Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeerboete, wat zouden jullie doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• parkeerboete, wat zouden jullie doen?

Op een donderdag een paar weken geleden moest ik tijdens mijn werkuren nog iets zwaars verhuisen. We waren het weekend ervoor net verhuisd. Ik was alleen, dus dacht ik, ik ga voor 10min op het voetpad staan (bijna 2 meter breed). Hier staan tevens ook steeds de vrachtwagens hun lading te lossen om de winkels te bevoorraden en sta je niemand in de weg. Vier pinkers aangezet, het ding uit auto gehaald naar boven gesleurd en weggezet. Ik denk max. 5 a 10min. En terug onder niets aan de hand, terug naar het werk gereden en alles in orde.

Na een week krijg ik dus een brief in de bus, een proces verbaal dus. Zware overtreding van de 2de graad gevaarlijk parkeren, blokkeren van het voetpad . €100 minnelijke schikking. Zwaar overdreven niet?
    Ik dus naar het politie kantoor, gaan vragen waarom? Bleek dat de persoon in kwestie niet aanwezig was (hoofdcommissaris ) . IK zeg "ik was iets aan het verhuizen". Dan hadden mijn deuren en koffer moeten openstaan. Ik zeg mijn 4 pinkers stonden toch op. Maar dat telt dus niet volgens hem. Ofwel deuren en koffer open laten ofwel uwe verhuis neerzetten en ergens gaan parkeren . Verder wou 'm geen commentaar meer geven. Als ik het er niet mee eens was moest ik maar naar de rechtbank gaan. Ik vind het allesinds schandalig! Niet voor die €100 het is gewoon het princiepe. Ofwel €100 betalen ofwel verplicht een dag vrij nemen om u te gaan verdedigen! Wat zouden jullie doen betalen of laten voorkomen?

Hier wat fotootjes:

Is dit nu echt een zware overtreding? Naderhand bleek dat de hoofdcommissaris id dezelfde blok woont. Is dit gewoon uit frustratie en heb ik weer pech? Of is dit echt wel een zware overtreding dat ik gewoon moet betalen en zwijgen? Graag jullie mening?

Mod edit. Ik heb even je foto's aangepast want de layout was helemaal om zeep.

Greetz McClane
    Last edited by IceBlue; 25/04/2007, 17:49.

mijn tip: alst meevalt van bedrag, gewoon betalen
    als je het moet opnemen tegen die bureaucraatjes ben je vertrokken voor een ganse tijd gedonder
    ze zouden beter dieven pakken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
      Op een donderdag een paar weken geleden moest ik tijdens mijn werkuren nog iets zwaars verhuisen. We waren het weekend ervoor net verhuisd. Ik was alleen, dus dacht ik, ik ga voor 10min op het voetpad staan (bijna 2 meter breed). Hier staan tevens ook steeds de vrachtwagens hun lading te lossen om de winkels te bevoorraden en sta je niemand in de weg. Vier pinkers aangezet, het ding uit auto gehaald naar boven gesleurd en weggezet. Ik denk max. 5 a 10min. En terug onder niets aan de hand, terug naar het werk gereden en alles in orde.

Na een week krijg ik dus een brief in de bus, een proces verbaal dus. Zware overtreding van de 2de graad gevaarlijk parkeren, blokkeren van het voetpad . €100 minnelijke schikking. Zwaar overdreven niet?
      Ik dus naar het politie kantoor, gaan vragen waarom? Bleek dat de persoon in kwestie niet aanwezig was (hoofdcommissaris ) . IK zeg "ik was iets aan het verhuizen". Dan hadden mijn deuren en koffer moeten openstaan. Ik zeg mijn 4 pinkers stonden toch op. Maar dat telt dus niet volgens hem. Ofwel deuren en koffer open laten ofwel uwe verhuis neerzetten en ergens gaan parkeren . Verder wou 'm geen commentaar meer geven. Als ik het er niet mee eens was moest ik maar naar de rechtbank gaan. Ik vind het allesinds schandalig! Niet voor die €100 het is gewoon het princiepe. Ofwel €100 betalen ofwel verplicht een dag vrij nemen om u te gaan verdedigen! Wat zouden jullie doen betalen of laten voorkomen?

Hier wat fotootjes:

Is dit nu echt een zware overtreding? Naderhand bleek dat de hoofdcommissaris id dezelfde blok woont. Is dit gewoon uit frustratie en heb ik weer pech? Of is dit echt wel een zware overtreding dat ik gewoon moet betalen en zwijgen? Graag jullie mening?
      Je zal niet veel te koeken hebben denk ik, ik zou deze maar betalen.

Je stond op het voetpad met je vier richtingaanwijzers ( wat je nog een extra 50 euro kon kosten ).
      Het verkeersbord dat er stond is alleen voor vrachtwagens ( dus niet voor jouw personenauto ).

Het gaat niet over het verhuizen, het gaat over het foutief parkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten

Je stond op het voetpad met je vier richtingaanwijzers ( wat je nog een extra 50 euro kon kosten ).
        Het verkeersbord dat er stond is alleen voor vrachtwagens ( dus niet voor jouw personenauto ).

Dus verhuizen mag niet? Sorry maar vind het nogal belachelijk. Je mag wel verhuizen en met 3 vrachtwagens en een ladderlift de stoep en een gedeelte van de rijweg versperren. Maar even iets zwaars naar boven dragen mag niet. En daarbij een boete van €25 ofzo akkoord. Maar €100 voor zoiets banaals, dan vind ik het toch maar ver gekomen
        .

Comment

Dus verhuizen mag niet? Sorry maar vind het nogal belachelijk. Je mag wel verhuizen en met 3 vrachtwagens en een ladderlift de stoep en een gedeelte van de rijweg versperren. Maar even iets zwaars naar boven dragen mag niet. En daarbij een boete van €25 ofzo akkoord. Maar €100 voor zoiets banaals, dan vind ik het toch maar ver gekomen .
          Je mag verhuizen maar de staat wil ook iets.

Als je wil verhuizen kan je altijd een vergunning vragen aan de stad en achter platen gaan ( = weeral geld kwijt ).

In het vervolg mss iemand bij de auto laten die het voertuig kan verzetten als de politie passeert.

Comment

Dom gemaakt daar! Veel te breed voetpad, konden ze makkelijk parkeerplaatsen van maken.

Ik persoonlijk zou het zo niet laten, maar waarschijnlijk gaat je dat na alle zever meer dan €100 kosten...

Gelieve je 1e post aan te passen en de foto's onder elkaar te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Dom gemaakt daar! Veel te breed voetpad, konden ze makkelijk parkeerplaatsen van maken.

Ik persoonlijk zou het zo niet laten, maar waarschijnlijk gaat je dat na alle zever meer dan €100 kosten...

Gelieve je 1e post aan te passen en de foto's onder elkaar te zetten.
              Klopt wel, ze zouden mss beter paaltjes aan de straatkant zetten, zodat de auto's daar niet kunnen staan

Comment

Klopt wel, ze zouden mss beter paaltjes aan de straatkant zetten, zodat de auto's daar niet kunnen staan
                Overal zagen ze van parkeerproblemen en toeristen kunnen niet parkeren, maar dan leggen ze hun straten op die manier aan...

Comment

Gaat het hier over het foutief parkeren? Ik zou denken over het foutief stilstaan.

Stilstaan op een voetpad mag niet. En het laten stistaan van een voertuig op het trottoir is een overtreding van de tweede graad. Vier richtingaanwijzers mogen zowiezo niet in zo'n geval.

De uitleg die werd gegeven over het laten open staan van koffer en deuren (en die hoor je vaak) klopt volgens mij niet.
                  Ook bij het laden en lossen mag je het voertuig sluiten. Volgens mij moet je het zelfs afsluiten ("De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt (...) niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om (...) enig misbruik door derden te voorkomen").

Dus, betalen is de "beste" oplossing, hoe onrechtvaardig je het ook mag vinden.

Comment

Door in elke stad een garage of parking te kopen kan je grof geld verdienen! Verkoop ze dan binnen 15 jaar als alle steden hun mobiliteitsplan hebben doorgevoerd en de halve binnenstad autoloos hebben gemaakt, veel bredere stoepranden hebben aangelegd en de helft van de autostaanplaatsen hebben afgeschaft.

Ik ken een goeie persoon voor advies. PM me maar met al jullie vragen (en ja, bouwgronden kopen als belegging gaat ook, maar het gaat hier over het parkingprobleem)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                      Gaat het hier over het foutief parkeren? Ik zou denken over het foutief stilstaan.

Stilstaan op een voetpad mag niet. En het laten stistaan van een voertuig op het trottoir is een overtreding van de tweede graad. Vier richtingaanwijzers mogen zowiezo niet in zo'n geval.

De uitleg die werd gegeven over het laten open staan van koffer en deuren (en die hoor je vaak) klopt volgens mij niet.
                      Ook bij het laden en lossen mag je het voertuig sluiten. Volgens mij moet je het zelfs afsluiten ("De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt (...) niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om (...) enig misbruik door derden te voorkomen").

Dus, betalen is de "beste" oplossing, hoe onrechtvaardig je het ook mag vinden.
                      Er staat geen bord verboden stilstaan en parkeren. Mag je hier dan ergens stilstaan? Dus vrachtwagens mogen ook niet laden en lossen daar? Daar kan ik dus dagelijks de politie voor bellen?
                      Ik weet dat ik zal moeten betalen. Ik ga trouwens ook gene vrije dag opofferen om voor te komen.

Comment

Er staat geen bord verboden stilstaan en parkeren. Mag je hier dan ergens stilstaan? Dus vrachtwagens mogen ook niet laden en lossen daar? Daar kan ik dus dagelijks de politie voor bellen?
                        Ik weet dat ik zal moeten betalen. Ik ga trouwens ook gene vrije dag opofferen om voor te komen.
                        Een bord hoeft er niet te staan. Op een trottoir mag je niet stilstaan of parkeren; dat staat zo in de wegcode.

Ik ken de plaatselijke situatie niet en vind het ook moeilijk om te zien waar de foto's genomen zijn (ik zie het verband niet tussen de eerste twee (met oa het bord "laden en lossen) en de daaropvolgende).
                        Maar de situatie lijkt mij op z'n minst verwarrend. Waar de A3 staat op de foto's lijkt mij "duidelijk" het trottoir te zijn, maar even verder (of voordien) is heel de straat (trottoir en rijbaan) uit hetzelfde materiaal gemaakt; daar is dus geen "trottoir". Daar zou je dus wel mogen stilstaan?

Of vrachtwagens mogen laden en lossen kan ik niet beoordelen aan de hand van de foto's. Waar het verkeersbord met de vrachtwagen en "Laden en lossen" is aangebracht mag het uiteraard wel.

Comment

Wat een vreselijke situatie ... de logica is soms ver te zoeken.
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Hmm, wees blij dat de flikken geen takelwagen hebben gebeld... Dat hebben ze al meer dan eens geflikt daar Ronduit belachelijk dat ze daar een boete voor hebben gegegen!

Comment

Waarom?
                              een voetpad is een voetpad
                              als ik mij op een voetpad zet om iets te lossen of in te laden, laat ik dus altijd men koffer openstaan. Had je dit ook gedaan was er geen boete van gekomen. Gewoon een wagen op het voetpad met 4pinkers op dan kan van alles zijn. ik heb zo al wagens zeker 1uur zien staan pinken op en gearceerd vak. Nadien kwam er gewoon een dame met boodschappen afgestapt en reed weg. Zo'n zaken kan de politie niet rieken.

Comment

tgohja, wees eerlijk voor jezelf he. Je hebt geparkeerd op een voetpad en de voetgangers gehinderd. De agent die z'n werk doet kan op zo'n moment ook niet ruiken dat jij aan het verhuizen bent.

Indien je snugger was geweest had je op z'n minst een papiertje met je telefoonnummer en het bericht 'verhuis' of iets dergelijks voor je ruit geplaatst. Als de agent dan wat goed gezind was, had het waarschijnlijk niets geweest.

Misschien ben je al de vijfendertighonderste die komt vertellen dat hij aan 't verhuizen was maar eigenlijk een pintje aant pakken was.

Je was in fout...betalen dus.

Comment

Ok ik heb geparkeerd op het voetpad. Maar daarbij heb ik niemand gehinderd! Mss wél iemand die gefrustreerd door het leven gaat geërgerd. Maar om dan een boete van €100 te geven voor zo'n bannale overtreding vind ik toch wel met de haren getrokken!

@Freude: De eerste foto is waar de straat begint. Om te laten zien welke verkeers borden er staan.

De 2de Is een overzicht van de straat. Niet voor dat bord, maar rechts zie je een bouwwerf . De werfwagen heel op het einde daar een 10 m verder stond ik geparkeerd. De rest is wel duidelijk denk ik. Ik heb snel moeten foto's trekken (kans op nog een boete )

@ McClane bedankt voor de foto's aan te passen.
                                  Last edited by IceBlue; 26/04/2007, 15:13.

Comment

Ok ik heb geparkeerd op het voetpad. Maar daarbij heb ik niemand gehinderd! Mss wél iemand die gefrustreerd door het leven gaat geërgerd. Maar om dan een boete van €100 te geven voor zo'n bannale overtreding vind ik toch wel met de haren getrokken!
                                    Ik begrijp je hoor, 't is idioot, 100 euro voor effe door en weer te gaan. Maar die agent deed gewoonweg z'n werk en draai of keer het zoals je wil, je stond in overtreding. Of dat nu om te verhuizen is, om bij de slager te staan of om één of andere boom te gaan lamzeiken...

Je hebt niemand gehinderd, maar op die manier rij ik morgen naar m'n werk via de pechstrook, ik hinder ook niemand. Begrijp je?

't Is een idiote boete, die mits wat goodwill zou kunnen kwijtgescholden worden, maar die man deed z'n werk en jij stond ontegensprekelijk in overtreding...

EDIT: als je ze dan toch wil laten kwijtschelden ga je mogen bewijzen dat je daar stond om te verhuizen. En ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen, das woord tg woord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      EDIT: als je ze dan toch wil laten kwijtschelden ga je mogen bewijzen dat je daar stond om te verhuizen. En ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen, das woord tg woord.
                                      't Is dat wat het zo frustrerend maakt! Ach betalen dan maar . (Nadat ze mij aangetekend aangeschreven hebben).

Comment

zelfs om te verhuizen mag je daar niet staan

uitladen en kar verzetten, of zoals al eerder vermeld, bordjes vragen

tis lastig maar nix aan te doen

Comment

Working...
                                        X