Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meer vlaamse doden in het verkeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Meer vlaamse doden in het verkeer

    We moeten met z'n allen steeds trager rijden, maar voor minder verkeersslachtoffers lijkt dat niet te zorgen.


    Opnieuw meer doden in het Vlaamse verkeer.

    Als je natuurlijk de auto steeds duurder maakt en mensen dwingt zich te verplaatsen op e-bikes en andere dwaze vervoermidellen icm een tolbeleid dat vrachtwagens in de dorpscentra dwingt krijg je dit hé. Gelukkig heeft Ben Weyts een 5 serie en Lydia Peeters een XC 60. Die twee moordenaars zitten alvast veilig.
    Deze cijfers tonen ook het dwaze van de coronamaatregelen en de vaccins aan. Er gaan veel meer levensjaren verloren door een slecht beleid van de overheid dan dat ze redden door hun dictatoriaal dr Mengele beleid.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

  • #2
    Door het gebruik van een e-bike te blijven stimuleren sta jij, als die hard autogebruiker, binnenkort niet overal stil met uw autoke. Dus, zeg maar braaf dank u tegen de gebruikers van dat 'dwaas' vervoersmiddel.

    Trouwens...
    Bij de bromfietsers worden nu ook de speed pedelecs gerekend, maar de stijging in het aantal ongevallen komt niet zozeer door het succes van die speed pedelecs, zegt het Vias, want slechts 8 procent van de slachtoffers in deze categorie ongevallen reed met een speed pedelec.
    Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08...eidsbarometer/

    Comment


    • #3
      Dat gaat hier weer een bashtopic op alles en nog wat worden
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Dat gaat hier weer een bashtopic op alles en nog wat worden
        Ja, de eerste reactie getuigt reeds van genuanceerde repliek, fijnzinnig geformuleerd tot en met het niets met verkeersveiligheid te maken corona- en vaccinatiebeleid. Den Donald zou het niet beter kunnen.

        Comment


        • #5
          Tja, vroeger waren de meeste brommers opgevoerd. Wsl nu nog steeds. Als er dan meer aan het verkeer deelnemen is het logisch dat daar meer doden bij vallen. En elektrische fietsen zijn volgens mij veel te snel voor sommige mensen. Als ik bejaarden (+75) zie fietsen aan een snelheid die veel te hoog ligt hou ik mijn hart vast. En veelal zonder helm.
          Bovendien is er door corona minder verkeer op de weg geweest waardoor de wegen minder vol leken en de bestuurders sneller rijden. En ls het dan fout loopt zijn de gevolgen niet te overzien. Wel had ik graag geweten waar de meeste dodelijke ongelukken zich voordeden. Op de snelweg, gewestwegen of in de stad ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Door het gebruik van een e-bike te blijven stimuleren sta jij, als die hard autogebruiker, binnenkort niet overal stil met uw autoke. Dus, zeg maar braaf dank u tegen de gebruikers van dat 'dwaas' vervoersmiddel.

            Trouwens...


            Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08...eidsbarometer/
            Dat alle e-rijders met wat dan ook mij maar bedanken want het zijn mijn belastingen op mijn auto's die hun fiscaalvoordeel mogelijk maken

            maar dat is off topic. Mij gaat het erom dat Vlaanderen weeral faalt.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #7
              Fietsen, al dan niet elektrisch wordt voor woon-werkverkeer ook in Wallonië gesponsord, mss werken ze wel minder in Wallonië? Ik heb daar geen idee van


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Overigens ben ik wel mee dat er meer levensjaren verloren gaan door het WEF lockdown beleid ivm Corona


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                  Dat alle e-rijders met wat dan ook mij maar bedanken want het zijn mijn belastingen op mijn auto's die hun fiscaalvoordeel mogelijk maken

                  maar dat is off topic. Mij gaat het erom dat Vlaanderen weeral faalt.
                  Veel e-bike rijders hebben ook nog een auto hoor. Ik betaal elk jaar evenveel verkeersbelasting als iemand die een fiets een vies ding vindt, ook al gebruik ik m'n auto nog amper. En in deze tijden fietsers gaan belasten zou écht wel een heel verkeerd signaal zijn. Zo ga je echt niet meer fietsen de weg op krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Fietsen, al dan niet elektrisch wordt voor woon-werkverkeer ook in Wallonië gesponsord, mss werken ze wel minder in Wallonië? Ik heb daar geen idee van


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Wallonië is ook minder druk, mensen wonen verder uit elkaar, enz.... Daar hoeft dat fietsen zo niet gestimuleerd te worden.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                      Wallonië is ook minder druk, mensen wonen verder uit elkaar, enz.... Daar hoeft dat fietsen zo niet gestimuleerd te worden.
                      Klopt helemaal, anderzijds is de infrastructuur daar ook totaal niet op punt. Het is in Vlaanderen erg, daar is het nog een gradatie erger.

                      Als men eco wil gaan zullen beide gewesten daar toch hard in moeten investeren.

                      Comment


                      • #12
                        Alles staat en valt met infrastructuur inderdaad.

                        Voorbije dagen weer eens het genot gehad, van in Flevoland en Gelderland in NL te kunnen fietsen.
                        Je fietst daar elke stadskern in alsof het niets is, met mooi aangelegde en veilige fietspaden.

                        Verkeersdoden liggen daar ook opmerkelijk laag, zelfs in de dikker bevolkte regio's ook.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          Overigens ben ik wel mee dat er meer levensjaren verloren gaan door het WEF lockdown beleid ivm Corona


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Ik heb familie in Brazilië wonen, en geloof me maar, de doorsnee Braziliaan had graag onze lockdown daar ook gezien.
                          De resultaten die Bolsonaro daar scoort qua coronadoden zijn onklopbaar.
                          Het is dan ook een president met groot Trumpgehalte.
                          Maar het gaat hier over de verkeersdoden, toch?
                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 10/08/2021, 16:34.

                          Comment


                          • #14
                            prorata doe brazilie beter dan belgie...das toch straf he (en ondanks een veel lagere vaccinatiedekking), en de wereld mag warp-speed mss eens beter erkennen ipv commentaar te leveren op bad man orange en kwa verkeersdoden kan bolsonaro idd mss nog wat van weyts leren
                            Last edited by bobo; 10/08/2021, 16:55.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Alles staat en valt met infrastructuur inderdaad.

                              Voorbije dagen weer eens het genot gehad, van in Flevoland en Gelderland in NL te kunnen fietsen.
                              Je fietst daar elke stadskern in alsof het niets is, met mooi aangelegde en veilige fietspaden.

                              Verkeersdoden liggen daar ook opmerkelijk laag, zelfs in de dikker bevolkte regio's ook.
                              Maar daar stijgen het aantal dodelijke fietsongevallen weer sterk.


                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                                Maar daar stijgen het aantal dodelijke fietsongevallen weer sterk.

                                Ik ben niet contra speedelec, maar haal die uit de statistieken en je ziet een totaal ander beeld.

                                Comment


                                • #17
                                  Het is juist dat wat ik eens graag wilde weten. Waar gebeuren de ongevallen, met welk transportmiddel, op welk tijdstip enz...

                                  Comment


                                  • #18
                                    [QUOTE=bobo;n6518195]prorata doe brazilie beter dan belgie...das toch straf he (en ondanks een veel lagere vaccinatiedekking)/QUOTE]

                                    Waar haal je dat?

                                    Pro rata corona cijfers van Brazilië zijn pak hoger dan die van België.
                                    2,97 doden/1000 inwoners in Brazilië, versus 2,2 voor België.

                                    Daarbij wetende dat België in de begin periode zeker duidelijk over geteld heeft tov van andere landen en dat er in Brazilië zéker weten wel wat onder de mat is geschoven. Net zoals in India bv.

                                    Ik ben ook zeer lang een scepticus geweest, maar de feiten zijn overduidelijk, vrees ik.


                                    Maar on topic.
                                    Ik reis toch al heel veel jaren met de auto doorheen gans Europa, en België steekt er qua slechte kruispunten infrastructuur jammer genoeg toch bovenuit.
                                    Last edited by Bud Wijzer; 10/08/2021, 17:26.

                                    Comment


                                    • #19
                                      We hebben zo een gigantisch tekort dit jaar dat ik vrees dat een hoop werken/aanpassingen op de lange baan geschoven gaan worden. Zoals het onderhoud van bruggen/viaducten. Hoe probleematisch is dat ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        We hebben zo een gigantisch tekort dit jaar dat ik vrees dat een hoop werken/aanpassingen op de lange baan geschoven gaan worden. Zoals het onderhoud van bruggen/viaducten. Hoe probleematisch is dat ?
                                        Klopt als je sommige van die "kunstwerken" ziet, moet ik vaak denken dat een scenario zoals in Genua "an accident waiting to happen" is.
                                        Last edited by Bud Wijzer; 10/08/2021, 17:26.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X