Mededeling

Collapse
No announcement yet.

milieusticker frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• milieusticker frankrijk

zoals buitenlanders bij ons zonder weten boetes krijgen owv lez, wist ik ook niet dat je voor parijs (ook de peripherique) en andere centrumsteden een - goedkope €4.51 - sticker moet aanvragen

ik heb hem last minute nog aangevraagd maar niet fysiek op de auto, wel het betalingsbewijs afgeprint...was een beetje lastig betalen want dat gaat alléén met creditcard of een bankkaart met security code en die hebben wij niet, alle geluk had een collega een visa op zak

zijn er mensen die beboet zijn (€6, of een dag aan rijverbod hebben gekregen, want het lijkt niet echt dat er controle op is en al helamaal niet via cam's

Niemand ik mijn omgeving koopt die sticker als men over Parijs naar het zuiden gaat. Mezelf inclusief.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Er wordt nochtans op gecontroleerd.
      Vertrek op een zwarte dag en dan controleren ze niet.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ben toch ook al door lyon gereden met mijn EUR1 nafte je moet al pech hebben denk ik.
        Zelfde in Duitsland ik heb die sticker ook niet en volgende week rij ik freiburg binnen je moet dan niet voor een politiekantoor gaan parkeren natuurlijk.
        Polo 6n 1.4

Comment

omdat de sticker nog steeds niet in de bus stak even op 'suivre ma demande' geklikt

Etat de la demande
          Votre demande a été envoyée par courrier le 03/08/2020 à l’adresse où le véhicule est enregistré

nu wordt in belgie op de inschrijving bij verhuis manueel door de politie op de inschrijving je nieuwe adres geschreven, benieuwd of ik de sticker nog ga zien...andere mogelijkheid is dat het ff duurt eer de franse en de belgische post het tot bij me krijgt (en ontzettend veel post gaat verloren omdat ze dennenlaan en sparrenlaan verwisselen en niet naar de naam van de geadresserde kijken...ik verwittig ook steeds mensen die facturen per post sturen dat de helft niet toekomt)

heb mailtje gestuurd met nieuw adres nu

Comment

Ik ga meermaals per jaar naar Parijs met de wagen sinds verschillende jaren, heb me nooit de sticker aangeschaft en nooit een boete gehad. Ik parkeer wel de wagen in een ondergrondse openbare parking en gebruik hem enkel voor Parijs centrum binnen en buiten te rijden. Ik denk dus dat de kans op controle zeer beperkt is.

Comment

sticker is toegekomen

Comment

Op mijn vorige auto had ik zo'n sticker hangen omdat ik toch een paar maanden lang vaak in Lille moest rijden.

Op mijn huidige geen sticker gehangen voor Frankrijk of Duitsland, voor die 1 à 2 keer per jaar dat ik daar in zo'n zone moet rijden ga ik mijn zicht niet verpesten. Die Franse sticker was nog vlot online aangevraagd, de laatste keer dat ik keek voor zo'n Duitse was dat een heel gedoe.
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                X