Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ritsen, en toch heb je geen voorrang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ritsen, en toch heb je geen voorrang

Gisteren op de Bisschoppenhoflaan een Volvo achter mij en die liet ritsen niet toe door kort achter mij te blijven in de flessenhals.
    Ik denk dat die wou ritsen komende van links in fout is als hij tegen de Volvo rijdt?
    Volvo-rijder speelde een spelletje denk ik.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Ritsen is een plicht. Ook één van de reden dat er dashcam in de wagen hangen.

verplicht ritsen, voorrang ritsen, Gedragscode Ritsen, Juridisch, Ritsen praktisch, Ritsen in België, Boetes Ritsen, Niet ritsen is een verkeersinbreuk,
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik dacht dat die regel alleen van toepassing was op de autosnelweg. Klopt dat ?

Comment

Overal waar verkeersbord wegval rijstrook staat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Thx Bobo, weer iets bijgeleerd vandaag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Klopt niet.

Sinds 2014 ben je verplicht om onder bepaalde omstandigheden te ritsen. Maar wanneer moet het wel en wanneer niet? Juist ritsen doe je zo! Wanneer moet je ritsen?

Ritsen is verplicht wanneer er bij sterk vertraagd verkeer sprake is van een wegversmalling. Dit kan zijn door bijvoorbeeld wegenwerken, een ongeval of een rijstrook die ophoudt te bestaan. In zo’n geval is ritsen geen kwestie van hoffelijkheid, maar simpelweg de wet. Je bent dus verplicht het te doen. Wanneer moet je niet ritsen?

Ritsen is niet verplicht bij vlot doorgaand verkeer en het oprijden van de snelweg. Opritten, zowel langs links als rechts, worden beschouwd als een kruispunt, en daarop geldt ritsen niet. Je moet voorrang verlenen aan automobilisten die al op de snelweg rijden. Let op, soms bestaat een oprit uit twee rijstroken die overgaan in één rijstrook vooraleer je invoegt op de snelweg. Waar die twee rijstroken smelten, moet je wel ritsen bij sterk vertraagd verkeer, maar bij het invoegen op de snelweg niet meer. Ook bij verkeerswisselaars waar snelwegen elkaar kruisen, is ritsen niet van toepassing. Uiteraard is het in vele situaties wel hoffelijk.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

en de enigste juiste uitleg komt van utah
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                en de enigste juiste uitleg komt van utah
                En jij kan het, of zou het moeten, weten.

Comment

op oprit autosnelweg is ritsen trouwens nooit van toepassing

omdat op het einde van de de oprit de borden staan dat je voorrang moet geven. Ritsen is een verkeersregel en is ondergeschikt aan verkeersborden die hoger in de hiërarchie staan. Verkeerslichten staan daar nog boven en de agent helemaal van boven.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Maar enkel bij file verkeer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

Maar enkel bij file verkeer
                      Sterk vertraagd verkeer ook. Moet niet stilstaan.

Comment

er moet sprake zijn van geen doorstroming... dus heel sterk vertraagd. Trouwens als het stil staat kan je ook niet ritsen...

Comment

Working...
                        X