Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle nieuwe auto's vanaf 2029 electrisch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Iedereen op zijn eigen tempo toch, een huis kopen en na 5 jaar al zware investeringen moeten gedaan hebben? Amaai dan moet je toch goed verdienen. Het is nu niet dat je platzak geraakt door een woning die niet zo efficiënt is. Als je geld hebt is het allemaal niks…
    Zware investeringen? Die norm is toch een lachertje, die haal je al met dubbel glas en 6 centimeter wol tegen je dak? Het is niet dat je energieneutraal moet zijn, de middelmaat van vandaag is de norm ...

En is een huis kopen een basisbehoefte?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

die middelmaat die ze nu nastreven, is wel de grootste winst eigenlijk...zouden ze de lat hoger leggen, gaat de factuur exponentieel omhoog en de bijkomende co² winst veel minder

toen ik in 2015 huidige woonst kocht, was er een simulatieprogramma van de overheid (je zal het mss wel kennen) om de terugverdientijd te berekenen van extra isoleren, die programma's rekenden mij echt superrijk
      woonst had een epc van ik geloof 660kwh per m², met een oppervlakte van 150m² gingen zij er met dat programma vanuit dat ik effectief 99000kwh ging verstoken, of 9900m³ gas/mazout...de terugverdientijd was belachelijk kort van die investeringen, in realiteit was het verbruik 2000 liter

Comment

dit is nog een interessant artikel terzake...oudere huizen hun energievrbuik wordt systematisch overschat, terwijl dat van nieuwe huizen wordt onderschat

https://www.lowtechmagazine.be/2018/...steringen.html

(ik neem aan de de vlaamsche overheid voor hun cop-doelstellingen, ook van datzelfde theoretisch model uitgaat, waarbij ze een winst per oud kot gaan rekenen van een 200/300kwh per m² en dat een nieuwbouw anno 2022 aan een epc van - wat is vandaag vereist? 50 of zo, nog minder? wordt aangenomen)
        Last edited by bobo; 07/11/2021, 17:01.

Comment

Het gaat hem over verplichten en mensen die het niet kunnen betalen. Je zal als jonge starter maar een huisje kopen. U in alle bochten wringen om een oudere woonst te kunnen aanschaffen, dan sta je nog voor andere, verplichte investeringen. Ik zou nu niet meer jong willen zijn en zonder hulp van ma of pa een huis willen kopen.
          Het zal snel duidelijk worden.
          Je gaat naar een huis kijken en daar staat dan label F of zo. Dan ga je direct rekenen ( en ook de schatter zal dat doen) hoe veel het kost om dat huis vpnaar de juiste norm te brengen.
          Met als resultaat dat de prijzen van oude ongeïsoleerde koten zullen zakken.

Comment

ge kunt een huis kopen maar geen dubbel glas steken?

Het D label dat men nastreedt zit op een niveau van 400 kwh per vierkante meter. Da's gewoon mega slecht nog want met de huidige prijzen betaalt ge u dan nog steeds een ongeluk aan uw gasfactuur. Die gaat ge dan ook niet meer kunnen betalen... elke maand.

laat staan dat ge dan nog geld over hebt om de tank van uw auto vol te kappen

5 jaar is een mooie periode en als ge slim zijt doet ge veel zelf
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              5 jaar is een mooie periode en als ge slim zijt doet ge veel zelf
              You assume too much Veel jongeren willen/kunnen dat niet meer.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

You assume too much Veel jongeren willen/kunnen dat niet meer.
                Dan gaan ze toch gewoon huren? Ik zie de nood niet dat iedereen een huis moet kunnen kopen
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  dat haal je er idd nooit uit, ben eens benieuwd zo'n hypergeisoleerd kot in de zomer, wat het vergt aan koeling trouwens
                  Een dikke merde, wij zitten met ons EPC50 huis aan een kost van airconditioning aan te kijken omdat er bij 30 graden en meer niet te leven valt in huis.

In de winter is het wel een droom qua verbruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Een dikke merde, wij zitten met ons EPC50 huis aan een kost van airconditioning aan te kijken omdat er bij 30 graden en meer niet te leven valt in huis.

Daar wordt tegenwoordig ook meer naar gekeken bij het ontwerp. Grote ramen zonder zonnewering zijn een dikke nogo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Daar wordt tegenwoordig ook meer naar gekeken bij het ontwerp. Grote ramen zonder zonnewering zijn een dikke nogo.
                      Mijn huis is van 2013, toen sprak nog niemand over zonwering of wat dan ook.

Niks dat we niet kunnen oplossen maar het schiet zijn doel voorbij als ik airco moet plaatsen omdat mijn huis zo geïsoleerd is.

Comment

Ik heb al zonnewering van in 1996…

Comment

Hier woning van 2001, met de good old rolluiken.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Ik heb al zonnewering van in 1996…
                            Ik bedoel: dat zowel de architect als de bouwfirma daar nooit over begonnen is omdat te installeren. Ze vonden het niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

ken je uw gasverbruik namaz? (en verwarmde opp?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Dan gaan ze toch gewoon huren? Ik zie de nood niet dat iedereen een huis moet kunnen kopen
                                Dat is absoluut waar.

Kan er iemand aangeven wat jullie bedoelen met zonnewering? Is dat een luifel, of zonnewerend glas, of…?
                                Last edited by order66; 08/11/2021, 12:35.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dat is absoluut waar.

Kan er iemand aangeven wat jullie bedoelen met zonnewering? Is dat een luifel, of zonnewerend glas, of…?
                                  Whatever, als het maar aan de buitenkant zit.
                                  Folie op glas werkt ook, maar nooit zo goed als screens bv.

Comment

of een luifel idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      of een luifel idd

Hiermee wordt het overdag wel donker in je living toch? Ik zou dan eerder zo’n oldschool luifel nemen die bovenaan uitrolt over het terras?

Comment

dat valt heel goed mee, das doorzichtig soort van vliegengaas en je draait dat enkel neer wanneer de zon vol op die gevel staat, anders is de ruimte op dat moment toch over-verlicht door rechtsreekse instraling

Comment

Wij hebben ook een over geïsoleerd kot met EPC20 en achteraan (de zonnekant) een schuifraam van 7mx4m. In de zomer kan dat wel eens warm zijn
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X