Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen bij file op de afrit van de autostrade?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat te doen bij file op de afrit van de autostrade?

Een vraag hier omtrent, de laatste tijd is het op afrit Lokeren (E17) zo dat er al file is voor de afrit te nemen.
    Probleem is dat iedereen op de pechstrook al staat om deze te nemen.

Dat dit de veiligste optie is lijkt me evident, maar mag het ook?

Tot nu toe heb ik ze genegeerd en op het moment van de afrit er mij nog tussen gezet, niet de meest vriendelijke optie naar de anderen toe maar volgens mij wel correct.

Iemand meer info over?

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Een vraag hier omtrent, de laatste tijd is het op afrit Lokeren (E17) zo dat er al file is voor de afrit te nemen.
    Probleem is dat iedereen op de pechstrook al staat om deze te nemen.

Dat dit de veiligste optie is lijkt me evident, maar mag het ook?

Tot nu toe heb ik ze genegeerd en op het moment van de afrit er mij nog tussen gezet, niet de meest vriendelijke optie naar de anderen toe maar volgens mij wel correct.

Iemand meer info over?
    In principe mag dat niet maar wordt getolereerd. Is al jaren te zien aan de afrit van Aalter, Hoevenen en zo vele anderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik doet dat ook altijd tussen leuven en brussel, 2/3km file doorrijden op links en dan op het einde beginnen ze terug te rijden en voeg je daar in.
      Zelfde voor hoog Kortrijk daar staan ze 500m stil maar voeg je gewoon in waar ze terug rijden.

Polo 6n 1.4

Comment

Vroeger was dat ook als ge van Antwerpen kwam aan het Klaverblad van Lummen en dacht ook aan de afrit van Geel. Dat is levensgevaarlijk volgens mij, maar weinig andere optie.

Heb gemerkt dat op sommige plaatsen de invoegstrook dan verlengt wordt. Klein vermoeden dat het daar binnen afzienbare tijd veranderd wordt.

In Leuven hebben ze een paar weken terug zelfs een strook bij gelegd ernaast, omdat ge bovenaan naar links of rechts kunt, maar in het begin zijn die samen op 1 strook. Nu kunt ge al veel sneller rechts of links gaan staan, waardoor het pechstrook-aanschuiven gedaan is.

Comment

File vormen op de rijbaan vind ik toch veiliger hoor. Of je nu op de pechstrook wacht of niet je hebt een groot deel die pas voorbij de 400m tot zelfs ter hoogte van de afrit pas naar het rechter vak gaan, deze mensen zien de file op de pechstrook amper tot helemaal niet en moeten alles dichtsmijten. Als er op de rijbaan gewacht word gaan vrachtwagens zich op het middenvak begeven wat de volledige snelweg doet vertragen. En een volledige snelweg met remlichten vangt meer aandacht dan een strook die bij wet alleen gebruikt mag worden bij noodgevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

In principe mag dat niet maar wordt getolereerd. Is al jaren te zien aan de afrit van Aalter, Hoevenen en zo vele anderen.

Hoevenen leugenberg is aangepast...oprit afrit is altijd groen, heel even rood om edisonwijk te laten rijden, is’t ook gedaan met aanschuiven sochtends had al jaren moeten zijn

Ook vliegveld is aangepast...ze hebben altijd voorrang het T-kruispunt

Last edited by bobo; 17/09/2019, 13:06.

Comment

Stilstaan op autostrade vind ik toch maar supergevaarlijk, brr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Hoevenen leugenberg is aangepast...oprit afrit is altijd groen, heel even rood om edisonwijk te laten rijden, is’t ook gedaan met aanschuiven sochtends had al jaren moeten zijn

Ook vliegveld is aangepast...ze hebben altijd voorrang het T-kruispunt

Die van het vliegveld bedoelde ik dus. Is inderdaad aangepast wat verder aan de T-kruising maar was jaren “parkeren” op de pechstrook.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

In principe verboden. Staan zware boetes op rijden op de pechstrook, dus ik doe dat niet.

Comment

Ga jij dan botskussen spelen op het rechtse als alternatief

Comment

Aalter hebben ze de afrit na zoveel jaar en de nodige ongevallen ook uiteindelijk verlengd.

Wat mij vooral bij bv. Hoog Kortrijk enorm ergert, is dat er een rij tot op de pechstrook staat, maar er in de file veel gaten van meters tot een paar tientallen meter gelaten wordt. Niet moeilijk dat er dan tot op de pechstrook moet aangeschoven worden...
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

ik denk dat deze iedereen wel kent

08/13/2014, E40 Ghent - Bruges [exit Aalter]. The 25 year old driver was in coma after fracturing her 2 upper cervical vertebrae . She remained in a coma for...

het mag niet, men zou inderdaad beter aanschuiven op de autosnelweg om zo het verkeer achterop te laten vertragen (want anders rijden de vrachtwagens tegen 90 km/h langs u door als ge op de pechstrook staat)

maar!!

... ik zou zeker niet het laatste voertuig in de rij willen zijn die staat te wachten in de file. 1 vrachtwagen die je niet heeft gezien en de schade gaat enorm zijn.

Als het echt te gevaarlijk is dan kunt ge beter 1 afrit verder rijden. In België max 5 minuten op de autosnelweg tot aan de volgende afrit. Dan kan je daar ofwel omkeren en de afrit die je wou nemen in de tegenovergestelde richting volgen, ofwel via de afrit verder naar huis rijden. Voor alle opties even rekenen hoeveel tijd ge zou verliezen (en dat gaat bitter weinig zijn, misschien zelfs winst tov in de file te blijven aanschuiven) en u dan de vraag stellen hoeveel uw leven u waard is.
                        www.peugeotforum.be

Comment

voorbeeld van wat ik bedoel:

auto's op de snelweg remmen niet af en blijven doorgaan. Te groot verschil in snelheid tussen zij die aanschuiven en zij die doorrijden.

1 foutje kan daar al serieuze gevolgen hebben
                          www.peugeotforum.be

Comment

Dat ze dat overleefd heeft is al een wonder.

Comment

Working...
                            X