Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs met punten opnieuw in overweging door nieuwe regering?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Doe ik meestal ook hoor, de automaat is de beste optie die ik genomen heb. Maar... prettig rijden vind ik dat niet meer. En ik ben blijkbaar ook niet de enige.
    Een automaat doet al heel veel om minder stress te hebben in traag verkeer.
    Een ev neemt nog eens de trillingen en geluiden weg en helpt nog meer.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Euh, nee, meestal minder dan een ton (MX-5), en de CX-5 is ook geen 1500 kg.
      Maar, zoals je zelf zegt, je moet aandachtiger zijn.
      Ik heb op een kleine 30 jaar autorijden al 2 ongelukken in fout gehad, 1 aan 5 per uur en 1 aan 20 per uur. Als ik sneller rijd dan ben ik aandachtiger dan wanneer ik aan 30 of 40 in de file hang. Aan 135 op de snelweg ben ik veel oplettender dan aan 110.
      En de snelheidsovertredingen die ik maak, zijn tegen 56 waar 50 mag of tegen 80 waar 70 mag, om half zes 's morgens of om tien uur 's avonds. Ik rijd niet tegen 60 om half vier aan een schoolpoort.
      Ik ben onlangs wel eens geflitst, en dat was wel onbewust, tegen 42 waar normaal 50 mag maar toen maar 30 mocht omdat er werkzaamheden waren, maar waar er op dat moment 's avonds niemand meer aan 't werk was. Ja dat is makkelijk verdiend natuurlijk. Als je dat de manier vindt hoe je punten op je rijbewijs moet krijgen, dan ben je al een even grote gangster als die agent die zich daar gaat zetten om te flitsen.
      Zoals je zelf zegt moet je aandachtiger zijn en dan maak je die overtreding niet.
      Dan ga je ook niet moeten zeggen dat agenten gangsters zijn want jij bent het die niet aandachtig was.

Ben dat zinnetje zo beu gehoord dat iedere boete die men moet betalen onterecht is.
      den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Doe ik meestal ook hoor, de automaat is de beste optie die ik genomen heb. Maar... prettig rijden vind ik dat niet meer. En ik ben blijkbaar ook niet de enige.
        Mss heb je wel de auto met de verkeerde automaat gekozen .

Comment

De schuld dat je niet aandachtig bent op de lage snelheid steken.
          Sorry, maar behoorlijk lachwekkend. Ik kan ergens zelfs niet geloven dat je dat zelf gelooft eigenlijk.

Rijbewijs sinds m'n 18de, nu 45.
          Nul ongelukken in fout.
          4 snelheidsovertredingen. Allemaal minder dan 10 km/h te veel, en op plaatsen waar het gewoon absurd was. Maar soit. Ik was in fout en betaal dan probleemloos, zonder zeuren.

En ik ben echt geen slak. Op lange rechte stukken 70, ga ik meestal ook naar de 80. Al is dat met een heleboel trajectcontroles stilaan ook geen optie meer.
          Last edited by Hayes; 31/05/2022, 21:47.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Ben dat zinnetje zo beu gehoord dat iedere boete die men moet betalen onterecht is.
            Waar lees je dat zinnetje in mijn quote dan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Jullie moeten allemaal eens leren wat minder gehaast te zijn en en dan heb je automatisch minder stress.
              Ik ben helemaal niet gehaast, ik vind het gewoon aangenamer om tegen 80 te rijden en dan een minuut voor de lichten te staan dan tegen 60 te tuffen en dan juist aan nog 40 of zo juist afgebold komen tegen het moment dat het groen wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Waar lees je dat zinnetje in mijn quote dan ?
                Het zinnetje staat afzonderlijk omdat dit in het algemeen is maar geeft toe dat daar wel naar toe ging.
                Je hebt nog net niet gezegd dat ze beter “boeven gingen pakken”.
                den borre

Int3x0r

Comment

Nee hoor, dat is ook verloren moeite, een uur later moeten ze die toch alweer vrijlaten.

Comment

Klopt rx8, er is maar 1 groep mensen die het hardst getroffen worden, en das ni de meerderheid meer in onze maatschappij…zij die moeten werken

De rest kan het niet botten…die hoeven nergens te zijn, trekken zich van financiele straffen nix aan…en in den bak is geen plaats

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Hoewel ik niet tegen ben…maar onze overheid blinkt nu eenmaal zeker niet uit in het nemen van verstandige beslissingen, niet in het heden of het verleden, griekenland aan de noordzee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Hoewel ik niet tegen ben…maar onze overheid blinkt nu eenmaal zeker niet uit in het nemen van verstandige beslissingen, niet in het heden of het verleden, griekenland aan de noordzee

Dit. Er zullen een hoop studiebureau's weer een klein fortuin aan verdienen vooraleer het verkeerde registratiesysteem gebruikt zal worden.

Comment

Contact tracing werkte ook voortreffelijk. En koste ettelijke miljoenen.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                            X