Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie durft nog een snelle wagen te gebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wie durft nog een snelle wagen te gebruiken?

Sinds geruime tijd valt mij de wildgroei van zones 30 op waar voorheen 50 of 70 gold.
    Andere tijdelijke beperkingen zijn stilzwijgend permanent (zoals R0 100)

De verandering komt er zonder enige aankondiging; op zekere dag staan er (soms gammele) 30 platen.
    Gevolgd door binnen de week flitsacties.

Dit lijkt een cynische waarschijnlijkheidsberekening dat velen tegen de 30 lamp zullen lopen.
    Toch voor kort kon je de snelheidsbeperking zien als een vrijwillige belasting.
    Nu komt 50 in zone 30 sterk in de buurt van een zware boete met meer dan alleen maar geldboetes.

Als wagenliefhebber met verschillende trage tot snelle wagens stel ik de vraag: "Waarom zou je een snelle wagen bezitten en gebruiken?"
    Snel is zelfs niet nodig, een alledaagse gezinswagen is al capabel genoeg.
    Je kan nergens er nog maar een fractie van gebruiken zonder overgeleverd te worden aan de willekeur van een politierechter.

Koop u een auto die een gevoel van snelheid geeft, zonder echt snel te zijn :-)

Comment

Het is inderdaad op verschillende plaatsen echt erg aan het worden. In Hasselt is alles binnen de grote ring nu ook zone 30 op de grote invalswegen na, daar blijft het 50 zoals het was.
      Je tegenwoordig beter uitstappen en je wagen duwen en hopen dat het niet bergaf is, want dan heb je nog de kans dat je te snel gaat.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Is niks nieuws, is al jaren aan de gang, alles voor het milieu en de auto weg te pesten, dankzij de groenen en de andere politici die geiler willen zijn dan de paus....

gewoon trager rijden en ipv een krachtige motor, een lichtere kiezen en meer comfort opties(zoals adaptive cc en pilot assist gewoon op het knoppeke drukken(en knoppeke in 't hoofd omdraaien) en de auto rijdt vanzelf de toegelaten snelheid...

vroeger mocht je op 2x2 vakken gewestwegen ook 120, daarna 90 en sinds kort 70 of zelfs uitschieters met 50....ik wacht met spanning de eerste 2x2 baanvak met 30 af... benieuwd waar die primeur zal zijn...

en de R0: weinig plekken waar je overdag de 100 haalt...., ik gok dat we binnen enkele jaren bordjes met 70 zullen zien verschijnen
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Koop u een auto die een gevoel van snelheid geeft, zonder echt snel te zijn :-)
          daar heb ik ook al gedacht. dat past in het straatje " belgie een gevoel van vrijheid, zonder echt vrij te zijn"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            Is niks nieuws, is al jaren aan de gang, alles voor het milieu en de auto weg te pesten, dankzij de groenen en de andere politici die geiler willen zijn dan de paus....

gewoon trager rijden en ipv een krachtige motor, een lichtere kiezen en meer comfort opties(zoals adaptive cc en pilot assist gewoon op het knoppeke drukken(en knoppeke in 't hoofd omdraaien) en de auto rijdt vanzelf de toegelaten snelheid...

vroeger mocht je op 2x2 vakken gewestwegen ook 120, daarna 90 en sinds kort 70 of zelfs uitschieters met 50....ik wacht met spanning de eerste 2x2 baanvak met 30 af... benieuwd waar die primeur zal zijn...

en de R0: weinig plekken waar je overdag de 100 haalt...., ik gok dat we binnen enkele jaren bordjes met 70 zullen zien verschijnen
            daar zal het jammer op uitdraaien.

Comment

Je hebt wel een punt, de vlaamse ardennen heel veel zone50 dat ik denk van why on earth geen kat in de buurt hier kan je mooi 70....gelukkig hier en daar nog baantjes waar je eens kan doorduwen.
              Polo 6n 1.4

Comment

Als autoliefhebber gebruik je auto ook eens voor de fun, die van mij worden niet alleen gebruikt om van A naar B te rijden, ik ga op tijdstippen waar amper of geen verkeer is gewoon toerkes doen, zelfs op uren waar de meeste al in bed of nog in bed liggen. Er zijn nog wegen genoeg waar je dan laag kunt gaan vliegen.
                Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  Inderdaad, de paus ziet er bloedgeil uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                    Als autoliefhebber gebruik je auto ook eens voor de fun, die van mij worden niet alleen gebruikt om van A naar B te rijden, ik ga op tijdstippen waar amper of geen verkeer is gewoon toerkes doen, zelfs op uren waar de meeste al in bed of nog in bed liggen. Er zijn nog wegen genoeg waar je dan laag kunt gaan vliegen.
                    Dit dus!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                      Inderdaad, gelukkig maar dat we dit nog kunnen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Tuurlijk kan je een snelle wagen nog gebruiken. Als je bijvoorbeeld 's nachts gaat rijden op verlaten wegen. Maar zulke ritjes zijn niet voor iedereen weggelegd.
                        Het verschil met vroeger is dat je vroeger de verplaatsingen die je moest doen kon koppelen aan het aangename. Het aangename van nog ongestoord te kunnen knallen. En dat kan nu absoluut niet meer.

En al die beperkingen, we hebben ze voor een groot deel aan onszelf te danken. Als je met teveel mensen te snel rijdt op de verkeerde momenten, dan ontstaan er ergernissen. Ergernissen leiden tot klachten, klachten leiden tot maatregelen. En dan zwijg ik nog over het verkeerd gebruik van de auto, de auto voor eender welke verplaatsing gebruiken bedoel ik dan, hoe belachelijk kort die ook is. Ook die onnodige bijkomende drukte zorgt voor ergernissen... en leiden uiteindelijk ook tot maatregelen.

Comment

Ik gebruik mijn auto nog. Ik woon in een gebied waar er nog weinig controle is en waar er nog goed kan doorgereden worden. Plus als ik de grens oversteek zit ik in de polders van Nederland waar er geen kat te zien is op de baan. Behalve zondag morgend als de wielermannen met een stuk of 20 in rijen van 4 naast elkaar de baan bezetten.

Ik heb nu nog 1x een auto met een "grote" motor besteld aangezien de auto's vanaf 2024 toch met geluidsignalen uitgerust moeten worden tegen het te snel rijden en het vanaf 2026 allemaal full elektrisch moet worden. Dus dan is het het helemaal gedaan met de fun.
                          Last edited by kefkie; 05/07/2021, 14:51.
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Ik gebruik mijn auto nog. Ik woon in een gebied waar er nog weinig controle is en waar er nog goed kan doorgereden worden. Plus als ik de grens oversteek zit ik in de polders van Nederland waar er geen kat te zien is op de baan. Behalve zondag morgend als de wielermannen met een stuk of 20 in rijen van 4 naast elkaar de baan bezetten.

Ik heb nu nog 1x een auto met een "grote" motor besteld aangezien de auto's vanaf 2024 toch met geluidsignalen uitgerust moeten worden tegen het te snel rijden en het vanaf 2026 allemaal full elektrisch moet worden. Dus dan is het het helemaal gedaan met de fun.
                            Klopt, een grensstreek is altijd wat rustiger en sowieso in het weekend daar aan de haven van Antwerpen. Alhoewel, de weekends in 't noorden zijn ook niet meer zo rustig als vroeger. Wielertoeristen, moto's,... . Tja, we willen allemaal ons ding doen, hé. Daar kan je niks van zeggen. Met de moto gaan spelen in de haven van Antwerpen op een 'rustige' zondag is ook niet meer als vroeger. De flikken staan er geregeld verdoken opgesteld.

Comment

Elke wagen is te snel geworden door de belachelijke snelheidsbeperkingen, zelf mijn 2de auto’tje met 75 pk. Ik rij wat ik wil rijden, ik zie wel als er boetes volgen, aan kinderachtig gedoe doe ik niet aan mee, ik pas mijn snelheid aan aan de situatie en het uur van de dag, gezond verstand noemen ze da.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                En al die beperkingen, we hebben ze voor een groot deel aan onszelf te danken. Als je met teveel mensen te snel rijdt op de verkeerde momenten, dan ontstaan er ergernissen. Ergernissen leiden tot klachten, klachten leiden tot maatregelen. En dan zwijg ik nog over het verkeerd gebruik van de auto, de auto voor eender welke verplaatsing gebruiken bedoel ik dan, hoe belachelijk kort die ook is. Ook die onnodige bijkomende drukte zorgt voor ergernissen... en leiden uiteindelijk ook tot maatregelen.
                                Helemaal akkoord.

Het gaat ook niet over snelheid. Iedereen kan op de een brede lange weg snel rijden. Daar vind ik helemaal niets aan.
                                Zelfs met m'n Peugeot 206 met 60 pk kon ik me amuseren. Bochtjes pakken. Dan gaat het niet over snelheid maar de juiste lijn kiezen, de juiste versnelling kiezen,...
                                M'n moto jaren liggen intussen achter me, maar daar heb ik bewust twee keer een naked bike gekocht. Vanaf 140 vloog ik er bijna af
                                Met een 125 of 250 cc kan je evenveel lol hebben als met een 1000 sportmotor. Bochtjes aaneenrijgen, versnelling naar beneden en met veel lawaai optrekken. Zelfs op een rit waar ik de 100 nooit haalde, kon ik me te pletter amuseren.

Er is idd een reden dat het allemaal zo veel strenger geworden is. In het begin was er zelfs veel weerstand tegen gordeldracht. Een airbag zou gevaarlijk zijn. Een motorhelm beperkte je zicht. Enzovoort. Terwijl die allemaal al belachelijk veel levens gered hebben.

Ik heb soms ook wel mijn vragen bij sommige snelheidslimieten. Zo willen ze van onze dorpskern ook zone 30 maken. Geen mens die dat zal doen. Ik ook niet Behou die zone 50 en controleer die, want dat gebeurt hier als het héél goed gaat één keer per jaar. En dan krijg je vrachtwagens die aan 60+ door het centrum denderen. Ik zou eens willen zien waar die dan stilstaat bij een noodstop.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Hier is gans het dorp, buiten de hoofdbaan, sinds een half jaartje zone 30 geworden. En allemaal maar klagen en zagen. Maar ze hebben het haast allemaal aan zichzelf te danken met hun onaangepast rijgedrag. Nu, ik heb nog niemand hier 30 zien rijden, ik rijd met mijn fiets geregeld 30 per uur, iedereen steekt mij vlotjes voorbij.

Comment

ikke toch wel, ga men 1.3 golf vervangen door 2.6 audi. hier in west vlaanderen kan je nog doorrijden op sommige stukken

Comment

Working...
                                    X