Sinds geruime tijd valt mij de wildgroei van zones 30 op waar voorheen 50 of 70 gold.
Andere tijdelijke beperkingen zijn stilzwijgend permanent (zoals R0 100)
De verandering komt er zonder enige aankondiging; op zekere dag staan er (soms gammele) 30 platen.
Gevolgd door binnen de week flitsacties.
Dit lijkt een cynische waarschijnlijkheidsberekening dat velen tegen de 30 lamp zullen lopen.
Toch voor kort kon je de snelheidsbeperking zien als een vrijwillige belasting.
Nu komt 50 in zone 30 sterk in de buurt van een zware boete met meer dan alleen maar geldboetes.
Als wagenliefhebber met verschillende trage tot snelle wagens stel ik de vraag: "Waarom zou je een snelle wagen bezitten en gebruiken?"
Snel is zelfs niet nodig, een alledaagse gezinswagen is al capabel genoeg.
Je kan nergens er nog maar een fractie van gebruiken zonder overgeleverd te worden aan de willekeur van een politierechter.
Andere tijdelijke beperkingen zijn stilzwijgend permanent (zoals R0 100)
De verandering komt er zonder enige aankondiging; op zekere dag staan er (soms gammele) 30 platen.
Gevolgd door binnen de week flitsacties.
Dit lijkt een cynische waarschijnlijkheidsberekening dat velen tegen de 30 lamp zullen lopen.
Toch voor kort kon je de snelheidsbeperking zien als een vrijwillige belasting.
Nu komt 50 in zone 30 sterk in de buurt van een zware boete met meer dan alleen maar geldboetes.
Als wagenliefhebber met verschillende trage tot snelle wagens stel ik de vraag: "Waarom zou je een snelle wagen bezitten en gebruiken?"
Snel is zelfs niet nodig, een alledaagse gezinswagen is al capabel genoeg.
Je kan nergens er nog maar een fractie van gebruiken zonder overgeleverd te worden aan de willekeur van een politierechter.
Comment