Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afwisselend inschrijven auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om 2 auto's afwisselend in te schrijven gedurende een jaar?
    Bijvoorbeeld:
    November - april :winter auto (diesel)
    April - November : zomer auto (benzine)

Hoe zit het dan met de jaarlijkse tax, BIV en nummerplaat, gezien de motoren verschillen en dus niet dezelfde taxen hebben?

Moet er dan niet telkens opnieuw BIV betaald worden?

Wat zijt ge van plan?

Comment

interessant topic

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      op voorwaarde dat de schrapping gebeurt de laatste dag van de voorgaande maand, en de herinschrijving de eerste dag van de volgende maand.

ze maken het veel te moeilijk. ze zouden die taks beter afschaffen of zo.
      Hoe tellen ze dan? Vanaf de eerste dag van de maand, of vanaf de eerste dag van X aantal maanden nadat je je wagen hebt ingeschreven? Dus als je je wagen de 20ste inschrijft bijvoorbeeld, kan je hem dan best ook een paar maand later voor de 20ste uitschrijven, en niet de 21ste, of loopt hun maand dan tot de 31ste?

En nog iets: als je je wagen uitschrijft, niet om je platen op een andere wagen te zetten maar omdat je met die wagen in de winter toch niet rijdt... kan je dan ook zo'n 'periodieke' verzekering nemen, of is dat altijd voor een volledig jaar?

mag je rijden zonder inschrijving?
      Als ik nu m'n wagen ga halen na aankoop, zet ik de verzekering van m'n dagelijkse wagen over en neem ik die platen. Tot m'n verbazing doet m'n makelaar daar niet moeilijk over, hij vraagt niet achter het vermogen van die wagen en het vormt ook geen probleem om zo meerdere dagen rond te rijden... ben ik dan eigenlijk in orde?

Ik veronderstel dat als ik dan tegengehouden wordt, ik een boete krijg wegens taxontduiking ofzoiets, of zeggen de flikken daar niets op?

ps: zijn de planckaerts al gedaan?

Comment

de planck-aarsen interesseren me niet echt. ik heb andere zaken aan m'n hoofd.

een auto die de 20ste ingeschreven wordt, is belastingplichtig vanaf de 1ste. bah.

periodieke verzekeringen kosten meer. beter een jaarcontract afsluiten, driemaandelijks betalen en dan laten schorsen.

sommige flikken zeggen daar iets op, andere dan weer niet. en een rechter kan je overtuigen door aan te tonen dat de auto nadien wél was ingeschreven.

Comment

Bijkomende vragen ivm het in- en uitschrijven:

1. Autoloze periode tussen nieuwe en oude auto

Stel je nieuwe auto wordt over een paar maanden geleverd en je hebt je huidige auto reeds verkocht. Welk formulier moet je invullen opdat je huidige auto uitgeschreven wordt zodat je geen verkeersbelasting meer moet betalen tot de inschrijving van je nieuwe auto? Op de site van DIV vind ik niet direct iets terug.

2. Winterslaap

Stel je gebruikt je funcar niet tijdens de winter. Dus waarom zou je er dan verkeersbelasting op betalen. Hoe kun je de auto tijdelijk uitschrijven? En hoe lang mag die uitgeschreven zijn zonder opnieuw BIV te moeten betalen?
          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
            Bijkomende vragen ivm het in- en uitschrijven:

1. Autoloze periode tussen nieuwe en oude auto

Stel je nieuwe auto wordt over een paar maanden geleverd en je hebt je huidige auto reeds verkocht. Welk formulier moet je invullen opdat je huidige auto uitgeschreven wordt zodat je geen verkeersbelasting meer moet betalen tot de inschrijving van je nieuwe auto? Op de site van DIV vind ik niet direct iets terug.

2. Winterslaap

Stel je gebruikt je funcar niet tijdens de winter. Dus waarom zou je er dan verkeersbelasting op betalen. Hoe kun je de auto tijdelijk uitschrijven? En hoe lang mag die uitgeschreven zijn zonder opnieuw BIV te moeten betalen?
            1. plaat terugsturen.

2. plaat terugsturen.

periode is onbeperkt. ik had een tijdje geleden een herinschrijving gedaan, en er was nog geen biv betaald (15 jaar geleden of zo ) en ik mocht alsnog 't minimum overmaken aan die struikrovers van de fiscus.

Comment

Merci! Maar in het 2e geval als je de plaat terugstuurt, wordt die dan niet geschrapt?
              The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Merci! Maar in het 2e geval als je de plaat terugstuurt, wordt die dan niet geschrapt?
                Ja, maar zolang de wagen bij dezelfde eigenaar blijft, ben je niet opnieuw BIV verschuldigd als je hem opnieuw inschrijft. Je gaat dus gewoon elk seizoen een nieuwe plaat hebben...
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Dan moet je nog altijd 2x in een jaar tijd naar de keuring gaan (met beide auto's dus)

Zelfs 3 keer, want er rijdt nog eentje rond

Nie bepaald praktisch, maar wel mogelijk dus.
                  En de nummerplaten, kun je die niet gewoon omzetten?
                  2 keer keuring voor verkoop en die kost meer dan €50.

Volgens mij ga je een verzekeringsmakelaar moeten vinden die dat ziet zitten om beide wagens te verzekeren voor een laag bedrag omdat je telkens maar 6 maand met één rijdt. Telkens de polissen schrappen gaan ze nooit zien zitten denk ik

En bovendien ga je telkens taks moeten betalen voor een heel jaar en het kan een hele tijd duren vooraleer het resterende bedrag van de schrapping van plaat teruggestort wordt.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

De wagen blijft op jouw naam ingeschreven tot wanneer iemand anders hem inschrijft.
                    Het schrappen van de nummerplaat veranderd daar niets aan, het schorst je wel van de belasting omdat je de weg niet meer op kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Volgens mij ga je een verzekeringsmakelaar moeten vinden die dat ziet zitten om beide wagens te verzekeren voor een laag bedrag omdat je telkens maar 6 maand met één rijdt. Telkens de polissen schrappen gaan ze nooit zien zitten denk ik

En bovendien ga je telkens taks moeten betalen voor een heel jaar en het kan een hele tijd duren vooraleer het resterende bedrag van de schrapping van plaat teruggestort wordt.
                      't is toch gewoon een halfjaarlijkse voertuigwijziging? ik zie het probleem niet.

als je de plaat houdt, kan je even goed herinschrijven. je moet niet telkens een nieuwe plaat aanvragen.

je maakt het veel te moeilijk.

Comment

Ik zeg niet dat je de plaat moet houden. De plaat schrappen is zoals je zegt de enige mogelijk manier.

Maar de verzekering gaat toch niet lachen als ze om de 6 maand je polis moeten aanpassen, ofwel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Ik zeg niet dat je de plaat moet houden. De plaat schrappen is zoals je zegt de enige mogelijk manier.

Maar de verzekering gaat toch niet lachen als ze om de 6 maand je polis moeten aanpassen, ofwel?
                          jij snapt er niets van.

Comment

1. plaat terugsturen.

2. plaat terugsturen.

.
                            als je de plaat houdt, kan je even goed herinschrijven. je moet niet telkens een nieuwe plaat aanvragen.

je maakt het veel te moeilijk.
                            jij snapt er niets van.

Ik ook niet denk 'k

Als je je plaat hebt teruggestuurd, blijft ze dan zogezegd gereserveerd?

Comment

jij snapt er niets van.
                              Jawel sorry ik had je post niet goed gelezen.

Comment

Die plaat terugsturen is gewoon onnodig als ik het goed snap.

Het is zomer:
                                winterwagen = zonder plaat, zonder verzekering, dus niet ingeschreven
                                zomerwagen = met plaat, verzekering, ingeschreven

Het wordt winter, wat doe je:
                                je gaat naar de verzekering en laat plaat overzetten van zomerwagen op winterwagen
                                je gaat naar biv en je laat je andere wagen terug inschrijven. Als ik het goed heb krijg je de helft van de inschrijving van je zomerwagen terug.

Klaar is kees.

wijzig indien verkeerd aub.

Indien je 2 wagens hebt en je gebruikt je funcar enkel in de zomer en de andere het hele jaar door, elk jaar een nieuwe plaat... goedkoopste zal zijn om je funcar dan als classic te verzekeren of een 6 maanden verzekering te zoeken..
                                Last edited by Asserti; 14/04/2008, 17:11.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                  goedkoopste zal zijn om je funcar dan als classic te verzekeren of een 6 maanden verzekering te zoeken..
                                  als die funcar voldoet aan de voorwaarden die de maatschappij oplegt om in aanmerking te komen als classic wel.
                                  een contract van beperkte duur kost meer, 't is beter om de verzekering te schorsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                    Ja, maar zolang de wagen bij dezelfde eigenaar blijft, ben je niet opnieuw BIV verschuldigd als je hem opnieuw inschrijft. Je gaat dus gewoon elk seizoen een nieuwe plaat hebben...
                                    idd de eigenaar van aero 8 hier doet dat zo.
                                    Schrijft hem telkens voor een paar maand in, en stuurt dan weer zijn nummerplaat door.

Comment

Working...
                                    X