Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle nieuwe auto's vanaf 2029 electrisch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    hoewel ik enorm graag electrisch rij...haal ik een pak meer comfort uit de renovatie van mijn jaren 70 bungalow

ik weet niet of het genoeg is om een d label te halen, maar die renovatie kostte me 13 voor de ramen, 2.2 om de muren te injecteren, en 2.5 om de zoldervloer te isoleren...das minder als een EV en het comfort verschil is echt gigantisch, mazoutverbruik zakt van 2000 liter naar de helft, ben een zuinige jongen en stook op 19°, en dat met alle dagen te douchen met warm water

probleem is dat het allemaal tesamen komt, en de mensen het niet meer zien zitten voor even, want alles wordt duurder, hebben we zelf gecreeerd (ttz de media) door achter lockdowns te gaan eisen §de zweden, zuid koreanen etc doen niet slechter als landen met hardere maatregelen)

voordeel is wel dat oude kotens in prijs gaan zakken...of dat gaan we zien?

...mijn ev kostte me ook maar 12k trouwens en daar rij ik 90% van de tijd mee, met één grote glimlach
    Dat kan mss wel zijn. Maar de gerenoveerde woningen zullen wel duurder verkocht worden aangezien er aan meer eisen voldaan moet worden en aan de prijzen, daar heeft corona ook geen goed aangedaan.

In 1 van mijn panden zit ik aan een surplus van 20% op sommige materialen, dat gaat mijn koper jammer genoeg meedragen.

On topic: voor de moment heb ik voor de laatste keer nog een zescilinder besteld, de volgende zal wel elektrisch worden a la Taycan cross turismo.

En dan zien dat ik voor 2029 ( of wanneer het ook was voor de tweedehandsauto's) genoeg heb gespaard voor mijn droomauto in de grage te zetten om bij te houden
    Last edited by kefkie; 08/11/2021, 13:25.
    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Wij hebben ook een over geïsoleerd kot met EPC20 en achteraan (de zonnekant) een schuifraam van 7mx4m. In de zomer kan dat wel eens warm zijn
      kefkie, wat stook jij voor welke opp? curieuzeneuze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Hier woning van 2001, met de good old rolluiken.
        Hier van 1998, achteraan allemaal ramen naar het zuiden georiënteerd. Rolluiken was één van de beste investeringen, zowel in de zomer als in de winter. Vooraan zonnewerende ramen, maar dat is vooral om de inkijk wat te belemmeren.

Ons (hoek)appartement is van 1999, EPC 115. Gelegen op de 1ste verdieping met boven ons nog een dakappartement. Qua stook toch echt wel interessant. De (nageplaatste) rollen zijn ook hier superzalig.

Comment

dat valt heel goed mee, das doorzichtig soort van vliegengaas en je draait dat enkel neer wanneer de zon vol op die gevel staat, anders is de ruimte op dat moment toch over-verlicht door rechtsreekse instraling
          Super. Wij hebben aan de binnenkant verticale lamellen, blokt wel wat maar in combinatie met een luifel moet dat beter zijn zeker met onze zuidgerichte tuin. Luifel is voor overdekking terras dan nog mooi meegenomen. In de winter moet de verwarming in de living zelden aan als het zonnetje binnen zit.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

kefkie, wat stook jij voor welke opp? curieuzeneuze
            Ik zou het eens moeten opzoeken in onze facturen. 2021 is ook pas het eerste volledige jaar dat wij hier wonen. Ik weet wel dat wij veel stroom van de zonnepanelen teruggeven aan het net.

270m² bewoonbare oppervlakte hebben we voor de moment.
            BMW X5 45e

Comment

thx als je wil, warmtepomp of nog een gasbrander?

theoretisch zou dat een 540m³ gas dan zijn, of met WP een 2000kwh elec extra boven je normaal verbruik, zonder warm water welliswaar, lijkt me toch heel sterk
              Last edited by bobo; 08/11/2021, 16:46.

Comment

Er zijn nu projecten voor bidirectionaal laden bezig, en dat ziet er goed uit.
                Met een EV die daarvoor uitgerust is, en een intelligente lader zou je ca 20€ per week kunnen verdienen door je batterij mee aan het net te hangen.
                Omdat er altijd rustig geladen wordt, en dit er toe leidt dat mensen minder snel laden lijkt het volgens de eerste resultaten zelfs dat de batterij langer mee gaat of zeker niet sneller slijt.

In elk geval, 20€/week is 1000€ per jaar wat een EV weer iets betaalbaarder maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Wij moeten van het gas af en ook van andere fossiele brandstoffen, waar de overheid op gas overschakelt en subsidies voor het bouwen van nieuwe gascentrales geeft. Belgische logica
                  De extreem vervuilende turbojets mogen ook nog ingezet worden en krijgen subsidies! Leve de nieuwe gascentrale van Groen in Wondelgem!
                  Ik rijd in ieder geval mijn zalige 6 cylinder benzine compleet in de grond, daarna zien we wel wiens kop tegen dan zeer doet. Met die onbetrouwbare overheid is dat de beste oplossing.
                  Demir geeft vergunning om gascentrale in Wondelgem uit te breiden

Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) verleent een positief advies over de uitbreiding van een gascentrale in Wondelgem.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

De NvA speelt extreem vuil spel, wat niet wil zeggen dat ik het logisch vind om nu gascentrales te gaan zetten….

Maar het is waarschijnlijk toch te laat om die kerncentrales open te houden. Ik denk dat Engie het beu is dat ze zo met hun voeten spelen.

Comment

voortschrijdend inzicht zeker, ook bij meerdere regeringspartijen toch

tis wel te hopen dat de vlg in de vlaamsche regering niet van groen is want dan krijgen nieuwe nucleaire centrales geen vergunning...en wat met de evt te verwachten tegenstand zou de rand rond doel het zien zitten...al is er weinig of geen tegenstand tegen het openhouden van de oude in apen
                      Last edited by bobo; 10/11/2021, 11:24.

Comment

nog even wat epc/isolatiegezever

beslist om een stacaravan te kopen, in bestelling met levering 3/22 (al alles meezit natuurlijk), optioneel voorzien van 17 cm glaswol in vloer, dak en muren
                        er is zowel warmtepomp in de vorm van airco met 3 binnenunits als cv met condenserende gasketel

voor het plezier het epc eens berekend, kom uit op 210 gasgestookt, 191 volledig op de WP (maar dat kan niet want de mogelijkheid om warm water te maken is er niet), en 180 - dus minder - als ik gemengd de WP gebruik om te verwarmen, maar de cv gebruik als doorstromer voor warmwater...en dat verbaast me enigzins

Comment

voortschrijdend inzicht zeker, ook bij meerdere regeringspartijen toch

tis wel te hopen dat de vlg in de vlaamsche regering niet van groen is want dan krijgen nieuwe nucleaire centrales geen vergunning...en wat met de evt te verwachten tegenstand zou de rand rond doel het zien zitten...al is er weinig of geen tegenstand tegen het openhouden van de oude in apen
                          Dat is net het probleem met kernenergie. Die oude centrales zijn ook niet betrouwbaar. Als iemand scheurtjes ontdekt liggen ze maanden stil.
                          En als het eens mis gaat (ik geef toe, de kans is extreem klein), en je moet een straal van 15km onbewoonbaar verklaren, dan wordt Bart De Wever burgemeester van een leeg radioactief gebied....

Je moet kerncentrales plaatsen waar er niet te veel volk woont, en die plaats hebben we niet echt in België, laat staan Vlaanderen.

Comment

Na de bekendmaking van het Vlaams Klimaatplan dat elektrische auto’s verplicht vanaf 2029, kondigt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aan dat er nog striktere maatregelen aankomen die autorijden nog veel duurder zullen maken. Wordt autorijden binnenkort een privilege van de rijksten onder ons?
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Tja, ons krullebolleke van Dilsen met haar ambitieuze plannen.

Comment

het is goed dat ze uitkomt voor haar 'liberale' ambities en haar elitair doel gedeeld wordt, niet alleen achter de paywall van de overheidspers

Comment

Wat een irritant omhoog gevallen wijf is me dat. Maar langs de andere kant: Vlamingen of Belgen komen er niet tegen op straat om te protesteren. Een hele bevolking laat zich naar de slachtbank leiden. En toppunt van alles: deze partij heeft het minste kiezers van alle regerende partijen. Begrijpe wie begrijpen kan.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Irritant omhooggevallen wijf, Marc Van Ranzigheid en ander fraaie bewoordingen...
                                    Verwachten zij die ze gebruiken een constructieve discussie?

Comment

ik had me er al lang bij neergelegd hoe mijne favo wereldleider werd aangesproken door de oppositie en daar nooit voor werd veroordeeld of terecht gezet, wel integendeel het werd onthaald op applaus, ik suggereer DDD dat jij dat ook doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                        Irritant omhooggevallen wijf, Marc Van Ranzigheid en ander fraaie bewoordingen...
                                        Verwachten zij die ze gebruiken een constructieve discussie?
                                        Zelfs al gebruik je aangename verwoordingen, een constructieve discussie met of tussen politici komt er toch niet. Hun daden spreken veel luider dan woorden trouwens. Geen gesprek over mogelijk, doen gewoon hun zin eens ze aan de macht zijn.
                                        Last edited by order66; 12/11/2021, 13:25.

Comment

• Kunt beter binnen tien jaar thuis blijven en niet meer gaan werken en in een kot in de bos gaan leven: veel armoede op komst, heb compassie voor onze kinderen.

Comment

Working...
                                          X