Op een donderdag een paar weken geleden moest ik tijdens mijn werkuren nog iets zwaars verhuisen. We waren het weekend ervoor net verhuisd. Ik was alleen, dus dacht ik, ik ga voor 10min op het voetpad staan (bijna 2 meter breed). Hier staan tevens ook steeds de vrachtwagens hun lading te lossen om de winkels te bevoorraden en sta je niemand in de weg. Vier pinkers aangezet, het ding uit auto gehaald naar boven gesleurd en weggezet. Ik denk max. 5 a 10min. En terug onder niets aan de hand, terug naar het werk gereden en alles in orde.
Na een week krijg ik dus een brief in de bus, een proces verbaal dus. Zware overtreding van de 2de graad gevaarlijk parkeren, blokkeren van het voetpad
. €100 minnelijke schikking. Zwaar overdreven niet?
Ik dus naar het politie kantoor, gaan vragen waarom? Bleek dat de persoon in kwestie niet aanwezig was (hoofdcommissaris ) . IK zeg "ik was iets aan het verhuizen". Dan hadden mijn deuren en koffer moeten openstaan. Ik zeg mijn 4 pinkers stonden toch op. Maar dat telt dus niet volgens hem. Ofwel deuren en koffer open laten ofwel uwe verhuis neerzetten en ergens gaan parkeren
. Verder wou 'm geen commentaar meer geven. Als ik het er niet mee eens was moest ik maar naar de rechtbank gaan. Ik vind het allesinds schandalig! Niet voor die €100 het is gewoon het princiepe. Ofwel €100 betalen ofwel verplicht een dag vrij nemen om u te gaan verdedigen! Wat zouden jullie doen betalen of laten voorkomen?
Hier wat fotootjes:

Is dit nu echt een zware overtreding? Naderhand bleek dat de hoofdcommissaris id dezelfde blok woont. Is dit gewoon uit frustratie en heb ik weer pech? Of is dit echt wel een zware overtreding dat ik gewoon moet betalen en zwijgen? Graag jullie mening?
Mod edit. Ik heb even je foto's aangepast want de layout was helemaal om zeep.
Greetz McClane
Na een week krijg ik dus een brief in de bus, een proces verbaal dus. Zware overtreding van de 2de graad gevaarlijk parkeren, blokkeren van het voetpad

Ik dus naar het politie kantoor, gaan vragen waarom? Bleek dat de persoon in kwestie niet aanwezig was (hoofdcommissaris ) . IK zeg "ik was iets aan het verhuizen". Dan hadden mijn deuren en koffer moeten openstaan. Ik zeg mijn 4 pinkers stonden toch op. Maar dat telt dus niet volgens hem. Ofwel deuren en koffer open laten ofwel uwe verhuis neerzetten en ergens gaan parkeren

Hier wat fotootjes:
Is dit nu echt een zware overtreding? Naderhand bleek dat de hoofdcommissaris id dezelfde blok woont. Is dit gewoon uit frustratie en heb ik weer pech? Of is dit echt wel een zware overtreding dat ik gewoon moet betalen en zwijgen? Graag jullie mening?
Mod edit. Ik heb even je foto's aangepast want de layout was helemaal om zeep.
Greetz McClane
Comment