Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuren voor verkoop?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    wat is 't makkelijkst te veranderen? nummerplaat of chassisnummer?
    Akkoord, de nummerplaat.

die nummerplaat maakt totaal niet uit, dat is geen identificatie van de auto, maar van de eigenaar.
    Maar blijkbaar is de laatst ingeschreven nummerplaat toch vanbelang bij verkoop, ook al hangt de nummerplaat er niet tegen (m.a.w. een groene nummerplaat dus, maar daar zijn al replys genoeg van, dus daar ga ik nu niet verder op in).
    De papieren (en daarmee bedoel ik het IB) van de laatste eigenaar moeten wel aanwezig zijn en deze hebben toch ook betrekking op zijn nummerplaat.

Comment

200000 jobs?
      ze zaten erover
      maar toch afstemmen, begrijpe wie kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten
        Akkoord, de nummerplaat.

Maar blijkbaar is de laatst ingeschreven nummerplaat toch vanbelang bij verkoop, ook al hangt de nummerplaat er niet tegen (m.a.w. een groene nummerplaat dus, maar daar zijn al replys genoeg van, dus daar ga ik nu niet verder op in).
        De papieren (en daarmee bedoel ik het IB) van de laatste eigenaar moeten wel aanwezig zijn en deze hebben toch ook betrekking op zijn nummerplaat.
        de papieren moeten aanwezig zijn om alle gegevens te verifiëren, ze dienen niet als repressiemiddel. dat de vorige nummerplaat gekend moet zijn heeft alles te maken met de elektronische inschrijving. als daar de vorige nummerplaat wordt ingegeven (verplicht veld) worden zowat alle overige gegevens automatisch ingevuld.

't is en blijft flauwekul. als ik een auto koop, zonder keuring, dan is dat mijn zaak. als ik die bij een privé-firma op privé-terrein moet laten keuren, kan dat in principe zonder nummerplaat. zo simpel is 't.

Comment

Hypothetisch vraagje: mijn wagen is drie maanden geleden gewoon gekeurd, zonder opmerkingen. Als ik die nu terug ga laten keuren voor tweedehandsverkoop en ze keuren hem af. Kan ik hem dan nog altijd aan de garage overlaten zonder probleem? En moet die garage dan weten dat de auto werd afgekeurd?

Wil dit gewoon weten of ik het risico neem om de auto voor een paar honderd euro meer te verkopen.
          Last edited by ; 30/09/2007, 19:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo4ever Bekijk Berichten
            Hypothetisch vraagje: mijn wagen is drie maanden geleden gewoon gekeurd, zonder opmerkingen. Als ik die nu terug ga laten keuren voor tweedehandsverkoop en ze keuren hem af. Kan ik hem dan nog altijd aan de garage overlaten zonder probleem? En moet die garage dan weten dat de auto werd afgekeurd?

Wil dit gewoon weten of ik het risico neem om de auto voor een paar honderd euro meer te verkopen.
            Als ze hem nu afkeuren zal je geen document meekrijgen waarmee je de wagen kan verkopen. Maar een wagen die 3 maand geleden blanco is gekeurd zal dat waarschijnlijk nu nog zijn.

Comment

Maar je gaat je blad niet meer krijgen, wat wil zeggen dat als je daarna de baan op gaat je strafbaar bent, nee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Maar je gaat je blad niet meer krijgen, wat wil zeggen dat als je daarna de baan op gaat je strafbaar bent, nee?
                Dat is dus ook een beetje mijn vraag: Stel dat de wagen wordt afgekeurd, ben ik dan mijn keuringsbewijs (geldig tot 6/200 kwijt of is de wagen gewoon afgekeurd voor tweedehandsverkoop?

Comment

Dat is dus ook een beetje mijn vraag: Stel dat de wagen wordt afgekeurd, ben ik dan mijn keuringsbewijs (geldig tot 6/200 kwijt of is de wagen gewoon afgekeurd voor tweedehandsverkoop?
                  mijn slecht karakter vraagt zich dan af wat er in die drie maanden dan wel is gebeurd, dat je nu niet meer door een 2ehandskeuring zou geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                    mijn slecht karakter vraagt zich dan af wat er in die drie maanden dan wel is gebeurd, dat je nu niet meer door een 2ehandskeuring zou geraken
                    Niets, maar blijkbaar is de 2dehands keuring strenger dan de gewone keuring, en met een auto van 6 jaar kan er altijd iets schelen. Heb altijd (misschien wel ongegronde) vrees gehad voor de autokeuring. Vorig jaar nog afgekeurd wegens slijtage van de banden. Volgens de garage was dat dikke zever en waren de banden nog goed (ik was trouwens vlak voor de keuring nog naar de garage geweest om zeker te zijn dat ik erdoor geraakt). Dus vandaar mijn vrees, de keurder van dienst moest maar eens een slechte dag hebben.

Auto is perfect onderhouden en ik krijg van de garage een eerlijke prijs maar als ik de auto particulier verkoop vang ik een paar honderd euro tot misschien wel 1500 euro meer. Alleen heb ik weinig zin in veel gedoe en heen en weer geloop.

Comment

Niets, maar blijkbaar is de 2dehands keuring strenger dan de gewone keuring, en met een auto van 6 jaar kan er altijd iets schelen. Heb altijd (misschien wel ongegronde) vrees gehad voor de autokeuring. Vorig jaar nog afgekeurd wegens slijtage van de banden. Volgens de garage was dat dikke zever en waren de banden nog goed (ik was trouwens vlak voor de keuring nog naar de garage geweest om zeker te zijn dat ik erdoor geraakt). Dus vandaar mijn vrees, de keurder van dienst moest maar eens een slechte dag hebben.

Auto is perfect onderhouden en ik krijg van de garage een eerlijke prijs maar als ik de auto particulier verkoop vang ik een paar honderd euro tot misschien wel 1500 euro meer. Alleen heb ik weinig zin in veel gedoe en heen en weer geloop.
                      ik ben met een Rover 200 van 8jaar oud met verschillende mankementen ook door de keuring voor verkoop geraakt hoor.
                      Een hele boel opmerkingen maar voor de rest redelijk in orde.
                      Als je zelf zegt dat hij perfect onderhouden is moet je geen schrik hebben, maar als ze je toen al afkeurden voor je banden, en je hebt ze nu nog opliggen zal je een opmerking krijgen.

Comment

Vandaag met een Saab 900 naar de keuring geweest voor verkoop; afgekeurd. Terwijl de wagen 4 maand geleden blanco is gekeurd en intussen zo'n 300km heeft gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                          Vandaag met een Saab 900 naar de keuring geweest voor verkoop; afgekeurd. Terwijl de wagen 4 maand geleden blanco is gekeurd en intussen zo'n 300km heeft gereden.
                          keuring voor verkoop is altijd een stuk grondiger hé, maar wat jij zei van wat het probleem was...
                          ik stel me dan toch vragen bij de vorige keuring hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                            keuring voor verkoop is altijd een stuk grondiger hé, maar wat jij zei van wat het probleem was...
                            ik stel me dan toch vragen bij de vorige keuring hoor
                            Ik ook, vooral als de brandblusser al 12 jaar vervallen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten

Q.E.D. Daarom denk ik dat ik geen risico's ga nemen en gewoon de auto aan de garage overlaat. Zeker omdat ik al een redelijke overnameprijs heb kunnen bedingen.

En als ik naar zo'n zondagse automarkt ga, heb ik dan zo een tweedehandskeuring nodig? Of kopen daar ook particulieren?

Comment

Q.E.D. Daarom denk ik dat ik geen risico's ga nemen en gewoon de auto aan de garage overlaat. Zeker omdat ik al een redelijke overnameprijs heb kunnen bedingen.

En als ik naar zo'n zondagse automarkt ga, heb ik dan zo een tweedehandskeuring nodig? Of kopen daar ook particulieren?
                                als je hem op de zondagsmarkt niet kwijtraakt zonder 2dehandskeuring laat hem dan gewoon over.

Comment

werd er gekeken naar houdbaarheid brandblusser-- aanwezigheid verbanddoos en gevarendriehoek ????
                                  Sintruin till I die

Comment

Op een keuring voor verkoop wordt daar zeer zeker naar gekeken.
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Volgende week mijn volledig aangepaste mindervalide auto laten keuren voor verkoop. Ben eens benieuwd welke zever ze me nu weer gaan wijsmaken, 9 jaar geleden verkocht ik mijn Astra met enkel rem aan het stuur en toen deden ze al moeilijk...

Comment

Working...
                                      X