De titel zegt het zelf. Opnieuw gaan ze de soep opzetten?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rijbewijs met punten opnieuw in overweging door nieuwe regering?
Collapse
X
-
Rijbewijs met punten opnieuw in overweging door nieuwe regering?
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”Labels: Geen
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenDe titel zegt het zelf. Opnieuw gaan ze de soep opzetten?
-
Meer dan 30 per uur te veel, in de nacht op een verlaten snelweg, kost je dus punten. Pakkans is klein. Maar dan nog.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
er rijdt nochtans nu al genoeg volk rond zonder geldig rijbewijs, keuring en verzekering. Dat gaat niet veranderen met een puntenrijbewijs.
Dan hebt ge nog het probleem van de buitenlandse rijbewijzen. Op het examencentrum in Deurne weet ik van ingewijden dat 50% van de aangeleverde buitenlandse rijbewijzen vals is, maar dat men die niet kan tegenhouden om op examen te gaan omdat het examencentrum geen bevoegde instantie daarvoor is. En die mensen mogen ondertussen gewoon rondrijden...
Comment
-
Vorige week in "De rechtbank" was er een veroordeling door een waalse rechter (en die zijn meestal wat milder) van iemand met een vervalst rijbewijs.
Dat was toch een boete van 2800€ als ik me niet vergis.
Pakkans blijft laag, maar dat kan verbeteren met de ANPR camera's.
Ik ben eigenlijk niet tegen dat rijbewijs met punten. Er zijn nogal wat mensen die zich van een boete van 250€ niks aantrekken.
Maar je rijbewijs een paar weken kwijt is toch nog een brug verder...
Comment
-
En ik zat te kijken naar niveau4 waar ze voor de zoveelste keer een van de zonen van een beruchte romabende in Gent tegenhielden met een niet ingeschreven, niet gekeurd en niet verzekerde auto. Namen de auto in beslag. Minderjarige dader zat de politie uit te lachen.
Hoop dat met de nieuwe maatregelen die ze bij justitie gaan uitvoeren zulke gevallen ook een paar jaar van de straat kunnen houden. Of mss kunnen uitwijzen naar het land van oorsprong maar dat zal wel niet gaan wegens lid van de EU.
Comment
-
dat is het hem net. men kan alles afpakken maar niet verhinderen dat iemand toch gaat rijden. die liggen daar niet van wakker. en als ge met zo iemand een ongeval doet wordt enkel uw lichamelijke schade vergoed... tenzij ge ominium hebt.
Comment
-
Begrijpelijk dat er voor en tegenstanders zijn. Maar moet de boete voor 30 per uur te snel op de snelweg even groot zijn overdag als in de nacht op een verlaten snelweg?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik ben eigenlijk niet tegen dat rijbewijs met punten. Er zijn nogal wat mensen die zich van een boete van 250€ niks aantrekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenBegrijpelijk dat er voor en tegenstanders zijn. Maar moet de boete voor 30 per uur te snel op de snelweg even groot zijn overdag als in de nacht op een verlaten snelweg?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
Waarom niet? Het is niet dat er niemand de vangrail inrijd 's nachts.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Risico is toch anders?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
ja anders maar niet perse minder. Verkeersdrukte is minder maar je zit met andere zaken zoals vermoeidheid (van jezelf/ andere die vermoeid zijn), verminderd zicht, meer kans op dieren, meer kans op bestuurders onder invloed,...
- Likes 1
Comment
-
Van Quickenborne: “Rijbewijs met punten moet er nog deze legislatuur komen”
Minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) wil nog deze legislatuur werk maken van een rijbewijs met punten. Dat zei hij tijdens de bespreking van zijn beleidsverklaring in de Kamer.
Open VLD-vicepremier Vincent Van Quickenborne stelde dinsdag digitaal zijn beleidsverklaring voor in de Kamercommissie Justitie. Eén van de prioriteiten wordt de strijd tegen verkeersovertreders. Zo is het de bedoeling om deze legislatuur nog een rijbewijs met punten in te voeren, zei hij. Dat gebeurt dan wel “onder leiding van de minister van Mobiliteit”, “met steun van Justitie”, aldus zijn kabinet.
Nog niet helemaal op punt
De beleidsverklaring van mobiliteitsminister Georges Gilkinet (Ecolo) staat nog niet helemaal op punt en het rijbewijs met punten wordt nog bekeken, klinkt het daar.
De Vivaldi-coalitie haalde het rijbewijs met punten - waarbij bestuurders punten en daaraan gekoppelde sancties krijgen voor verkeersovertredingen - opnieuw van onder het stof. In het regeerakkoord van de regering-De Croo staat dat er een studie zal gebeuren naar “de rol van het rijbewijs met punten in vergelijking met andere landen en over het gebruik van radarverklikkers”. Het principe staat eigenlijk al sinds 1990 in de Belgische wet ingeschreven, maar de vorige regering voerde concrete plannen af, omdat de pakkans volgens studies te klein zou zijn.
Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201111_92048548
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Waar vind je eigenlijk die beleidsverklaringen van die bende Pipo's?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWeer eerst een studie bestellen naar de impact van de maatregel die wsl een paar honderduizenden (of miljoenen) gaat kosten.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Ik zou het toch niet slecht vinden. Is in veel landen al lang een gemeengoed. En als de punten op zijn, rijdt er toch (misschien voorlopig) weer ene minder op de weg = altijd goed.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
Comment