Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'boerebaantjes' buiten bebouwde kom = 70 toch?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'boerebaantjes' buiten bebouwde kom = 70 toch?

Gisteren discussie gehad met een flik. Als er geen snelheid staat aangegeven en je bent buiten bebouwde kom, dan is het per definitie max. 70 toch en geen 50? Of die baan nu 2,5 meter of 5 meter breed is speelt toch geen rol? Of mis ik hier iets? (ik weet ook wel dat op sommige boerebanen met fietsers en wandelaars 70 er ver over is maar daar gaat het even niet om, gaat om de wettelijke max. snelheidslimiet)
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

tuurlijk is dat 70

en harder gaat vaak ook

Comment

70, soms +90 als het uitkomt

Comment

https://www.veiligverkeer.be/inhoud/...20120%20km%2Fu.

70 dus. En de Walen mogen weer iets meer.

Comment

70, idd.
          Maar langs hier hebben ze op verschillende van die baantjes ‘50’-borden gezet.
          Tot voor enkele jaren was dat er nog 90 :facepalm:

Goed, sommige van die weggetjes worden gebruikt door de schoolgaande jeugd en andere fietsers, en de tegenliggers vinden het ook niet altijd even leuk als je hen nadert aan die snelheden.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ja dat dacht ik al, was aan het toeren met mijn Monsterke maar die dubbele Termignoni's laten een dus perfect wettelijke 70 klinken alsof het 140 is en dan bekijken ze u als een criminele zot
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

fout dus

de 70 km/h is een maximum snelheid

artikel 10 in de verkeerswetgeving:

10.1.

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

dit wil dus zeggen dat je de snelheid moet aanpassen naargelang de omstandigheden. Doe je dat niet dan verval je snel naar artikel 7, en dat komt kort gezegd neer op dat je als weggebruiker geen andere weggebruikers mag hinderen of in gevaar brengen.

Dat die flik begint te roepen van 50 km/h is ook niet juist. Je moet de snelheid aanpassen naargelang de omstandigheden en daar staat in de wet niet in beschreven hoeveel dat nu juist wel is.
              www.peugeotforum.be

Comment

Met termen als 'aangepaste snelheid' wordt het al snel een subjectief verhaal. Is de interpretatie van de arm der wet wat gepast is en wat niet. Maar er was geen meting dus viel er ook niet te discussiëren. Verder dan mij een foute limiet proberen wijs te maken kwam hij niet.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Maar er was geen meting dus viel er ook niet te discussiëren.
                  Om u attent te maken op onaangepast rijgedrag hoeft de politie geen metingen te doen.
                  We moeten u geloven dat die agent over een 50 km/u limiet sprak...Persoonlijk geloof ik er niet veel van. De brave man kan zijn deel van het verhaal hier niet kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Om u attent te maken op onaangepast rijgedrag hoeft de politie geen metingen te doen.
                    We moeten u geloven dat die agent over een 50 km/u limiet sprak...Persoonlijk geloof ik er niet veel van. De brave man kan zijn deel van het verhaal hier niet kwijt.
                    Het interesseert me eerlijk gezegd geen hol of de forumtrol mij nu gelooft of niet. Wat voor belang heb ik daar nu bij om een verhaaltje te verzinnen...
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Met termen als 'aangepaste snelheid' wordt het al snel een subjectief verhaal. Is de interpretatie van de arm der wet wat gepast is en wat niet. Maar er was geen meting dus viel er ook niet te discussiëren. Verder dan mij een foute limiet proberen wijs te maken kwam hij niet.
                      Toch wel, zoals DDD in zijn bericht schrijft moet de "arm der wet" geen metingen doen om jou een boete uit te schrijven zoals "geen aangepast rijgedrag".
                      Je mag je dus gelukkig prijzen als er niets van komt deze keer.
                      En natuurlijk is het erg leuk om harder dan 70km/u op boerenwegen te rijden als het verkeer of situatie zich daar toe ligt maar dan nog moet je steeds in het achterhoofd houden dat je feitelijk verkeerd bezig bent en er altijd iets onvoorziens kan gebeuren.
                      Heb ik ook al veel gedaan hoor, maar je moet best die locale situatie daar echt goed kennen. In Vlaanderen nog sporadisch te vinden maar in Nederland, Wallonië en het Duitstalig gebied nog best leuk om te tsjezen.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Toch wel, zoals DDD in zijn bericht schrijft moet de "arm der wet" geen metingen doen om jou een boete uit te schrijven zoals "geen aangepast rijgedrag".
                        Je mag je dus gelukkig prijzen als er niets van komt deze keer.
                        En natuurlijk is het erg leuk om harder dan 70km/u op boerenwegen te rijden als het verkeer of situatie zich daar toe ligt maar dan nog moet je steeds in het achterhoofd houden dat je feitelijk verkeerd bezig bent en er altijd iets onvoorziens kan gebeuren.
                        Heb ik ook al veel gedaan hoor, maar je moet best die locale situatie daar echt goed kennen. In Vlaanderen nog sporadisch te vinden maar in Nederland, Wallonië en het Duitstalig gebied nog best leuk om te tsjezen.
                        idd, een flik op straat, is zoals jouw madam thuis: best ze altijd onderdanig gelijk geven.....

(en in uw eigen peinzen dat hij den boom in kan....)
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Gisteren discussie gehad met een flik. Als er geen snelheid staat aangegeven ~ max. snelheidslimiet)
                          U schrijft hier: discussie gehad met een flik ...
                          En wat zei die dan ?
                          Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                          2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                          1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                          073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

Dat lijkt me toch wel duidelijk?
                            Volgens de agent mocht je daar maar 50 km/h rijden.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Tegenwoordig rij ik erg vaak via achterwegeltjes naar mijn werk, omdat ik dat ten eerste fijner vind, en omdat het langs de combi snelweg-hoofdweg, bijna niet sneller meer is.

In't weekend reed ik hetzelfde traject eens met mijn vrouw erlangs, maar dan altijd aan de voorgeschreven snelheid.
                              Stond er toch van versteld hoeveel langer ik er over deed.

toch wel 10min over 48km.

Comment

dan rijdt gij op de weekdagen dan wel een heel pak sneller
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  dan rijdt gij op de weekdagen dan wel een heel pak sneller
                                  Moi??

Comment

Dat is afhankelijk van hoe snel hij in' t weekend reed.
                                    Als hij tegen 50 reed, dan moet hij om 10 minuten sneller te zijn 61 rijden tijdens de week. Dat is niet zo'n groot verschil. Op veel plaatsen waar je maar 50 mag is 60 best te doen. Ik spreek nu niet over aan een school om 16u natuurlijk. Maar als hij 70 reed, moet hij al 92 rijden om 10 minuten sneller te zijn. Hoewel dat op sommige steenwegen ook nog wel te doen is, toch al iets heel anders :-)

Comment

da's de gemiddelde snelheid waar gij van spreekt. Moet ge al met serieuze pieken zitten om tot dat verschil te komen. Want bij scherpe bochten en kruispunten gaat het verschil niet zo groot zijn als bij een normale rijstijl.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Ik spreek hier vooral over heel kalme lange wegen door het bos in de grensstreek in de Kempen.
                                        Door de week rij ik daar makkelijk stukken plus 100.
                                        Enige waar je voor moet opletten is een hert zo nu en dan...

Comment

Working...
                                        X