Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leger vrachtwagen naar camper ombouwen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leger vrachtwagen naar camper ombouwen.

Hallo!

ik ben een vrachtwagen (legervoertuig) tegengekomen en ik vroeg me af of ik dit kan laten ombouwen tot LV en dan camper? Mogelijkheden en beperkingen; ik hoor het allemaal graag!

details vrachtwagen;

NL voertuig
    2004
    euro 4 (Diesel)
    gross gewicht 18000kg

Stevig projectje denk ik.

Dat je een rijbewijs C nodig hebt is vrij evident.

Wat me een beetje bezig houdt is het woordje "laten" in je eerste zin.
    Als je alles laat doen, dan gaat dit fortuinen kosten omdat het individueel voor jou moet gedaan worden.
    Denk ook aan isolatie, anders wordt dit een heel koude of overhitte kast.

Tweede punt is de hoogte. Een legervoertuig is er niet op gebouwd om een lage vloer te bekomen, en dat zal ook zorgen dat je totale hoogte naar de 4m gaat.

De vraag die je moet stellen is: wat is het doel: wil je een uniek speciaal voertuig waarmee je kan rijden waar anderen vast zitten, dan kan het misschien, maar het zal zeker geen 'budgetvoertuig' worden. Ik denk dat het een pak duurder zal zijn in vergelijking met een recente tweedehands of zelfs een nieuw voertuig.

Wil je goedkoop een camper, dan kom je volgens mij bedrogen uit tenzij je er een zelfbouwproject van maakt, maar dan mag je je uren zeker niet tellen, en zelfs materiaal proberen goedkoop vast te krijgen.

Gebruikskost kan ook tegen vallen. Je zal "maut' en andere wegentaksen moeten betalen voor vrachtwagens, en je verbruik aan diesel.... zal indrukwekkend zijn.

Comment

Zijn van die dingen die er héél cool uit zien, maar meestal totale overkill.
      Idd ook mega gebruikskosten. Die dingen zuipen als de pest ook bv.

Als je niet van plan bent de Sahara te gaan doorkruisen ben je stukken beter af met een gewone mobilhome.

Comment

zelfbouw mag in veel gevallen niet. ge moogt een camionette al niet zelf ombouwen tot camper...
        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
        X