Mijn wagen is verkocht en deze week moet ik hem laten keuren voor verkoop.Weten jullie naar welke punten ze allemaal kijken ?Mijn achterlicht is namelijk gebarsten en heb een builtje eronder,zouden ze hem daarvoor afkeuren? Een maand geleden is hij probleemloos door de keuring gegaan met enkel een opmerking over dat builtje achteraan!Dus nu is mijn vraag of dat jullie geen site of iets weten met de controlepunten op!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuren voor verkoop?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk BerichtenMijn wagen is verkocht en deze week moet ik hem laten keuren voor verkoop.Weten jullie naar welke punten ze allemaal kijken ?Mijn achterlicht is namelijk gebarsten en heb een builtje eronder,zouden ze hem daarvoor afkeuren? Een maand geleden is hij probleemloos door de keuring gegaan met enkel een opmerking over dat builtje achteraan!Dus nu is mijn vraag of dat jullie geen site of iets weten met de controlepunten op!
Het zijn er 80 meen ik, en afkeuren gaan ze niet doen voor die twee dingskes, denk ik.
Er zal waarschijnlijk wel een opmerking bij komen te staan in de zin van: achterlicht beschadigd - bluts in carrosserie
of zoiets
Comment
-
ben juist geweest met mijne clio.ze bekijken alles en de opmerkingen komen op een appart blad.Voor de rest wordt hij gekeurd zoals een gewone keuring ( remmen, ophanging ,onderstel, enz...) carpass krijg je erbij (€6.00) totale kostprijs voor keuring voor verkoop :56,00EURO
Had trouwens een groen,e kaart, clio had 185000 km en is verkocht voor 2900 euro wat nie slecht is voor ne auto van 1999
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten.Weten jullie naar welke punten ze allemaal kijken ?
Mijn achterlicht is namelijk gebarsten en heb een builtje eronder,zouden ze hem daarvoor afkeuren?
Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk BerichtenBen je verplicht om dat blad met die controlepunten aan de verkoper te overhandigen ?En hoe zit dat trouwens met die car-pass ? Krijg je dat er zowieso bij als je je wagen laat keuren ? of moet je daar specifiek achter vragen ?
De Carpass is gratis als je minder dan 5 genoteerde km-standen hebt. (dus 5x naar keuring geweest).
Vraag maar verder als jullie nog willen, k'weet nog veel van mijn verkoop
Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk BerichtenBedankt voor de info.
En is dat nu op afspraak, of moet je gewoon aanschuiven zoals je gewoon naar de keuring gaat ?
je moet ff bellen naar je keuringsstation, maar bij sommige moet je geen afspraak maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk BerichtenBedankt voor de info.
En is dat nu op afspraak, of moet je gewoon aanschuiven zoals je gewoon naar de keuring gaat ?
best eerst eens bellen
Comment
-
bellen naar 090/202010, postnummer van keuringstation opgeven en dan geven ze een afspraak. Is vanaf dit jaar verplicht op afspraak. als het niet druk is kunt ge het riskeren zonder afspraak maar ge moet nie lang wachten voor een afspraak. Had de woensdag gebeld en mocht de dag erna al gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichtenze kijken echt ALLES na... bij mijn vorige wagen zijn ze 45min. bezig geweest met 2 man
nee, bij keuring voor verkoop keuren ze geen wagens af. Deze dingen komen wel te staan het het controlepapier ter info voor de koper.
nope, jij bent helemaal niets verplicht!normaal gezien krijg je het erbij, maar je vraagt er best nog eens achter.
De Carpass is gratis als je minder dan 5 genoteerde km-standen hebt. (dus 5x naar keuring geweest).
Vraag maar verder als jullie nog willen, k'weet nog veel van mijn verkoop
op afspraak, je krijgt een bepaald uur en je moet aan een aparte ingang gaan staan.
je moet ff bellen naar je keuringsstation, maar bij sommige moet je geen afspraak maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk BerichtenBij mij maar 10 minuten met twee man en het was in dat schit station van Rotselaar
bij mij was't in Tienen, echt alles waren ze bij mij aan't nazien hé, niet te schatten
Comment
-
Topic hoort eerder hier thuis.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk BerichtenBij mij maar 10 minuten met twee man en het was in dat schit station van Rotselaar
Comment
-
Ik zit zelf ook nog met een vraagje ivm. keuring voor verkoop:
Ik ben van zin een wagen aan te kopen waar 4 versleten en verschillende banden op liggen. Ik ben met de eigenaar overeen gekomen dat deze de wagen keurt voor verkoop. Nu had de eigenaar de verkoop graag voor dit weekend afgehandeld (ik vermoed dat hij centen nodig heeft, gezien de vreemde omvang van het voorschot dat hij vraagt), en indien ik de wagen zaterdag al ging halen deed hij er ook nog een extra inox uitlaatlijn bij...
Ik ben 4 nieuwe banden gaan bestellen, maar deze zijn pas vrijdag binnen in de bandenzaak, en de eigenaar kan die dus in de loop van de dag laten opleggen en hoogstwaarschijnlijk niet meer dezelfde dag naar de keuring gaan, terwijl hij liefst woensdag of donderdag was gegaan zodat ik de wagen in het weekend kon afhalen.
Nu mijn vraag: als de eigenaar nu met de wagen naar de keuring gaat voor 'keuring voor verkoop' met vier versleten banden, of vier goede winterbanden (waar ik de snelheidsindex niet van ken, dus ik ga er hier van uit dat deze na 30 april niet meer gekeurd worden), wordt de wagen dan afgekeurd zodat de eigenaar, en ook ik als ik de wagen ga halen, er niet meer de weg mee op mag?
Of komt dat enkel op dat blad te staan met die bovengenoemde 80 punten als opmerking dat ik als nieuwe eigenaar 4 nieuwe banden moet leggen, maar is dat mijn probleem en mag de wagen wel nog de baan op?
Dus voor al de duidelijkheid, als ik de wagen zaterdag ga halen ga ik er wél legaal mee de weg op gezien er tegen dan de nieuwe banden op liggen, maar de vorige eigenaar zou er graag nog voordien mee naar de keuring gaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenals hij met versleten banden op de keur aankomt, dan keuren ze hem toch gewoon af
keuring voor verkoop of niet.
Comment
Comment