Recent naar de autokeuring, feilloos erdoor, maar, wie zou het verwachten ... onder het slot van de rechterachterdeur is een stickertje gekleefd, met daarop het nummer van de Europese goedkeuring. Dat nummer staat natuurlijk ook op het gelijkvormigheidsattest, evenals het chassisnummer. De medewerkers van de keuring beschikken normaal over merkwaardig goede ogen, maar ei zo na was het verschil tussen S of 6 niet zo duidelijk. Niet abnormaal, denk ik dan, want die klever hangt al 9 jaar in weer en wind. Drie maand tijd om hem te vervangen. ... Concessiehouder, importeur, 't is vrij vlot gegaan. 60 euro armer en een etiketje rijker vraag ik me af waar ik dat klevertje mag kleven. Moet dat op die plaats, of mag het op een meer beschermd carrosseriedeel ? Het vorige was tenminste nog min of meer weervast, dit is gewoon een papieren adresklevertje. Bestaat er trouwens een wettelijke basis om daarop af te keuren ? Chassisnummer staat duidelijk op twee plaatsen, en de "gevraagde" info staat op het gva.
M.
M.
Comment