Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle nieuwe auto's vanaf 2029 electrisch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    dus alle huizen van voor 1984 hebben het aan hunne rekker?
    ja klopt, maar dat zijn ingrepen die echt wel je comfortgevoel gaan verhogen en toch significant gaan opbrengen (ttz op dit moment toch een €600/700 per jaar met de hoge prijzen)

weet jij je epc van je 2003 woning?
    Last edited by bobo; 05/11/2021, 15:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Ik heb voor mijn spouw laten vol te blazen maar een paar duizend euro betaald dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
      bij tommie steken de muren al vol, of tenminste toch in 1997, nu wellicht opgewreten door de muizen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

weet jij je epc van je 2003 woning?

nope

Comment

Ik heb voor mijn spouw laten vol te blazen maar een paar duizend euro betaald dacht ik.

Daar heb ik al aan gedacht, maar er zit al 6cm rotswol in....
          Als ik dat wil verbeteren is het ofwel een extra isolatie aan de buitenkant, en dan afwerken met crepi/pleister, ofwel is het de gevel af breken en isolatie er tegen aan de buitenkant.
          Dan spreek je over 100€/m2...

Comment

ik vraag me af in hoeverre die maatregelen verankerd zitten in onze wetgeving..stel dat er in 2024 massaal voor 'de goei' wordt gekozen...of zij dan alles kunnen terugdraaien zoals biden heeft gedaan met die andere zijn beleid

als de natuurlijk 'de goei' er een verkiezingspunt rond gaan spinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Daar heb ik al aan gedacht, maar er zit al 6cm rotswol in....
              Als ik dat wil verbeteren is het ofwel een extra isolatie aan de buitenkant, en dan afwerken met crepi/pleister, ofwel is het de gevel af breken en isolatie er tegen aan de buitenkant.
              Dan spreek je over 100€/m2...
              Dat brengt inderdaad niet op, maar het is ook pas aan de koper om daar iets aan te doen. Iedereen kan gewoon blijven wonen, enkel als je bijvoorbeeld je ketel moet vernieuwen ga je misschien wat moeten aanpassen.

Ik woon in een bungalow van de jaren 50, die ik in 2010 volledig heb verbouwd. Dat is op den comfortabel niveau en zal zo blijven mits nog enkele upgrades als de glasketel aan vervanging toe is en ik een EV moet gaan laden.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dat mag niet van de mileupolies het is hier alles GLV en de deuren blijven open voor de hond/kat

in nieuwe huizen is het overal zelfde temp, dag/nacht en op alle kamers (wel geforceerde ventilatie natuurlijk), als je ergens een raam openzet is in feite heel het nut ervan weg

mijn oud kot met een WP zou ook contenu zlfde temp moeten hebben, zo draait de WP ook het zuinigst, ze heeft niet echt veel vermogen over om snel te verwarmen (ik heb wel grote overgedimensioneerde radiatoren die wel met de lage temperaturen van een wp zouden kunnen werken, omdat ik reeds extra isoleerde)
                Wij houden constant 22° aan in huis. Mijn madam wil dat zo . In de slaapkamer van ons en de kinderen staat die af. Komt genoeg warmte binnen, alle deuren in huis staan open. Verbruik 2000 kubiek aardgas per jaar. Burgerwoning met dubbele garage, 6 slaapkamers, zolder, allemaal verwarmd. Vroeger lieten we de temperatuur snachts zakken, maar dan moest dat smorgens zwaar optrekken. Groot impact op het verbruik, en uiteindelijk minder comfort.
                Last edited by order66; 06/11/2021, 11:11.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Wij houden constant 22° aan in huis. Mijn madam wil dat zo . In de slaapkamer van ons en de kinderen staat die af. Komt genoeg warmte binnen, alle deuren in huis staan open. Verbruik 2000 kubiek aardgas per jaar. Burgerwoning met dubbele garage, 6 slaapkamers, zolder, allemaal verwarmd. Vroeger lekten we de temperatuur snachts zakken, maar dan moest dat smorgens zwaar optrekken. Groot impact op het verbruik, en uiteindelijk minder comfort.
                  Voor mijn isolatie van de muren en het dak zelfde fenomeen hier, s'nachts zakte het teveel waardoor het te hard moest warmen s'morgens. Nu zakt het s'nachts 1 of 2 graden max en verwarmen wij enkel nog op gelijkvloers.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

moet zeggen dat ik nu al een logisch meerverbruik opmerk tss verwarming af bij werken/slapen en afwezigheid, en constante temperatuur 19°
                    veel comfortverlies had ik niet echt, met een zwaar overgimensioneerde (37kw) brander en heel veel radiatoren die bij warmtevraag itt tot zuinigere nieuwe installaties ipv 40 naar 80° gaan, huisje is echt op wipenknip warm
                    Your oil tank
                    0
                    liter
                    1501.10 liter
                    3000
                    liter
                    Your oil tank is currently 50% full
                    Export all data as a .csv file

Consumption by year
                    Year Consumption
                    liter
                    2021 1005.18
                    2020 998.48
                    2019 1079.69
                    2018 625.98
                    Consumption by month
                    Month Consumption
                    liter
                    2021-11 29.25
                    2021-10 115.49
                    2021-09 70.08
                    2021-08 31.13
                    2021-07 33.27
                    2021-06 27.15
                    2021-05 95.45
                    2021-04 126.87
                    2021-03 145.44
                    2021-02 156.21
                    2021-01 174.84
                    2020-12 143.25
                    2020-11 108.24
                    2020-10 77.3
                    2020-09 26.51
                    2020-08 22.32
                    2020-07 23.16
                    2020-06 33.57
                    2020-05 52.37
                    2020-04 65.75
                    2020-03 149.91
                    2020-02 134
                    2020-01 162.1
                    2019-12 166.66
                    2019-11 148.47
                    2019-10 73.85
                    2019-09 28.83
                    2019-08 22.14
                    2019-07 14.16
                    2019-06 24.27
                    2019-05 72.99
                    2019-04 83.67
                    2019-03 123.83
                    2019-02 134.11
                    2019-01 186.71
                    2018-12 147.05
                    2018-11 139.45
                    2018-10 70.4
                    als je de maanden vergelijkt september/oktober tov vorige jaren...nu begin november al verbuikt wat ik normaal op heel jaar erdoor jaag...eerlijk gebied me wel te zeggen dat ik die logger heb gehercalibreerd dit jaar met 10% extra, maar de 2 zwaarste maanden moeten nog komen

tis vooral een nuttige oefening voor mezelf

2018 is niet volledig natuurlijk

Comment

en vorig jaar was het kouder dan nu
                      oktober dit jaar heeft verwarming bijna niet aangestaan bij mij
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        en vorig jaar was het kouder dan nu
                        oktober dit jaar heeft verwarming bijna niet aangestaan bij mij
                        woensdrecht is dichtsbijzijnde meetpunt

2020

Gewogen graaddagen
                        1750,29

2021

Gewogen graaddagen
                        2062,10

dus er mag wel wat meer verstookt worden, maar niet in die mate

Comment

in het VK is momenteel de stroom zo duur (veelal opgewekt door aardgas) dat het spoor terug hun oude diesellocs inzet

Omdat de elektriciteit zo duur is, moeten Britse spoorwegmaatschappijen noodgedwongen elektrische locomotieven van het spoor halen en vervangen door vervuilende diesels. Ook tijdens de klimaattop.

Comment

Ook in de afgezwakte versie blijft het Vlaams Klimaatplan zeer ambitieus en zorgt het nog steeds voor veel onbegrip, want al deze maatregelen gaan de burgers véél kosten. Maar wie gaat dat betalen? En waarom werd niet gekozen voor een meer realistische aanpak?
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

mensen bang maken met doemscenario's
                              daar is een spreekwoord over, iets over hete soep

en als het nog geen wakeup call is voor velen: doe nu maar niets en ge zult zien welke rekening ge binnen x-aantal jaren gaat moeten betalen. Nu hebt ge nog de mogelijkheid om kosten te spreiden, er zijn nog meer dan genoeg subsidies te krijgen om het gedeeltelijk met te kunnen betalen. Ik heb het zelf ook gedaan over een periode van 15 jaar. En ik zit momenteel aan een A niveau qua kwh per vierkante meter... en het moet nog beter voor mij.

en ge kunt veel zelf doen waardoor de kostprijs nog lager wordt

laadpaalinfrastructuur wordt mijns inziens schromelijk overschat. er zijn er genoeg die hun auto kunnen opladen op hun oprit. 't is voor wie het niet kan dat men infrastructuur in eerste instantie moet voorzien. Ook op snelwegen en grote invalswegen moet men voldoende capaciteit voorzien. En vooral de bedrijven kunnen via financiële stimuli aangemoedigd worden om laadpalen op hun parking te voorzien.
                              www.peugeotforum.be

Comment

Het gaat hem over verplichten en mensen die het niet kunnen betalen. Je zal als jonge starter maar een huisje kopen. U in alle bochten wringen om een oudere woonst te kunnen aanschaffen, dan sta je nog voor andere, verplichte investeringen. Ik zou nu niet meer jong willen zijn en zonder hulp van ma of pa een huis willen kopen.

Comment

Eigenlijk moeten we ons hier geen zorgen meer over maken. Als het van open VLD afhangt hebben we straks zelfs geen recht meer om een wagen te bezitten. Hoe lang gaan mensen dit soort onzin van de kleinste partij in België blijven slikken?

Wat een wijf is die Peeters toch….https://palnws.be/2021/11/lydia-peet...ffing-komt-er/
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Het gaat hem over verplichten en mensen die het niet kunnen betalen. Je zal als jonge starter maar een huisje kopen. U in alle bochten wringen om een oudere woonst te kunnen aanschaffen, dan sta je nog voor andere, verplichte investeringen. Ik zou nu niet meer jong willen zijn en zonder hulp van ma of pa een huis willen kopen.
                                    Andersom, je zal als jonge starter maar een huis kopen dat totaal niet energie efficiënt is en je eigen blauw betalen aan energiekosten en niks kunnen opbouwen.

Je krijgt nu 5 jaar na je aankoop om het in orde te brengen, eigenlijk niet anders dan hoe de premies werkten toen wij in 2008 kochten.

Ik vind het nogal veel gedoe om niks ...

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Eigenlijk moeten we ons hier geen zorgen meer over maken. Als het van open VLD afhangt hebben we straks zelfs geen recht meer om een wagen te bezitten. Hoe lang gaan mensen dit soort onzin van de kleinste partij in België blijven slikken?

Wat een wijf is die Peeters toch….https://palnws.be/2021/11/lydia-peet...ffing-komt-er/
                                      Of zoals tscheldt het heerlijk uitdrukt: als de Vlaamsche regering zo verder doet, leven we binnenkort allemaal liever terug in België

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Andersom, je zal als jonge starter maar een huis kopen dat totaal niet energie efficiënt is en je eigen blauw betalen aan energiekosten en niks kunnen opbouwen.

Je krijgt nu 5 jaar na je aankoop om het in orde te brengen, eigenlijk niet anders dan hoe de premies werkten toen wij in 2008 kochten.

Ik vind het nogal veel gedoe om niks ...

Iedereen op zijn eigen tempo toch, een huis kopen en na 5 jaar al zware investeringen moeten gedaan hebben? Amaai dan moet je toch goed verdienen. Het is nu niet dat je platzak geraakt door een woning die niet zo efficiënt is. Als je geld hebt is het allemaal niks…

Comment

keek net nog eens op de vreg site, de goedkoopste gasleverancier zit met een variabel contract aan €1 per m³ gas (goedkoopste vaste prijs is €1.2), mazout staat aan 79 cent per liter (beide hebben zelfde energieinhoud)...als ik vorige keer nog eens vergeleek, zal 3/4 jaar of zo geleden zijn toen de mazout al goed begon te stijgen, was aardgas met 50 cent nog een stuk onder de olie

niemand kan voorspellen wat de aardgasprijs gaat doen, maar op dit moment is het sowieso wél echt lonend om iets te doen

Comment

Working...
                                          X