Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zo goedkoop mogelijk tweedehandsauto van plaats A naar plaats B verplaatsen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo goedkoop mogelijk tweedehandsauto van plaats A naar plaats B verplaatsen.

Beste lezers,

Graag had ik even jullie advies gevraagd. Nu en dan koop ik eens een wagen die aantrekkelijk geprijsd staat om deze later met een procentje door te verkopen. Dit is echt puur een hobby en zeker niet op professioneel niveau. Recent kocht ik op een veiling in West-Vlaanderen een Renault Mégane Cabrio uit 2001. Geen spetterende wagen maar gewoon nog netjes en zeer aantrekkelijk geprijsd. Nu was mijn vraag hoe ik deze het beste zou kunnen vervoeren van plaats A (veilinghuis in West-Vlaanderen) naar plaats B (Mijn garage in het Brusselse)?

Zelf zat ik te denken aan volgende optie's rekening houdend met zo min mogelijk geld te willen verspillen aan transport:

- Eigen nummerplaten éénmalig gebruiken. Auto is wel nog gekeurd. Wat zijn hiervan de risico's? Hoe zit dat met al die slimme camera's e.d?
    - Een nationale plaats aanvragen. Dit kan echter maal éénmaal per jaar en bewaar deze liever voor een later moment.
    - Zelf een aanhangwagen huren. Ik heb echter geen BE rijbewijs.
    - Depannage huren (Waarschijnlijk erg kostig)
    -....

Welke optie zouden jullie kiezen? Wat zijn vooral de risico's moest ik mijn eigen nummerplaten gebruiken ipv slimme camera's?

Alvast Bedankt
    b.

Als ik het ooit goed begrepen heb van mijn verzekeringsagent, kan je een auto voor 1 dag op je huidige platen verzekeren, om hem op te halen.
    Misschien dus eens bij je verzekering navragen of dit nog steeds mogelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Als ik het ooit goed begrepen heb van mijn verzekeringsagent, kan je een auto voor 1 dag op je huidige platen verzekeren, om hem op te halen.
      Misschien dus eens bij je verzekering navragen of dit nog steeds mogelijk is.
      Dan ben je verzekerd maar wel illegaal onderweg
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Dan ben je verzekerd maar wel illegaal onderweg
        inderdaad

Comment

...en de boetes daarop zijn onlangs flink verhoogd

ik heb het ook wel gedaan, en meermaals voorbij lez camera's gereden, tot op heden nog niets gehoord
          ik weet niet of het een verschil maakt, maar de auto ging wel op zelfde naam als de plaat aanwezig op de auto

jij zult voor de keuring nog iets anders moeten verzinnen, want je kunt niet die auto laten keuren voor verkoop aan derde

Comment

De vraag is hoe slim die camera's zijn, kunnen die merk, model, kleur herkennen? Ik neem aan van niet, maar voor dergelijke afstanden zou ik het er niet op wagen.
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

In principe zijn die nationale platen de oplossing, maar toen ik ze aanvroeg wisten ze bij DIV nog van niks ...
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

je be rijbewijs behalen & trailer huren/kopen

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  jij zult voor de keuring nog iets anders moeten verzinnen, want je kunt niet die auto laten keuren voor verkoop aan derde

even zelf inschrijven en mee rondrijden hé, probleem opgelost

Comment

En biv betalen?

Een transport betaal je Max €200 voor 100km

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

En biv betalen?
                      hoeveel kosta op zo'n oude megane

Comment

Een Z-plaat huren, opvijzen en rijden.

Staan er te huur op 2dehands.be.

38 zoekertjes voor z platen in Diensten en Vakmensen. Kopen en verkopen op 2dehands
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dat mag ook niet, al gebeurt het wel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Een Z-plaat huren, opvijzen en rijden.

Staan er te huur op 2dehands.be.

https://www.2dehands.be/l/diensten-e...en/q/z+platen/
                            Je moet een gemachtigde van de desbetreffende garage zijn om met een Z te mogen rijden
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              De vraag is hoe slim die camera's zijn, kunnen die merk, model, kleur herkennen? Ik neem aan van niet, maar voor dergelijke afstanden zou ik het er niet op wagen.
                              De slimme camera's zijn redelijk dom want ze lezen alleen de plaat en wanneer ziet ge politie controles doen op de snelweg. Ik kan het me alvast niet meer herinneren. Zelf zou ik de verzekering contacteren met de vraag of ze dat willen doen en zo de auto ophalen. En als ge normaal rijdt heeft de politie geen reden om u te doen stoppen.

Comment

En je eigen platen op een andere auto hangen, mag alleen als die andere auto niet van jou is, en de eigen wagen buiten gebruik is.
                                Verzekeringstechnisch gezien, dan.

Naar inschrijving toe ben je nog altijd niet correct bezig.

Voorheen ging een ZZ misschien iets voor jou zijn geweest, maar met de hervormingen kan alleen een garagist of koetswerkhersteller met nationaal nummer en de gepaste NACE-code nog een beroepsplaat aanvragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Je moet een gemachtigde van de desbetreffende garage zijn om met een Z te mogen rijden
                                  Dus zijn testritten niet legaal of versta ik het verkeerd?
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

een z of zz plaat mag niet uitgeleend of verhuurd worden

jij kan en mag wel met een zz plaat een auto van de garage naar jouw huis rijden, maar je mag niet een auto van een derde met een zz plaat naar je huis rijden, al gebeurt dat in de praktijk wel

Comment

een z of zz plaat mag niet uitgeleend of verhuurd worden

jij kan en mag wel met een zz plaat een auto van de garage naar jouw huis rijden, maar je mag niet een auto van een derde met een zz plaat naar je huis rijden, al gebeurt dat in de praktijk wel
                                      ik dacht dat met zz plaat de garagehouder of werknemer bij in de auto moet zitten
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Regelgeving is sinds oktober serieus veranderd.
                                        Vroeger had je ZZ : puur proefritten. Volgens de letter van de wet: ritten om het voertuig te testen, na een herstelling of constructie. Naar de keuring of leveren naar de klant mocht ook nog. Maar onderweg stoppen voor een broodje, dat was eigenlijk al een overtreding.
                                        Dit wordt enerzijds de Y-plaat, en die zal die strikte interpretatie terug krijgen. Enkel voor constructeurs
                                        En anderzijds komt de beroepsplaat, voor proefritten door herstellers, nooit voor particulieren. Max. 5 dagen per jaar op hetzelfde voertuig.

En voorheen had je ook anderzijds de Z, de zn. Garageplaat, officieel : de handelaarsplaat. Alleen gemachtigden van de garage mogen daar mee rijden (in principe de zaakvoerder en specifiek aangeduide werknemers), of moeten aanwezig zijn in de auto.
                                        Dient ter promotie van hun zaak.
                                        Je moest ook minimaal 12 auto’s per jaar verkopen, en elk jaar dit kunnen aantonen.
                                        Dit wordt ipv 1-Z... nu Z-...-...

Een nieuwigheid is de zn. nationale plaat, waarmee je een voertuig 20 dagen kunt gebruiken voor een specifiek aantal dingen (leveren, keuren oa). Per voertuig kan dat max 1 keer per jaar.

Een mooie samenvatting:

Eigenlijk zou het laatste wel een oplossing kunnen zijn voor de topicstarter.

Comment

Working...
                                        X