Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PVG-Nummer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• PVG-Nummer

Ik heb verleden maand een 20 jaar oude BMW aangekocht in Duitsland. Ik ben vandaag langs de duane geweest om 'm te laten invoeren.
    Ik heb daar het roze formulier "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig" meegekregen.
    De volgende stap leek me de verzekering te zijn waar ik dus een stempel moest gaan halen op dat roze formulier en zo naar de keuring.
    Dan van de keuring naar de DIV voor nummerplaten en vervolgens terug naar de verzekering om 'm te laten inschrijven.

Nu kreeg ik daarnet van de verzekering te horen dat ik een PVG-nummer moet gaan halen. Dit kan ik naar het schijnt bekomen bij BMW Bornem.
    Nu lees ik net op "BMW Motorclub Vlaanderen vzw" het volgende:

Je kan zelfs Bornem (BMW) vermijden als je op de DIV het PVG nummer opvraagt (proces verbaal gelijkvormigheid) voor dit model. Ook de verzekering kan dit doen voor u. Als je niet gehaast ben bespaar je zo 100€. BMW Bornem zoekt dit ook maar op in hun database. Verder bekijken ze de moto ook niet.
    Veel plezier ermee
    Klopt bovenstaande quote met de bedenking dat de wagen van 1987 is? Of heeft dat daar niets mee te maken?
    Klopt het ook dat er bij BMW Bornem niet naar je auto wordt gekeken? Of volgt er toch een grondige inspectie?

Alvast bedankt!

Dag PsynceFiction,
    Misschien helpt dit je wat verder;

Je bent dus langs geweest langs de douane waar je een "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig" gekregen hebt, normaal gezien heb je hier ook een douanevignet meegekregen (doc 705), een groene sticker met allemaal vakjes op.
    Je hebt dus een PVG-nummer nodig (Proces Verbaal van Goedkeuring), dit kun je dus bekrijgen op de autokeuring. Allereerst moet je wel weten of je al een Europese typegoedkeuring hebt (aangezien het een wagen van 20 jaar oud betreft denk ik dat dit niet het geval is). Indien je dat niet hebt, moet je wss eerst een "Gelijkvormigheidsprocedure" doorlopen vooraleer je dus een PVG-nr. kunt bemachtigen.

Welke papieren heb je nog allemaal? (gelijkvormigheidsattest,...?)

Ik hoor het wel

Mvg,

Comment

Dag PsynceFiction,

Je bent dus langs geweest langs de douane waar je een "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig" gekregen hebt, normaal gezien heb je hier ook een douanevignet meegekregen (doc 705), een groene sticker met allemaal vakjes op.
      Je hebt dus een PVG-nummer nodig (Proces Verbaal van Goedkeuring), dit kun je dus bekrijgen op de autokeuring. Allereerst moet je wel weten of je al een Europese typegoedkeuring hebt (aangezien het een wagen van 20 jaar oud betreft denk ik dat dit niet het geval is). Indien je dat niet hebt, moet je wss eerst een "Gelijkvormigheidsprocedure" doorlopen vooraleer je dus een PVG-nr. kunt bemachtigen.

Ik hoor het wel

Mvg,

Comment

Dag PsynceFiction,

Ik hoor het wel

Mvg,

Comment

Zover was ik intussen ook al geraakt. Toch vriendelijk bedankt voor je reply! Ik moet met de wagen naar BMW Bornem voor zo'n homologatieprocedure. Probleem is dat hij volledig origineel moet zijn en de wagen is ondertussen al gestript van interieur.
          Ze zullen ze moeilijk doen betreffende het niet meer hebben van een tapijt in de wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk Berichten
            Ze zullen ze moeilijk doen betreffende het niet meer hebben van een tapijt in de wagen?
            waarom zouden ze?

Comment

Omdat hij "in originele staat moet zijn".

Dan vraag ik mij af of ik wel met m'n 15" velgen erdoor geraak terwijl op de groene kaart staat 195/65R14

Denk eraan: dit is NIET de jaarlijkse autokeuring maar een EENMALIGE homologatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk Berichten
                Denk eraan: dit is NIET de jaarlijkse autokeuring maar een EENMALIGE homologatie.
                jaja, ik zal er aan denken.

je kan die auto in principe zelfs laten homologeren met 15".

Comment

Weet je, alles wat er doorgeraakt tijdens de homologatie zal later ook geen probleem mogen opleveren bij de jaarlijkse keuring lijkt me.

M'n uitlaat bv: demper is orig. BMW maar er zijn 2 anders pijpkes op gelast. Normaal wordt dit toch gedoogd neem ik aan.

Comment

Even een oud toppic gebruiken voor mijn vraag...

Het is niet toegestaan om tuning te doen op een lichte vracht. mijn plannen zijn een andere uitlaat en verlaging.

nu vraag ik mij af dat wanneer ik deze onderdelen laat monteren door de garage alvorens zei met de wagen (die ook als LV wordt omgebouwd) naar de keuring gaan voor de homologatie en PVG-nummer (of hoe werkt het juist...) of er dan gaan problemen zijn achter af de keuring? of is het niet zo eenvoudig?

Comment

beste,
                      ik moet ook een pvg nummer hebben zeggen ze bij de div,verleden week een honda motor gekocht in nederland,is ingeschreven bij de douane,verzekering ok maar op de div verlangen ze dit pvg nummer ,
                      kan iemand me verder helpen hoe dit in orde te krijgen?
                      mvg
                      luc

Comment

pvg nummer

verleden week een honda motor uit nederland gekocht,ingeschreven bij de douane ,bij de verzekering geweest ,zelf naar div gegaan waar ze een pvg nummer vragen
                        hoe kan ik dit verkrijgen,weet iemand raad?
                        mvg
                        luc

Comment

Working...
                        X