netjes van de eerste keer meegestuurd ;-)

Mijn mening hier ook... potje breken is potje betalen.
                          Jezelf niet over opwinden, gewoon betalen die handel.

Comment

Om het simpel en onorthodox te stellen, hoort ge er niets meer van als de overtreder (de chauffeur op dat moment) niet in een EU land geregistreerd staat. De eigenaar geeft dan in mijn document mee dat hij niet de chauffeur was met de gegevens van de chauffeur en zijn buitenlands adres. Ze gaan dan een brief sturen aan die persoon die daar 9/10 niet op gaat reageren waarna uiteindelijk de boete geseponeerd wordt.

MAAR als ge binnen de EU woont, gaan ze u toch blijven zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Om het simpel en onorthodox te stellen, hoort ge er niets meer van als de overtreder (de chauffeur op dat moment) niet in een EU land geregistreerd staat. De eigenaar geeft dan in mijn document mee dat hij niet de chauffeur was met de gegevens van de chauffeur en zijn buitenlands adres. Ze gaan dan een brief sturen aan die persoon die daar 9/10 niet op gaat reageren waarna uiteindelijk de boete geseponeerd wordt.

MAAR als ge binnen de EU woont, gaan ze u toch blijven zoeken.
                              Na een tijd geven ze het op , ik spreek uit ervaring . Laat een advocaat er iedere keer erop antwoorden in het Nederlands en na een brief of 3 geven ze het meestal op.
                              natuurlijk als dat maar een boete van een paar honderd euro is zou ik die gewoon betalen. Hetgeen ik hier soms binnenkrijg is andere shit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Vanuit Duitsland krijg je het fotootje tegenwoordig al netjes van de eerste keer meegestuurd ;-)
                                Idd! Ik heb er hier zo eentje van vorig jaar, voor 20€ was ik gesteld. Bij een professioneel fotograaf is zo'n foto duurder imo en ik wou dat al langer
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                X