Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nationale kentekenplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nationale kentekenplaat

Iemand die weet hoe dit in de praktijk gaat werken vanaf wanneer het nu ingaat?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Iemand die weet hoe dit in de praktijk gaat werken vanaf wanneer het nu ingaat?

Waar dient dit nu eigenlijk voor? Want er bestaan nu toch andere mogelijkheden om alles te verwezenlijken waarvoor deze plaat zou dienen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Waar dient dit nu eigenlijk voor? Want er bestaan nu toch andere mogelijkheden om alles te verwezenlijken waarvoor deze plaat zou dienen?
      Er was een gat tussen wat wettelijk mocht en wat voor de keuring mocht. En je moest sowieso een eigen plaat hebben.

Ik heb een paar weken terug een wagen gekocht zonder keuring voor verkoop. Ik moet dus nu eerst zelf de keuring voor verkoop doen voor ik die kan inschrijven en een plaat aanvragen. De keuring staat toe dat ik dat met een plaat van een andere wagen op mijn naam doe, maar wettelijk mag je zo niet tot aan de keuring rijden. En als je zoals ik geen plaat hebt op je eigen naam zit je sowieso vast.

Dus zoals ik het begrijp is dit nu gelijkaardig aan wat in DE al jaren kan.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Er was een gat tussen wat wettelijk mocht en wat voor de keuring mocht. En je moest sowieso een eigen plaat hebben.

Ik heb een paar weken terug een wagen gekocht zonder keuring voor verkoop. Ik moet dus nu eerst zelf de keuring voor verkoop doen voor ik die kan inschrijven en een plaat aanvragen. De keuring staat toe dat ik dat met een plaat van een andere wagen op mijn naam doe, maar wettelijk mag je zo niet tot aan de keuring rijden. En als je zoals ik geen plaat hebt op je eigen naam zit je sowieso vast.

Dus zoals ik het begrijp is dit nu gelijkaardig aan wat in DE al jaren kan.

Ok, ben mee.

Stom dat het niet internationaal is.
        Dat je ze aanvraagt, naar Duitsland gaat, ze daar op je auto zet en zo naar huis komt en de invoerprocedure doorloopt.

Comment

daar heb je export platen voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
            daar heb je export platen voor
            Ja maar das ook een pak lastiger geworden tegenwoordig.

Comment

Tot nu toe niet gelukt, bij DIV wisten ze precies van niks
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Beste vrienden
                Volgens mij gewoon nieuwe belasting. Binnenkort mag je niet meer met je eigen nummerplaten een ander voeruig importeren / aanbieden aan de keuring. Dan MOET je zo een plaat kopen. Let maar op.

Comment

Dat mag nu eigenlijk ook niet, maar wordt gedoogd
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                  X