Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afgekeurd voor slecht leesbare sticker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Afgekeurd voor slecht leesbare sticker

Recent naar de autokeuring, feilloos erdoor, maar, wie zou het verwachten ... onder het slot van de rechterachterdeur is een stickertje gekleefd, met daarop het nummer van de Europese goedkeuring. Dat nummer staat natuurlijk ook op het gelijkvormigheidsattest, evenals het chassisnummer. De medewerkers van de keuring beschikken normaal over merkwaardig goede ogen, maar ei zo na was het verschil tussen S of 6 niet zo duidelijk. Niet abnormaal, denk ik dan, want die klever hangt al 9 jaar in weer en wind. Drie maand tijd om hem te vervangen. ... Concessiehouder, importeur, 't is vrij vlot gegaan. 60 euro armer en een etiketje rijker vraag ik me af waar ik dat klevertje mag kleven. Moet dat op die plaats, of mag het op een meer beschermd carrosseriedeel ? Het vorige was tenminste nog min of meer weervast, dit is gewoon een papieren adresklevertje. Bestaat er trouwens een wettelijke basis om daarop af te keuren ? Chassisnummer staat duidelijk op twee plaatsen, en de "gevraagde" info staat op het gva.
    M.

Ik heb ze nog nooit weten zoeken naar een europees goedkeuringsnummer, tenzij het om een importvoertuig gaat
    Bij mij zit dat in de kofferbak en heb ze het nog nooit weten bekijken (een geriveerd aluplaatje)
    Volgens mij maakt dat niet uit waar het hangt. Ik zou het na de herkeuring ergens thuis wegleggen als het papier is

Comment

't is idd bizar.
      geen import, wagen werd nieuw gekocht bij off. concessiehouder, en het is de eerste keer dat ze dat stickertje bekijken.
      Garage vertelde dat ze recent verscheidene aanvragen voor duplicaten kregen.

Comment

En je moet daarvoor laten herkeuren ?
        Als er op je auto een chassisnummer staat en op je COC een chassisnummer dan bepaalt dat COC toch ondubblezinnig je E-nummer, dan lezen ze dat toch gewoon af op COC ?
        Of hebben ze weer iets nieuws gevonden om de mensen te pesten (en de kassa te spekken)

Comment

Plak dat ergens in de koffer /reservewiel uit weer en wind.
          Ze zullen te weinig inkomsten hebben zeker, er zal eene slimmen iets gevonden hebben om u te laten terugkomen.
          Polo 6n 1.4

Comment

Erg dit. Herkeuring voor zo een prul
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Gevonden : op gva staat de plaats van de "identificatieplaatjes" vermeld, dis ze moeten aanwezig zijn. In theorie "fraudeveilig", maar is een papieren etiketje dat niet ? Uitvoering of materiaal heeft vlg T.C. geen belang, 't moet gewoon in de buurt van de aangeduide plaats hangen.
              m.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motorman Bekijk Berichten
                Gevonden : op gva staat de plaats van de "identificatieplaatjes" vermeld, dis ze moeten aanwezig zijn. In theorie "fraudeveilig", maar is een papieren etiketje dat niet ? Uitvoering of materiaal heeft vlg T.C. geen belang, 't moet gewoon in de buurt van de aangeduide plaats hangen.
                m.
                tiens nog nooit op gelet dat dat op een COC vermeld staat, ga daar eens naar kijken.
                Beetje blanke lak overspuiten ? als het tenminste de lettertjes op het etiketje niet oplost ...

Comment

Working...
                X